Felipe Massa, który niedawno testował samochód Formuły E swojego niedoszłego zespołu Jaguar Racing stwierdził, że prowadzenie elektrycznego pojazdu to doświadczenie zupełnie inne od tego, do którego przywykł.

Aktualny mistrz świata Formuły 1 Nico Rosberg powiedział, że jest ciekawy tym, jak rozwija się Formuła E, jednak nie planuje wziąć bezpośredniego udziału w tej serii po odejściu z rywalizacji w wyścigach z cyklu grand prix.

Mercedes nosi się od jakiegoś czasu z zamiarem wejścia do Formuły E, co potwierdzać może obecność ludzi z Brackley na ostatniej ePrix w Marrakeshu. 

Dyrektor zarządzający Ferrari, Sergio Marchionne, przyznał, że jego firma rozważa wejście do Formuły E w perspektywie kilku najbliższych lat.

Manhattan i Statua Wolności będą tłem dla pierwszej w historii ePrix Nowego Jorku, która na ulicach Brooklynu zakończy trzeci sezon mistrzostw Formuły E w lipcu 2018 roku.

Pomimo porozumienia pomiędzy Formułą E a Długodystansowymi Mistrzostwami Świata, obie serie mają zaplanowane wyścigi na ten sam dzień. Jak informuje szef pierwszej z nich Alejandro Agag, Formuła E nie może przesunąć swojego wyścigu.

Mitch Evans i Adam Carroll będą reprezentować barwy Jaguara w jego pierwszym sezonie startów w Formule E. Oprócz nich w szeregach ekipy będziemy mogli zobaczyć również Ho-Pin Tunga, który będzie pełnił rolę kierowcy rozwojowego. 

W niedalekiej przyszłości, Audi zaangażuje się jeszcze bardziej w wyścigi pierwszej na świecie serii dla samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym. Począwszy od sezonu 2016/2017, który rozpocznie się już w październiku w Hongkongu, Audi zwiększy swoje zaangażowanie i wsparcie dla zespołu Formuły E – ABT Schaeffler Audi Sport. Ponadto planuje się, że w sezonie 2017/2018, Formuła E zostanie ujęta w fabrycznym programie wspierania sportu motorowego.

Red Bull Technology, jedna z firm należących do Red Bull Group, stanęła do przetargu o dostarczanie baterii samochodom Formuły E w piątym sezonie istnienia tej w pełni elektrycznej serii.

Samochody Formuły E w dużym stopniu zmienią swój wizerunek na czas trzeciego sezonu elektrycznej serii wyścigowej. Wszystko za sprawą nowego przedniego skrzydła.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race