Tadasuke Makino wykorzystał alternatywną strategię do odniesienia triumfu w głównym wyścigu Formuły 2 na torze Monza. Japończyk wystartował z 14 pozycji i dojechał na metę przed swoim zespołowym kolegą Artiomem Markiełowem oraz Alexandrem Albonem.
Jeszcze przed startem problemy miał drugi w kwalifikacjach Sergio Sette Câmara – jego mechanicy pozostawali zbyt długo na polach startowych, przez co musiał przystąpić do wyścigu z alei serwisowej.
Słaby start zaliczył zdobywca pole position George Russell, przez co już na pierwszych metrach wyprzedzili go Markiełow i Albon. Rosjanin początkowo odjechał na kilka długości samochodu, lecz Albon nie dawał za wygraną i zaatakował lidera na trzecim okrążeniu. Choć manewr Tajlandczyka w zakręcie Lesmo był nieskuteczny, to objął on prowadzenie na kolejnym kółku.
Kiedy ta dwójka walczyła o pierwsze miejsce, przez stawkę przebijał się Makino. Japończyk w przeciwieństwie do czołówki startował na pośrednich oponach i już na pierwszym okrążeniu zyskał pięć pozycji, a następnie wyprzedził kolejno Lucę Ghiotto, Lando Norrisa, Nicholasa Latifiego oraz George’a Russella, którzy jechali na supermiękkich oponach.
Na szóstym okrążeniu Markiełow powrócił na prowadzenie, wyprzedzając Albona w pierwszej szykanie, a gdy ten dojechał do pierwszego zakrętu Lesmo, zaatakował go również Makino. Japończyk został następnie przepuszczony przez swojego zespołowego kolegę i mógł podkręcić tempo na czele stawki. Niemal cała czołówka zjechała tymczasem do boksów na szóstym okrążeniu.
Dzięki krótszemu postojowi, Russell znalazł się przed Albonem, po czym zaczął zbliżać się do Markiełowa. Widząc to, Rosjanin przepuścił lidera klasyfikacji w zakręcie Parabolica i ponownie wyprzedził go na kolejnej prostej. Na 11. kółku Russell stracił kolejną lokatę na rzecz Albona i musiał zacząć martwić się nadciągającym Lando Norrisem – Brytyjczyk kilkukrotnie próbował ataków na swojego rodaka, lecz nie mógł go wyprzedzić.
Na czele stawki podążał tymczasem Makino, który w połowie wyścigu miał już 46-sekundową przewagę nad Markiełowem – pomiędzy tą dwójką znajdowali się jeszcze Ralph Boschung i Dorian Boccolacci, który również startowali na pośredniej mieszance i mieli swój obowiązkowy pit-stop jeszcze przed sobą.
Po przejechaniu połowy dystansu, opony w samochodzie Makino zaczęły zapewniać coraz gorsze tempo i Markiełow powoli zaczął redukować jego przewagę. Japończyk w chwili swojego zjazdu do boksów na trzy okrążenia przed metą wciąż miał jednak 40-sekundowy bufor i powrócił na tor dwie sekundy przed swoim zespołowym kolegą. Markiełow próbował jeszcze szarży w końcówce wyścigu, lecz Makino szybko rozgrzał swoje opony i utrzymał Rosjanina za sobą, w drodze po swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 2.
Markiełow dojechał na drugim miejscu, zapewniając dublet ekipie Russian Time, a podium uzupełnił Albon. Russell zajął czwarte miejsce i do 13 punktów powiększył swoją przewagę nad Norrisem, który w końcówce został wyprzedzony przez Latifiego i spadł na szóstą lokatę. Siódmy był startujący z boksów Câmara, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Boschung, Nyck de Vries oraz Luca Ghiotto.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 2 | Tadasuke Makino | Russian Time | 30 okr. | ||
2 | 1 | Artiom Markiełow | Russian Time | + 1,798 | ||
3 | 5 | Alexander Albon | DAMS | + 3,106 | ||
4 | 8 | George Russell | ART Grand Prix | + 6,178 | ||
5 | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | + 8,274 | ||
6 | 19 | Lando Norris | Carlin | + 9,017 | ||
7 | 18 | Sérgio Sette Câmara | Carlin | + 18,218 | ||
9 | 10 | Ralph Boschung | MP Motorsport | + 27,131 | ||
9 | 4 | Nyck de Vries | Pertamina Prema Theodore Racing | + 27,203 | ||
10 | 14 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | + 30,393 | ||
11 | 3 | Sean Gelael | Pertamina Prema Theodore Racing | + 43,580 | ||
12 | 11 | Maximilian Günther | BWT Arden | + 45,373 | ||
13 | 20 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 45,492 | ||
14 | 12 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | + 48,839 | ||
15 | 17 | Alessio Lorandi | Trident | + 52,556 | ||
16 | 15 | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | + 1 okr. | ||
17 | 7 | Jack Aitken | ART Grand Prix | + 2 okr. | ||
NSK | 9 | Dorian Boccolacci | MP Motorsport | |||
NSK | 16 | Arjun Maini | Trident | |||
DQ | 21 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | + 24,853 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.