Niedziela na Norisring

Deszczowe kwalifikacje i wyścig pełen kar, wykroczeń i kraks, to niedziela na Norisring.

Trening 3

Wczoraj wieczorem nad Norisringiem pojawiły się deszczowe chmury, które zapewniły służbom porządkowym pracę przed trzecim treningiem. Stewardzi oczyścili tor z nadmiaru wody, więc sesja rozpoczęła się zgodnie z planem.

Jako pierwszy na szczyt tabeli z czasem 48.882s powędrował Jamie Green, który został jednak szybko pokonany przez Lucasa Auera. W drugiej połowie treningu, większość kierowców pozostawała w garażu zmieniając ustawienia na zbliżające się kwalifikacje. Kolejnym liderem tabeli został Mattias Ekström, czyli sprawca wczorajszego zamieszania na torze, za co został ukarany przesunięciem o trzy pozycję do tyłu w dzisiejszym wyścigu. Ostatecznie trening z najlepszym czasem 48.182s zakończył Paul di Resta.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.182 27
2  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 48.216 30
3  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 48.239 25
4  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.296 28
5  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 48.297 24
6  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.316 27
7  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 48.340 28
8  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 48.348 28
9  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 48.394 25
10  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 48.399 29
11  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 48.405 31
12  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.406 28
13  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 48.424 25
14  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 48.432 21
15  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 48.457 24
16  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.465 30
17  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 48.483 26
18  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.546 23
19  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 48.566 29
20  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 48.574 28
21  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 48.667 26
22  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.793 30
23  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 48.818 24
24  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 48.841 24

Kwalifikacje 2

Sesję kwalifikacyjną rozpoczął Marco Wittmann z dobrym czasem 47.984s. Za nim znaleźli się Paul di Resta, Nico Müller, Maximilian Götz oraz Jame Green. Liderem sesji z wynikiem 47.961s długo pozostawał Lucas Auer. A nad torem zaczęły krążyć ciemne chmury.

W połowie kwalifikacji na szczycie tabeli znalazł się di Resta przed Auerem, Wittmannem i Müllerem. Natomiast Garry Paffett uderzył swoim samochodem w barierę i zakończył tym samym sesję. Do czołówki przebił się także Ekström, ale należy przypomnieć, że został on ukarany przesunięciem o trzy pozycje od wywalczonego pola. Sędziowie rozpoczęli badanie zajścia pomiędzy Greenem a Wittmannem, którego podobno blokował. Nie zdecydowali się jednak na nałożenie na reprezentanta Audi kary.

W ostatnich minutach kwalifikacji na torze pojawił się deszcz. Te warunki pozwoliły Wickensowi na awans na drugą pozycję. Kwalifikacje wygrał Ekström, ale zawodnik, ze względu na karę, nie otrzyma przywileju startu z pierwszej linii. Oznacza to, że z pole-position wystartuje Tom Blomqvist, jako zdobywca P2.

Wagi samochodów

Audi: 1.127,5 kg
Mercedes: 1.117,5 kg
BMW: 1.115 kg

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 47.804 19
2  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 47.820 16
3  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 47.877 19
4  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 47.889 22
5  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 47.891 19
6  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 47.895 19
7  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 47.902 19
8  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 47.947 20
9  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 47.953 21
10  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 47.967 18
11  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 47.996 21
12  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.029 18
13  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 48.032 22
14  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 48.044 18
15  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.046 18
16  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 48.050 20
17  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 48.083 22
18  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 48.101 19
19  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.110 18
20  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 48.119 19
21  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 48.129 17
22  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 48.139 22
23  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 48.249 20
exkl.  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.089 6

Tom Blomqvist (P1, BMW): „Ponownie ciężko pracowaliśmy nad poprawieniem ustawień w naszym samochodzie, co jak widać, opłaciło się. Auto dobrze się tutaj prowadzi, a mi udało się wykręcić tutaj konkretne okrążenie. Wystarczyło ono nawet do tego, aby wystartować z pierwszej linii. Niezmiernie nas to cieszy. W zeszłym roku walczyliśmy tutaj, a i tak nie mogliśmy zdobyć wystarczających osiągów. W tym sezonie wcale nie było lepiej, aż do dzisiaj. Teraz potrzebuję dobrego startu i zobaczymy, co będzie dalej”.

Paul Di Resta (P2, Mercedes): „Na Norisring start z pierwszej linii jest szczególnie ważny. Szkoda, że mój czas nie wystarczył na zdobycie pole-position. Chyba jechałem zbyt ostrożnie, gdy na torze pojawił się deszcz, ale wolałem uniknąć sytuacji z wczoraj. Moja pozycja wyjściowa jest oczywiście bardzo dobra. Nie mam większych problemów z samochodem, który jest do tego szybki. Wiele zależy teraz od startu”.

Nico Müller (P3, Audi): „To z pewnością nie były łatwe kwalifikacje. Deszcz ograniczył nam widoczność. Gdy jedzie się na limicie i mija się o milimetry mur, to krople deszczu mogą wiele zmienić. Dlatego tym bardziej cieszę się z drugiej linii. Teamowi udało się jeszcze bardziej ulepszyć samochód i jestem im wdzięczny za tę pracę. Sądzę, że moje auto będzie w wyścigu bardzo mocne”.

Wyścig 2

Niedzielny wyścig został przesunięty o dziesięć minut, a porządkowi ponownie oczyścili obiekt z nadmiaru wody.

Blomqvist wykorzystał daną mu szansę i pewnie wygrał start. W pościg za nim udali się Müller i di Resta. Natomiast Ekström zaczął zgłaszać swoim mechanikom problemy z samochodem, a na torze pojawiły się części jego pojazdu po otarciu się o auto di Resty. Szwed zjechał do boksu, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa za sprawą wypadku Farfusa. Safety-car zjechał po około trzech minutach pozwalając na restart wyścigu.

Natomiast na końcu stawki rozpoczęła się walka pomiędzy Tomczykiem a Oconem o miejsce 18. W międzyczasie Blomqvist zyskał przewagę ponad jednej sekundy nad najbliższym rywalem uniemożliwiając mu stosowanie DRS. Sędziowie zauważyli, że Timo Glock wyprzedzał konkurentów w czasie wywieszenia żółtej flagi i rozpoczęli dokładniejsze badanie jego manewrów. Ostatecznie nie zdecydowali się jednak na nałożenie kary na Niemca.

Nico Müller szybko odrobił starty do lidera i znalazł się w strefie DRS. Kierowcy rozpoczęli obowiązkowe zjazdy na pit-stop i wszyscy zjechali do mechaników w podobnym czasie. Jako jeden z nielicznych na torze pozostał Auer i wykręcił najszybszy czas okrążenia. Jego radość nie trwała jednak długo, ponieważ wymiana opon w późniejszym czasie trwała ponad 6s, co zmarnowało wypracowaną przez niego przewagę.

Antonio Felix da Costa otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do jego ostatecznego wyniku za wypchnięcie z toru Adriana Tambaya. Natomiast na czele stawki rozpoczęła się walka o zwycięstwo pomiędzy ścigajacym Müllerem a broniącym pozycji Blomqvistem. Kolejnym tematem dla sędziów stali się Robert Wickens i Edoardo Mortara. Pierwszy z nich otrzymał ostrzeżenie.

Stawka nadal była blisko siebie i dochodziło do wielu manewrów wyprzedzania. Vietoris obrócił samochód Felix da Costy, za co otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Kolejnymi ofiarami Norisring stali się Green i Paffett, którzy wycofali się z rywalizacji ze względu na problemy techniczne. Müller czystym manewrem objął prowadzenie i dojechał na tym miejscu aż do mety. Da Costa nie odpuszczał i tym razem zderzył się z Juncadellą wywołując na tor samochód bezpieczeństwa w końcowej fazie wyścigu.

Poz.KierowcaNarodSamochodCzasOkr.
1  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:01:03.139 72
2  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:01:03.809 72
3  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:01:04.682 72
4  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:07.840 72
5  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:08.089 72
6  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:01:08.336 72
7  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:01:09.046 72
8  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:01:09.367 72
9  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:01:10.120 72
10  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:01:10.363 72
11  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:13.649 72
12  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:14.045 72
13  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:01:14.682 72
14  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:01:16.152 72
15  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:17.233 72
16  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:01:24.024 72
17  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 49:19.730 58
-  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM   0
-  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM   0
exkl.  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 59:52.672 70
exkl.  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 58:18.828 68
exkl.  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 53:32.935 63
exkl.  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 53:46.303 63
exkl.  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 50:07.394 59

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze