Ostatni w tym sezonie wyścig GP2 przebiegł pod dykatando Jamesa Calado, który po perfekcyjnym starcie wysunął się na prowadzenie i nie oddał go już do samej mety. Zwycięswto zagwarantowało mu 3. miejsce w klasyfikacji kierwców. Podium uzupełnili Dani Clos i Fabio Leimer. Dzięki 4. miejscu Sama Birda RUSSIAN TIME wygrał natomiast klasyfikacje zespołów. Kolejne emocje z zawodnikami GP2 już za rok.
Finałowy wyścig GP2 sezonu 2013 obywał się przy pięknej pogodzie. Fabio Leimer zdobył już tytuł w klasyfikacji kierowców, jednak drugie i trzecie miejsce nie było jeszcze znane, tak samo jak mistrzostwo w kategorii zespołów. Z pole position startował dzisiaj Johnny Cecotto, dalej Felipe Nasr i James Calado. Po wczorajszym incydencie z Jonem Lancasterem, w wyścigu nie wystartował Tom Dillmann, z powodów zdrowotnych - z jego głową wszystko nie było jeszcze w porządku.
Start był niesamowity. James Calado wystrzelił ze swojego miejsca niczym rakieta i już przed pierwszym zakrętem objął pozycję lidera. Felipe Nasr zablokował Johnny'ego Cecotto, przez co ten wjechał w Brazylijczyka, wyrzucając oba samochody na pobocze. Na trzecie miejsce wyszedł za to Dani Clos, a tuż za nim podążał Fabio Leimer. Na piąte miejsce awansował Daniel Abt, a dalej podążał Sam Bird, Marcus Ericsson i Simon Trummer. Po kontakcie z Rio Haryanto z wyścigu odpadł Alexander Rossi, który uderzył w bandę na drugim zakręcie. Sędziowie zdecydowali się wypuścić na tor samochód bezpieczeństwa.
Safety Car poprawidził stawke przez 2 kółka, a następnie zjechał do boksów. Od razu po restarcie 2. pozycje stracił Jolyon Palmer, który spadł z 9. na 11. lokatę. oznaczało to, że zespół Carlin starcił w takim układzie mistrzostwo GP2 na rzecz RUSSIAN TIME. Do mety zostawało jednak 18 okrażeń i dużo mogło sie jeszcze zdarzyć.
Sędziowe skończyli się wreszcze analizować sytucję z pierwszego zakrętu i zdecydowali się ukarać Felipe Nasra karą przejazdy przez aleję serwisową, za spowodowanie kolizji z Johnnym Cecotto. Kierowca Carlinu wypadł więc ze strefy punktowanej, a jego zespół mógł praktycznie pożegnać się z tytułem mistrzowskim.
Walka toczyła się również pod koniec pierwszej dziesiątki. Stefano Coletti ścigał Sergio Canamasasa, który okupował 8., ostatnią punktowaną lokatę. Podobnie, Lancaster naciskał na Richelmiego, jednak ten zamknął drzwi w ostatniej fazie szykany i Brytyjczyk obrócił się po kontakcie z Monakijczykiem, zatrzymując się w poprzek toru. Decyzja Charliego Whitinga była jednoznaczna - samochód bezpieczeństwa.
Bernd Maylander prowadził stawkę przez 2 okrążenia. James Calado zachował prowadzenie, a dalsza kolejność również nie ulegął zmianie. Adrian Quaife-Hobbs próbował natomiast uporać się z Rio Haryanto, który podróżował na 13. miejscu. Brytyjczyk wyrażał się już wcześniej bardzo emcjonalnie na temat nieregulaminowych manewrów Indonezyjczyka, jednak w końcu, na 9 okrążeń przed metą Quaife-Hobbs wykorzystał błąd kierowcy Barwy i zajął jego pozycję.
Julian Leal przymierzał się natomiast do Jolyona Palmera, który nie chciał chętnie oddać swojej pozycji. Skończyło się na walce koło w koło na prostej startowej, z której zwycięzko wyszedł Palmer, uszkadzając przy okazji przednie skrzydło w samochodzie Leala.
Pech nie opuszczał zespołu Carlin. Na 6 okrążeń przed metą nagle zobaczyliśmy Jolyona Palmera jadącego wolnym tempem i będącego wyprzedzanym przez wielu kierowców. Po krótkiej rozmowie radiowej dowiedzieliśmy się, że Brytyczyk złapał kapcia na lewej tylnej oponie i rywalizacjia była już dla niego praktycznie skończona.
Na 2 kółka przed metą awaria zawieszenia dopadła Adriana Quaife-Hobbsa, który zmuszony był zatrzymać się na poboczu koło hotelu Yas. Dani Clos zmieniszył jeszcze stratę do prowadzącego Jamesa Calado, jedank Brytyjczyk zdołał utrzymać prowadzenie do samej mety i wygrał ostatni wyścig sezonu GP2. Oznaczała to również, że zapewnił sobie 3. miejsce w klasyfikacji kierowców, za Fabio Leimerem i Samem Birdem. Podium uzupełnił Fabio Leimer, a na czwartym miejscu linię mety minął Sam Bird, co oznaczało, że RUSSIAN TIME zdobył mistrzostwo świara w klasyfikacji zespołów i to w swoim debiutanckim sezonie.
Kolejne emocje czekają na nas już w następnym sezonie!
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas/Strata | |
1. | James Calado | ART Grand Prix | 44:04.124s | |
2. | Dani Clos | MP Motorsport | +0.707s | |
3. | Fabio Leimer | Racing Engineering | +4.965s | |
4. | Sam Bird | RUSSIAN TIME | +9.448s | |
5. | Daniel Abt | ART Grand Prix | +9.957s | |
6. | Marcus Ericsson | DAMS | +11.981s | |
7. | Simon Trummer | Rapax | +13.188s | |
8. | Sergio Canamasas | EQ8 Caterham Racing | +16.432s | |
9. | Stefano Coletti | Rapax | +18.117s | |
10. | Julian Leal | Racing Engineering | +18.487s | |
11. | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | +24.753s | |
12. | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | +33.689s | |
13. | Nathanael Berthon | Trident Racing | +34.153s | |
14. | Mitch Evans | Arden International | +34.485s | |
15. | Gianmarco Raimondo | Trident Racing | +36.123s | |
16. | René Binder | Venezuela GP Lazarus | +36.684s | |
17. | Daniel De Jong | MP Motorsport | +37.471s | |
18. | Felipe Nasr | Carlin | +40.271s | |
19. | Vittorio Ghirelli | Venezuela GP Lazarus | +41.869s | |
20. | Stéphane Richelmi | DAMS | +1:19.122s | |
21. | Adrian Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport | +3okr | |
Jolyon Palmer | Carlin | DNF | ||
Jon Lancaster | Hilmer Motorsport | DNF | ||
Johnny Cecotto | Arden International | DNF | ||
Alexander Rossi | EQ8 Caterham Racing | DNF |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.