Rossi wygrywa wyścig, Leimer mistrzostwa

Główny wyścig w Abu Dhabi padł łupem Alexandra Rossiego, który poradził sobie ostatecznie z Jolyonem Palmerem i Marcussem Ericssonem, którzy uzupełnili podium. Na czwartym miejscu wyścig ukończył Fabio Leimer, przez co został mistrzem GP2, gdyż jego główny rywal, Sam Bird dojechał do mety na 10. miejscu. 

Pierwszy wyścig GP2 w Abu Dhabi rozpoczął się nam dość chaotycznie. Zawodnicy musieli pokonać jedno eksra okrążenie zapoznawcze, gdyż Nathanael Berthon, Adrian Quaife Hobbs i Gianmarco Raimondo zasygnalizowali problemy na starcie. Gdy zawodnicy ustawili się na polach startowych po raz drugi, Sam Bird w ogóle nie ruszył ze swojego miejsca, przez co praktycznie pogrzebał szansę na tytuł. Na początku drugiego sektora Jon Lancaster zderzył się z Tomem Dillmannem, przez co na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa.

Po 3. okrążeniach neutralizacji Jolyon Palmer prowadził już normalnie stawkę. kolejność za nim wyglądała następująco: Rossi, Leimer, Clos, Nasr, Ericsson, Cecotto, Coletti, Evans i Canamasas.

Gdy tylko otworzyło się okno zjazdowe na 6. okrążeniu - w boksach pojawili się zawodnicy Rapaxu. Najpierw Simon Trummer zmienił super-miękką na miękką mieszankę, a na kolejnym kółku taki sam manewr wykonał Coletti.

Uwagę na sobie skupiał James Calado, który ciągle przymierzał się do wyprzedzania jakichś zawodników. Najpierw był to Sergio Canamasas, następnie Anglik uporał się ze Stefano Colettim, a potem przymierzał się do walczącego duetu Arden.

W miarę upływu czasu coraz więcej zawodników pojawiało się w boksach. Jednym z nich był Fabio Leimer, który wydawał się mięć najlepszą sytuację po wyjeździe. Po zmianie na miękką mieszankę i wyprzedzeniu Raimondo miał przed sobą czysty tor i odrabiał czas do walczących na samym początku Palmera i Rossiego.

Gdy do mety pozostawało 12 okrążeń, w boksach pojawił się Alexander Rossi, zmieniając tylko tylne koła, również na miękką mieszankę. Palmer zdecydował się na taki zabieg 2 okrążenia później, zakładając zużyty już komplet super-miękkich opon. Po tych pit stopach mieliśmy zmianę na prowadzeniu, gdyż Anglik wyjechał około 2 sekundy za Amerykaninem. Przed nimi pozostawał tylko Daniel Abt, który nie złożył jeszcze wizyty swoim mechanikom. Czwartą lokatę okupował Daniel De Jong, którego również nie było w alei serwisowej. Piąty był Fabio Leimer.

Na 8 okrążeń przed metą Mitch Evans próbował przeskoczyć przed Sergio Canamasasa, wciskając mu się w ostatnim zakręcie. Hiszpan zamknął mu jednak drzwi, przez co oba samochody zaliczyły piruet. Canamasas zdołał wrócić do gry, jednak Evans zatrzymał się przy ścianie oddzielającej aleję serwisowej od prostej startowej. Na tory wyjechał samochód bezpieczeństwa, który prowadził nam stawkę przez 3 kółka.

Sam Bird po feralnym początku stopniowo odrabiał starty. na 7 okrążeń przed końcem był już 10. Miał więc 5 okrążeń szans by zająć 7. miejsce i mieć jeszcze szansę na zdobycie tytułu, gdy Leimer ukończy wyścig na 3. miejscu.

Na szczęście Brytyjczyka, jadący na 4. miejscu Marcus Ericsson wyprzedził Leimera, dlatego Bird musiał finiszować na 8. miejscu.

W międzyczasie licznik okrążeń zamienił się nam w zegar odliczający czas do końca wyścigu. Oznaczało to, że zostało nam jedynie... 1 okrążenie rywalizacji. Na tym ostatnim kółku Nathanael Berthon zatrzymał się na poboczu z palącym samochodem, jednak nie wpłynęło to na wynik wyścigu. W klasyfikacji nic się nie zmieniło i Alexander Rossi dojechał do mety na pierwszym miejscu wygrywając pierwszy w karierze wyścig GP2. Podium uzupełnili Jolyon Palmer i Marcus Ericsson.

Jako że Fabio Leimer dojechał na 4. pozycji, a Sam Bird ostatecznie na 10., Leimer został już oficjalnie tegorocznym mistrzem GP2, na jeden wyścig przed końcem sezonu! Drugi wyścig odbędzie się jutro o 10:15.

Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:

Pozycja Kierowca Zespół Czas/Strata
1. Alexander Rossi EQ8 Caterham Racing  1:00:16.414s
2. Jolyon Palmer Carlin +2.130s
3. Marcus Ericsson DAMS +3.075s 
4. Fabio Leimer Racing Engineering +4.687s 
5. Dani Clos MP Motorsport +5.218s 
6. James Calado ART Grand Prix +6.370s 
7. Felipe Nasr Carlin +8.873s 
8. Johnny Cecotto Arden International +12.142s 
9. Daniel Abt ART Grand Prix +13.102s 
10. Sam Bird RUSSIAN TIME +13.568s 
11. Adrian Quaife-Hobbs Hilmer Motorsport +14.852s 
12. Sergio Canamasas EQ8 Caterham Racing +15.896s 
13. Simon Trummer Rapax +15.919s 
14. Rio Haryanto Barwa Addax Team +19.021s 
15. René Binder Venezuela GP Lazarus +19.229s 
16. Julian Leal Racing Engineering +21.039s 
17. Gianmarco Raimondo Trident Racing +23.308s 
18. Nathanael Berthon Trident Racing DNF
19. Stefano Coletti Rapax DNF 
20. Daniel De Jong MP Motorsport DNF 
21. Jake Rosenzweig Barwa Addax Team DNF 
  Mitch Evans Arden International DNF 
  Vittorio Ghirelli Venezuela GP Lazarus DNF
  Stéphane Richelmi DAMS DNF
  Tom Dillmann RUSSIAN TIME DNF
  Jon Lancaster Hilmer Motorsport DNF

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze