Popis Jamesa Calado na zakończenie sezonu, RUSSIAN TIME mistrzem wśród zespołów

Ostatni w tym sezonie wyścig GP2 przebiegł pod dykatando Jamesa Calado, który po perfekcyjnym starcie wysunął się na prowadzenie i nie oddał go już do samej mety. Zwycięswto zagwarantowało mu 3. miejsce w klasyfikacji kierwców. Podium uzupełnili Dani Clos i Fabio Leimer. Dzięki 4. miejscu Sama Birda RUSSIAN TIME wygrał natomiast klasyfikacje zespołów. Kolejne emocje z zawodnikami GP2 już za rok.

Finałowy wyścig GP2 sezonu 2013 obywał się przy pięknej pogodzie. Fabio Leimer zdobył już tytuł w klasyfikacji kierowców, jednak drugie i trzecie miejsce nie było jeszcze znane, tak samo jak mistrzostwo w kategorii zespołów. Z pole position startował dzisiaj Johnny Cecotto, dalej Felipe Nasr i James Calado. Po wczorajszym incydencie z Jonem Lancasterem, w wyścigu nie wystartował Tom Dillmann, z powodów zdrowotnych - z jego głową wszystko nie było jeszcze w porządku.

Start był niesamowity. James Calado wystrzelił ze swojego miejsca niczym rakieta i już przed pierwszym zakrętem objął pozycję lidera. Felipe Nasr zablokował Johnny'ego Cecotto, przez co ten wjechał w Brazylijczyka, wyrzucając oba samochody na pobocze. Na trzecie miejsce wyszedł za to Dani Clos, a tuż za nim podążał Fabio Leimer. Na piąte miejsce awansował Daniel Abt, a dalej podążał Sam Bird, Marcus Ericsson i Simon Trummer. Po kontakcie z Rio Haryanto z wyścigu odpadł Alexander Rossi, który uderzył w bandę na drugim zakręcie. Sędziowie zdecydowali się wypuścić na tor samochód bezpieczeństwa.

Safety Car poprawidził stawke przez 2 kółka, a następnie zjechał do boksów. Od razu po restarcie 2. pozycje stracił Jolyon Palmer, który spadł z 9. na 11. lokatę. oznaczało to, że zespół Carlin starcił w takim układzie mistrzostwo GP2 na rzecz RUSSIAN TIME. Do mety zostawało jednak 18 okrażeń i dużo mogło sie jeszcze zdarzyć.

Sędziowe skończyli się wreszcze analizować sytucję z pierwszego zakrętu i zdecydowali się ukarać Felipe Nasra karą przejazdy przez aleję serwisową, za spowodowanie kolizji z Johnnym Cecotto. Kierowca Carlinu wypadł więc ze strefy punktowanej, a jego zespół mógł praktycznie pożegnać się z tytułem mistrzowskim.

Walka toczyła się również pod koniec pierwszej dziesiątki. Stefano Coletti ścigał Sergio Canamasasa, który okupował 8., ostatnią punktowaną lokatę. Podobnie, Lancaster naciskał na Richelmiego, jednak ten zamknął drzwi w ostatniej fazie szykany i Brytyjczyk obrócił się po kontakcie z Monakijczykiem, zatrzymując się w poprzek toru. Decyzja Charliego Whitinga była jednoznaczna - samochód bezpieczeństwa.

Bernd Maylander prowadził stawkę przez 2 okrążenia. James Calado zachował prowadzenie, a dalsza kolejność również nie ulegął zmianie. Adrian Quaife-Hobbs próbował natomiast uporać się z Rio Haryanto, który podróżował na 13. miejscu. Brytyjczyk wyrażał się już wcześniej bardzo emcjonalnie na temat nieregulaminowych manewrów Indonezyjczyka, jednak w końcu, na 9 okrążeń przed metą Quaife-Hobbs wykorzystał błąd kierowcy Barwy i zajął jego pozycję.

Julian Leal przymierzał się natomiast do Jolyona Palmera, który nie chciał chętnie oddać swojej pozycji. Skończyło się na walce koło w koło na prostej startowej, z której zwycięzko wyszedł Palmer, uszkadzając przy okazji przednie skrzydło w samochodzie Leala.

Pech nie opuszczał zespołu Carlin. Na 6 okrążeń przed metą nagle zobaczyliśmy Jolyona Palmera jadącego wolnym tempem i będącego wyprzedzanym przez wielu kierowców. Po krótkiej rozmowie radiowej dowiedzieliśmy się, że Brytyczyk złapał kapcia na lewej tylnej oponie i rywalizacjia była już dla niego praktycznie skończona.

Na 2 kółka przed metą awaria zawieszenia dopadła Adriana Quaife-Hobbsa, który zmuszony był zatrzymać się na poboczu koło hotelu Yas. Dani Clos zmieniszył jeszcze stratę do prowadzącego Jamesa Calado, jedank Brytyjczyk zdołał utrzymać prowadzenie do samej mety i wygrał ostatni wyścig sezonu GP2. Oznaczała to również, że zapewnił sobie 3. miejsce w klasyfikacji kierowców, za Fabio Leimerem i Samem Birdem. Podium uzupełnił Fabio Leimer, a na czwartym miejscu linię mety minął Sam Bird, co oznaczało, że RUSSIAN TIME zdobył mistrzostwo świara w klasyfikacji zespołów i to w swoim debiutanckim sezonie.

Kolejne emocje czekają na nas już w następnym sezonie!

Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:

Pozycja  Kierowca Zespół Czas/Strata
1. James Calado ART Grand Prix 44:04.124s
2. Dani Clos MP Motorsport +0.707s
3. Fabio Leimer Racing Engineering +4.965s
4. Sam Bird RUSSIAN TIME +9.448s
5. Daniel Abt ART Grand Prix +9.957s
6. Marcus Ericsson DAMS +11.981s
7. Simon Trummer Rapax +13.188s
8. Sergio Canamasas EQ8 Caterham Racing +16.432s
9. Stefano Coletti Rapax +18.117s
10. Julian Leal Racing Engineering +18.487s
11. Jake Rosenzweig Barwa Addax Team +24.753s
12. Rio Haryanto Barwa Addax Team +33.689s
13. Nathanael Berthon Trident Racing +34.153s
14. Mitch Evans Arden International +34.485s
15. Gianmarco Raimondo Trident Racing +36.123s
16. René Binder Venezuela GP Lazarus +36.684s
17. Daniel De Jong MP Motorsport +37.471s
18. Felipe Nasr Carlin +40.271s
19. Vittorio Ghirelli Venezuela GP Lazarus +41.869s
20. Stéphane Richelmi DAMS +1:19.122s
21. Adrian Quaife-Hobbs Hilmer Motorsport +3okr
  Jolyon Palmer Carlin DNF
  Jon Lancaster Hilmer Motorsport DNF
  Johnny Cecotto Arden International DNF
  Alexander Rossi EQ8 Caterham Racing DNF

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze