Wehrlein wygrywa na otwarcie sezonu Formuły E

Pascal Wehrlein wygrał inauguracyjny wyścig sezonu 2023/2024 Mistrzostw Świata Formuły E w Meksyku. Zdobywca pole position pokonał Sebastiena Buemiego i Nicka Cassidy’ego.

Kierowca fabrycznego zespołu Porsche zaliczył dobry start i wszedł w pierwszy zakręt przed Buemim oraz Maximilianem Güntherem. Cassidy zajmował czwartą pozycję, przed Mitchem Evansem. Robin Frijns napotkał na problem ze swoim samochodem i spadł na 15. lokatę, natomiast dobrze wystartował mistrz świata Jake Dennis, przebijając się na 9. pozycję.

Już na pierwszym okrążeniu z toru wypadł Lucas di Grassi, który niedługo później wycofał się z powodu problemów z hamulcami. Jego zespołowy kolega Nico Müller wkrótce sam zaliczył spotkanie z bandą, po tym jak uderzył w niego António Félix da Costa. Jeszcze przed startem wycofał się Sérgio Sette Câmara.

Wehrlein skorzystał z pierwszej okazji, aby aktywować tryb ataku na trzecim okrążeniu i oddał prowadzenie Buemiemu. Szwajcar zrobił to samo na kolejnym kółku i sytuacja wróciła do normy.

Lider wyścigu powtórzył swój manewr na piątym okrążeniu i jako pierwszy wykorzystał obie aktywacje, a Buemi został liderem wyścigu na dłuższy czas.

Kierowca Envision Racing nie zdążył aktywować trybu ataku po raz drugi przed jedyną neutralizacją, która nastąpiła po wypadku jego zespołowego kolegi Robina Frijnsa w 17. zakręcie.

Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a rywalizacja została wznowiona na 12. okrążeniu. Buemi utrzymał prowadzenie po restarcie, lecz nie zdołał wypracować wystarczającej przewagi, aby wykorzystać tryb ataku po raz drugi i pozostać na prowadzeniu.

Gdy Wehrlein odzyskał pozycję lidera, pozostał na niej już do samego końca. Niemiec szybko odjechał od Buemiego i utrzymywał około dwusekundową przewagę aż do linii mety, która czekała na niego dwa okrążenia później niż wynosił pierwotny dystans wyścigu.

Buemi w pewnym momencie popełnił błąd, po którym dojechał do niego Cassidy, lecz fabryczny kierowca Jaguara nie był w stanie zaatakować swojego byłego zespołowego kolegi. Nowozelandczyk był autorem najszybszego okrążenia wyścigu.

Na czwartym miejscu podążał Günther, który końcową część wyścigu przejechał w osamotnieniu. Piąty Mitch Evans miał bowiem coraz gorsze tempo i na mecie stracił osiem sekund do kierowcy Maserati.

Problemy Evansa próbował wykorzystać Jean-Éric Vergne, lecz dwukrotny mistrz zdobył się tylko na jeden nieudany atak na pozycję. Za jego plecami finiszował Jake Hughes w McLarenie, mając za sobą Stoffela Vandoorne’a w DS Penske i Jake’a Dennisa w Porsche ekipy Andretti. Punktowaną dziesiątkę uzupełnił zespołowy kolega obecnego mistrza Norman Nato.

Mistrzostwa Świata Formuły E będą kontynuowane za dwa tygodnie w Rijadzie, gdzie odbędą się dwa wyścigi.

PNrKierowcaZespół Rezultat
194
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche Formula E Team37 okr.
216
Sébastien Buemi
Envision Racing+ 1,162
337
Nick Cassidy
Jaguar TCS Racing+ 2,079
47
Maximilian Günther
Maserati MSG Racing+ 5,780
59
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing+ 13,064
625
Jean-Éric Vergne
DS Penske+ 13,405
75
Jake Hughes
NEOM McLaren Formula E Team+ 13,916
82
Stoffel Vandoorne
DS Penske+ 14,392
91
Jake Dennis
Andretti Formula E+ 14,767
1017
Norman Nato
Andretti Formula E+ 15,312
1122
Oliver Rowland
Nissan Formula E Team+ 15,485
1223
Sacha Fenestraz
Nissan Formula E Team+ 15,718
1348
Edoardo Mortara
Mahindra Racing+ 16,214
148
Sam Bird
NEOM McLaren Formula E Team+ 20,600
1521
Nyck de Vries
Mahindra Racing+ 23,665
1618
Jehan Daruvala
Maserati MSG Racing+ 28,969
1751
Nico Müller
ABT CUPRA Formula E Team+ 29,424
1833
Daniel Ticktum
ERT Formula E Team+ 1:14,758
NSK4
Robin Frijns
Envision Racing
NSK13
António Félix da Costa
TAG Heuer Porsche Formula E Team
NSK11
Lucas di Grassi
ABT CUPRA Formula E Team
NSK3
Sérgio Sette Câmara
ERT Formula E Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze