Kilku nowych producentów zgłosiło się do mistrzostw Formuły E na sezon 2018/19.

Felipe Massa, który niedawno testował samochód Formuły E swojego niedoszłego zespołu Jaguar Racing stwierdził, że prowadzenie elektrycznego pojazdu to doświadczenie zupełnie inne od tego, do którego przywykł.

Aktualny mistrz świata Formuły 1 Nico Rosberg powiedział, że jest ciekawy tym, jak rozwija się Formuła E, jednak nie planuje wziąć bezpośredniego udziału w tej serii po odejściu z rywalizacji w wyścigach z cyklu grand prix.

Mercedes nosi się od jakiegoś czasu z zamiarem wejścia do Formuły E, co potwierdzać może obecność ludzi z Brackley na ostatniej ePrix w Marrakeshu. 

Dyrektor zarządzający Ferrari, Sergio Marchionne, przyznał, że jego firma rozważa wejście do Formuły E w perspektywie kilku najbliższych lat.

Manhattan i Statua Wolności będą tłem dla pierwszej w historii ePrix Nowego Jorku, która na ulicach Brooklynu zakończy trzeci sezon mistrzostw Formuły E w lipcu 2018 roku.

Pomimo porozumienia pomiędzy Formułą E a Długodystansowymi Mistrzostwami Świata, obie serie mają zaplanowane wyścigi na ten sam dzień. Jak informuje szef pierwszej z nich Alejandro Agag, Formuła E nie może przesunąć swojego wyścigu.

Mitch Evans i Adam Carroll będą reprezentować barwy Jaguara w jego pierwszym sezonie startów w Formule E. Oprócz nich w szeregach ekipy będziemy mogli zobaczyć również Ho-Pin Tunga, który będzie pełnił rolę kierowcy rozwojowego. 

W niedalekiej przyszłości, Audi zaangażuje się jeszcze bardziej w wyścigi pierwszej na świecie serii dla samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym. Począwszy od sezonu 2016/2017, który rozpocznie się już w październiku w Hongkongu, Audi zwiększy swoje zaangażowanie i wsparcie dla zespołu Formuły E – ABT Schaeffler Audi Sport. Ponadto planuje się, że w sezonie 2017/2018, Formuła E zostanie ujęta w fabrycznym programie wspierania sportu motorowego.

Red Bull Technology, jedna z firm należących do Red Bull Group, stanęła do przetargu o dostarczanie baterii samochodom Formuły E w piątym sezonie istnienia tej w pełni elektrycznej serii.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race