Jack Doohan wygrał wyścig główny Formuły 2 na torze Spa-Francorchamps. Drugie miejsce zajął lider klasyfikacji generalnej Felipe Drugovich, a trzecie miejsce zajął Liam Lawson.
Cały wyścig przebiegał w suchych warunkach. Po fenomenalnym starcie Felipe Drugovich obronił swoje pierwsze miejsce. Drugie miejsce zajął Jack Doohan, trzecie David Beckman, czwarty był Enzo Fittipaldi, a piąty Liam Lawson. Lawson zaatakował Fittipaldiego na 2. okrążeniu, na zakończeniu prostej Kemmel, ale Fittipaldi obronił swoją pozycję, wyjeżdżając poza tor. Poważne problemy na 3. okrążeniu spotkały Théo Pouchaire’a. Awaria silnika w jego ART zakończyła wyścig dotychczasowego wicelidera klasyfikacji generalnej. Francuski kierowca, kiedy dojechał do garażu, zalał się łzami.
Dwa okrążenia później problemy miał Fittipaldi, ale w jego przypadku był to tylko chwilowy spadek prędkości. Dogonił go Lawson i przez cały pierwszy sektor ta dwójka walczyła bok w bok, na granicy toru. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł członek akademii juniorskiej Red Bulla. Na następnym okrążeniu Richard Verschoor wyprzedził Fittipaldiego, awansując na piąte miejsce.
Pierwszym z czołówki, który zjechał na zmianę opon, był Fittipaldi, na 8. okrążeniu. W trakcie tego pit-stopu zjechało kilku kierowców i ze swojego stanowiska niebezpiecznie wypuszczono Logana Sargeanta. Amerykanin musiał manewrować przy wyjeździe pomiędzy wyjeżdzającym konkurencyjnym bolidem a mechanikami innego zespołu. Na następnym okrążeniu zjechał Lawson, ale wolna wymiana dwóch kół sprawiła, że wyjechał tuż przed Fittipaldim. Brazylijski kierowca agresywnie atakował w pierwszym i drugim sektorze, ale Lawsonowi udało się obronić swoją pozycję.
Enzo Fittipaldi agresywnie zaatakował Lawsona na 10. okrążeniu na zakończeniu prostej Kemmel, ale wyprzedził go poza torem i musiał oddać wcześniej zyskaną pozycję. Lawson przeklinał w swoim komunikacje do inżynierów, że taki atak był bardzo nieprzyjacielski. Na jedenastym okrążeniu do pit-stopu zjechał dotychczasowy lider wyścigu, Felipe Drugovich. Wyjechał on za Doohanem, który wcześniej zjechał do pit-stopu. Australijski kierowca tym samym wysunął się na prowizoryczne prowadzenie, mając 3,5 sekundy przewagi nad Drugovichem.
Na 14. okrążeniu Doohan dogonił kierowców, którzy jeszcze nie zjechali na obowiązkową zmianę opon. W trzecim sektorze musiał wyprzedził twardo broniącego się Amaury’ego Cordeela, a w pierwszym sektorze musiał wyprzedzać kolejnego kierowcę. Wykorzystał do Drugovich, który dogonił Doohana na dystans otwarcia DRSu. Brazylijski kierowca przypuścił atak na 15. okrążeniu, ale kierowca Virtuosi Racing obronił swoją pozycję jadąc po wewnętrznej stronie prostej Kemmel. W tym czasie karę 5. sekund otrzymał Marcus Armstrong za wypychanie innego kierowcy poza tor.
Na 17. okrążeniu do pit-stopu zjechali ostatni kierowcy, którzy jeszcze tego nie uczynili i Jack Doohan awansował na pozycję lidera. Drugie miejsce zajmował Drugovich, trzecie Lawson, czwarte Fittipaldi, a piątek Sargeant. Dalsze miejsca zajmowali Beckman, Hauger, Verschoor, Armstrong, a punktowaną dziesiątkę zamykał Frederik Vesti. Chwilę później Dennis Hauger stracił 7. pozycję na rzecz Verschoora, a na punktowaną, dzisiątą pozycję, awansował Ayumu Iwasa.
Verschoor prezentował obłędnie dobre tempo i zaczął atakować kolejnych kierowców. Po wyprzedzeniu Haugera, przed szykaną kończącą trzeci sektor, wyprzedził Beckmana. Chwilę później, na prostej Kemmel, wyprzedził Sargeanta. Na 20. okrążeniu Verschoor ponownie awansował, wyprzedzając Fitippaldiego, zajmując czwartą pozycję. Awansował również Iwasa, który wyprzedził Haugera.
Na przedostatnim okrążeniu pojawiła się żółta flaga w drugim sektorze, którą spowodował Lirim Zendeli. Niemiecki kierowca zatrzymał swój bolid na poboczu, a ekipa Marschalli bardzo szybko zajęła się samochodem, dzięki czemu zdążono wznowić wyścig na ostatnim okrążeniu. Skorzystał z tego Clement Novalak, który wyprzedził Haugera na zakończeniu prostej Kemmel, zdobywając jeden punkt za dziesiąte miejsce. Wygrał Jack Doohan, drugie miejsce zajął Drugovich, trzecie Lawson, czwarte Verschoor, piąte Fittipaldi, szóste Sargeant, siódme Beckman, ósme Iwasa, dziewiąte Vips, a dziesiąte Novalak.
Kolejna runda Formuły 2 odbędzie się już za tydzień na holenderskim torze Zandvoort.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | 25 okr. | ||
2 | 11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 1,942 | ||
3 | 5 | Liam Lawson | Carlin | + 8,714 | ||
4 | 20 | Richard Verschoor | Trident | + 12,479 | ||
5 | 22 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 20,481 | ||
6 | 6 | Logan Sargeant | Carlin | + 21,266 | ||
7 | 24 | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | + 22,365 | ||
8 | 17 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 22,498 | ||
9 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 23,899 | ||
10 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 24,746 | ||
11 | 9 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 31,001 | ||
12 | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing | + 37,471 | ||
13 | 7 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | + 39,756 | ||
14 | 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 40,683 | ||
15 | 4 | Marino Sato | Virtuosi Racing | + 43,718 | ||
16 | 21 | Calan Williams | Trident | + 45,683 | ||
17 | 25 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | + 52,243 | ||
18 | 23 | Tatiana Calderón | Charouz Racing System | + 57,384 | ||
19 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 1:02,827 | ||
20 | 2 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 1:46,358 | ||
NSK | 14 | Lirim Zendeli | Campos Racing | |||
NSK | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix |
Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!