Po raz kolejny zawody na torze w Soczi przyniosły nam wiele nieoczekiwanych wypadków. Najpierw nieodpowiedzialne zachowanie Artema Markelova sprawiło, że organizatorzy musieli skrócić wyścig do 15. okrążeń, a na 3 kółka przed metą w ścianę wjechał lider wyścigu - Alex Lynn. Prowadzenie przejął wtedy Alex Rossi i nie oddał go już do samej mety. Podium uzupełnili Pierre Gasly i Stoffel Vandoorne. Z racji skrócone dystansu, zawodnicy dostali jedynie połowę punktów.
Startujący z pole position Alex Lynn nie pozwolił nikomu odebrać sobie pozycji lidera i pewnie pomknął w kierunku pierwszego dohamwoania. Stoffel Vandoorne tym razem nie trafił dobrze z puszczeniem sprzęgła w odpowiednim momencie, przez co od raz spadł o kilka pozycji.
Jeszcze więcej akcji mieliśmy w czwartym, długim, lewym zakręcie. Artem Markelov wyjechał tam na pobocze, a podczas powrotu na tor uderzył w barierę ochronną, kompletnie niszcząc swoje zawieszenie. Gdy Rosjanin próbował powrócić na tor nie miał już kontroli nad samochodem, przez co zmierzał prosto w drugą ścianę, zabierając ze sobą Marlona Stockingera i Sergio Canamasasa.
Chwilę później w tą samą barierę wpadł również Jordan King, który na pierwszym dohamowaniu zniszczył lekko swój samochód. Wypadek ten skłonił sędziów do wypuszczenia na tor samochodu bezpieczeństwa. Chwilę później wywieszono nawet czerwoną flagę, aby dać porządkowym czas na naprawę zdemolowanych barier. Po dwóch okrążeniach kolejność wyglądała następująco: Lynn, Rossi, Pic, Gasly, Vandoorne, Marciello, Nato, Sirotkin, Negrao, a czołową dziesiątkę zamykał Cecotto.
Po około pół godzinie peleton kolorowych samochodów znowu wyjechał na tor w Soczi. W międzyczasie sędziowie zdecydowali się skrócić dystans wyścigu do 15. okrążeń. Po zjeździe Bernda Maylandera na trzecim kółku, prawdziwa rywalizacja mogła trwać jedynie 12 kółek. Co ciekawe, nadal pozostawał obowiązek zmiany ogumienia.
Restart tym razem przebiegł spokojnie. Lynn znowu wyrobił sobie sporą przewagę, a dalej podążali Rossi i Pic. Czwarty Pierre Gasly robił natomiast wszystko, aby utrzymać za sobą szalejącego Vandoorne'a. Na szóstym kółku w boksach, jako pierwszy, pojawił się Alex Lynn, a na kolejnym zrobili to także Gasly, Sirotkin, Nato i Stanaway. Wizyta w boksach w wykonaniu Gasly'ego była wodą na młyn dla Stoffela Vandoorne, który w końcu mógł rozwinąć skrzydła. Po postoju w boksie Rossiego i wyjeździe na pobocze Pika, Belg na 8. okrążeniu był już liderem wyścigu.
Alex Rossi wyjeżdżając z alei serwisowej był jeszcze przed Lynnem, jednak Brytyjczyk wykorzystał rozgrzane już opony, objeżdżając jedynego już reprezentanta Racing Engineering po zewnętrznej czwartego zakrętu.
Na 3 okrążenia przed końcem przecieraliśmy oczy ze zdziwienie, ponieważ jadący po zwycięstwo Alex Lynn nagle wypadł z toru i uderzył w barierę, niszcząc swój samochód do tego stopnia, że nie był w stanie dojechać nawet do boksów. Stoffel Vandoorne od razu zdecydował się na wymianę opon, jednak przewagę, jaką zdołał sobie wyrobić wystarczyła jedynie do objęcia 3. miejsca. Przed nim zdążyli przejechać Alexander Rossi i Pierre Gasly. Kierowcy ci jechali bardzo blisko siebie, dlatego nic nie było jeszcze przesądzone.
Po dość poważnym błędzie na przedostatnim okrążeniu Stoffel Vandoorne oddalił się od prowadzącego duetu i nie miał szans na walkę o wyższą pozycję na podium. Gasly również nie atakował Rossiego, który pewnie przekroczył linię mety na pierwszym kółku. Drugi był Galsy, a trzeci Vandoorne, który wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu. Warto dodać, że tym razem kierowcy otrzymają jedynie połowę punktów, ponieważ długość wyścigu była mniejsza niż 75% oryginalnego dystansu.
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Alexander Rossi | Racing Engineering | ||
2. | Pierre Gasly | DAMS | +3.1s | |
3. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | +4.2s | |
4. | Sergey Sirotkin | Rapax | +8.4s | |
5. | Rio Haryanto | Campos Racing | +11.8s | |
6. | Raffaele Marciello | Trident | +12.6s | |
7. | Richie Stanaway | Status Grand Prix | +14.5s | |
8. | Arthur Pic | Campos Racing | +15.6s | |
9. | Dean Stoneman | Carlin | +20.6s | |
10. | Mitch Evans | Russian Time | +21.8s | |
11. | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | +23.4s | |
12. | Norman Nato | Arden International | +27.1s | |
13. | Johnny Cecotto | Trident | +30.7s | |
14. | Andre Negrao | Arden International | +32.3s | |
15. | Nathanael Berthon | Lazarus | +32.8s | |
16. | René Binder | MP Motorsport | +39.9s | |
17. | Robert Visoiu | Rapax | +42.6s | |
18. | Nicholas Latifi | MP Motorsport | +44.8s | |
19. | Sean Gelael | Carlin | +59.0s | |
Alex Lynn | DAMS | DNF | ||
Marlon Stockinger | Status Grand Prix | DNF | ||
Artem Markelov | Russian Time | DNF | ||
Jordan King | Racing Engineering | DNF | ||
Sergio Canamasas | Lazarus | DNF |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.