George Russell odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu Formuły na torze Monza. Drugie miejsce zajął Artiom Markiełow, a na najniższym stopniu podium stanął Sérgio Sette Câmara.
Problemy już na starcie okrążenia formującego dotknęły Nycka de Vries, w samochodzie którego zgasł silnik i niedzielną rywalizację musiał rozpocząć z alei serwisowej. Pogoda nie była co prawda słoneczna, jednak nie było również najzimniej – temperatura powietrza wynosiła 18°C, zaś asfalt nagrzany był do 22°C.
Ruszający dzisiaj z pole position Ralph Boschung zaliczył dosyć słaby start, co umożliwiło Nicholasowi Latifiemu na awans na pozycję lidera, a na drugie i trzecie miejsce awansowali odpowiednio Russell i Markiełow. Jeszcze na pierwszym okrążeniu Alexander Albon przeprowadził skuteczny manewr wyprzedzania na Sette Câmarze, przesuwając się na czwartą lokatę, zaś Lando Norris, który stracił aż 5 pozycji na stracie, skarżył się przez zespołowe radio na prawdopodobne uszkodzenie przedniego skrzydła. Tego typu problem na pewno miał Maximilian Günther, który musiał zjechać do boksów na wymianę tego elementu.
Mimo problemów, Norris rozpoczął nadrabianie strat, wyprzedzając na trzecim okrążeniu wczorajszego zwycięzcę wyścigu głównego Tadasuke Makino i przesuwając się na siódme miejsce. Na kolejnym kółku Japończyk zjechał do boksów prawdopodobnie na wymianę opon po ich wcześniejszym zblokowaniu. W tym samym czasie Sean Gelael oraz Boschung zderzyli się w drugiej szykanie, na skutek czego Indonezyjczyk obrócił się.
Na prostej startowej Russell zbliżył się wystarczająco do Latifiego, jednak przestrzelił hamowanie do pierwszej szykany i natychmiast stracił pierwsze, a chwilę później drugie miejsce, ponieważ moment zawahania podopiecznego Mercedesa wykorzystał Markiełow. Rosjanin na szóstym okrążeniu objął prowadzenie, wykorzystując system DRS do uporania się z Latifim. Manewr kierowcy Russian Time chciał niedługo później powtórzyć Russell, jednak tym razem zabrakło mu prostej na wykończenie tego ataku.
Trzy okrążenia później Russell po wielu próbach finalnie był w stanie poradzić sobie z Latifim, wyprzedzając Kanadyjczyka na prostej startowej z wykorzystaniem DRS. Z kolei Markiełow popełnił błąd na hamowaniu do pierwszego zakrętu, co skutecznie wykorzystał Russell, który w przeciągu kilku kółek awansował na pierwszą pozycję. Tymczasem jego główny rywal w mistrzostwach Norris pokonał Albona i przesunął się na piąte miejsce. Jak się okazało, Tajlandczyk popełnił błąd na wyjściu z Lesmo 2, a następnie skarżył się na problematyczną pracę silnika w jego samochodzie.
Pod koniec wyścigu w środku stawki doszło do małego zamieszania – Nyck de Vries oraz Roy Nissany zderzyli się ze sobą, w wyniku czego Holender doznał przebicia opony i musiał zjechać na wymianę opon. Chwilę później Nissany oraz Louis Deletraz przestrzelili hamowanie do pierwszej szykany i podczas próby powrotu na tor wzajemnie przeszkadzali sobie – Izraelczyk po tym incydentach musiał zjechać do alei serwisowej na wymianę przedniego skrzydła, zaś sędziowie zajęli się tą sytuacją. Sette Câmara, który od pewnego czasu jechał niczym cień za Markiełowem, na ostatnim okrążeniu zblokował swoje opony na hamowaniu do pierwszego zakrętu, tracąc finalnie szansę na walkę o drugie miejsce.
Ostatecznie Russell odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu Formuły 2 na torze Monza, dzięki czemu powiększył przewagę w klasyfikacji kierowców. Drugie miejsce zajął Markiełow, a na najniższym stopniu podium stanął Sette Câmara, Czwartą lokatę wywalczył Latifi, piąty był Norris, szóstą pozycję uzyskał Luca Ghiotto, jako siódmy linię mety przekroczył Dorian Boccolacci, a ostatni punkt przypadł Jackowi Aitkenowi.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 2 będzie Rosja, gdzie kierowcy przedsionka Formuły 1 powalczą na torze Soczi 29 i 30 września.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 8 | George Russell | ART Grand Prix | 21 okr. | ||
2 | 1 | Artiom Markiełow | Russian Time | + 1,056 | ||
3 | 18 | Sérgio Sette Câmara | Carlin | + 4,347 | ||
4 | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | + 5,651 | ||
5 | 19 | Lando Norris | Carlin | + 6,174 | ||
6 | 14 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | + 17,452 | ||
7 | 9 | Dorian Boccolacci | MP Motorsport | + 20,751 | ||
8 | 7 | Jack Aitken | ART Grand Prix | + 24,216 | ||
9 | 16 | Arjun Maini | Trident | + 25,188 | ||
10 | 21 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | + 28,453 | ||
11 | 20 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 31,875 | ||
12 | 17 | Alessio Lorandi | Trident | + 34,752 | ||
13 | 12 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | + 38,323 | ||
14 | 2 | Tadasuke Makino | Russian Time | + 1:04,379 | ||
15 | 15 | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | + 1:17,780 | ||
16 | 11 | Maximilian Günther | BWT Arden | + 1:18,848 | ||
17 | 4 | Nyck de Vries | Pertamina Prema Theodore Racing | + 1 okr. | ||
5 | Alexander Albon | DAMS | ||||
10 | Ralph Boschung | MP Motorsport | ||||
3 | Sean Gelael | Pertamina Prema Theodore Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.