Deszczowe kwalifikacje i wyścig pełen kar, wykroczeń i kraks, to niedziela na Norisring.
Trening 3
Wczoraj wieczorem nad Norisringiem pojawiły się deszczowe chmury, które zapewniły służbom porządkowym pracę przed trzecim treningiem. Stewardzi oczyścili tor z nadmiaru wody, więc sesja rozpoczęła się zgodnie z planem.
Jako pierwszy na szczyt tabeli z czasem 48.882s powędrował Jamie Green, który został jednak szybko pokonany przez Lucasa Auera. W drugiej połowie treningu, większość kierowców pozostawała w garażu zmieniając ustawienia na zbliżające się kwalifikacje. Kolejnym liderem tabeli został Mattias Ekström, czyli sprawca wczorajszego zamieszania na torze, za co został ukarany przesunięciem o trzy pozycję do tyłu w dzisiejszym wyścigu. Ostatecznie trening z najlepszym czasem 48.182s zakończył Paul di Resta.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.182 | 27 |
2 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 48.216 | 30 |
3 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 48.239 | 25 |
4 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.296 | 28 |
5 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 48.297 | 24 |
6 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.316 | 27 |
7 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 48.340 | 28 |
8 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 48.348 | 28 |
9 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 48.394 | 25 |
10 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 48.399 | 29 |
11 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 48.405 | 31 |
12 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.406 | 28 |
13 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 48.424 | 25 |
14 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 48.432 | 21 |
15 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 48.457 | 24 |
16 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.465 | 30 |
17 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 48.483 | 26 |
18 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.546 | 23 |
19 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 48.566 | 29 |
20 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 48.574 | 28 |
21 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 48.667 | 26 |
22 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.793 | 30 |
23 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 48.818 | 24 |
24 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 48.841 | 24 |
Kwalifikacje 2
Sesję kwalifikacyjną rozpoczął Marco Wittmann z dobrym czasem 47.984s. Za nim znaleźli się Paul di Resta, Nico Müller, Maximilian Götz oraz Jame Green. Liderem sesji z wynikiem 47.961s długo pozostawał Lucas Auer. A nad torem zaczęły krążyć ciemne chmury.
W połowie kwalifikacji na szczycie tabeli znalazł się di Resta przed Auerem, Wittmannem i Müllerem. Natomiast Garry Paffett uderzył swoim samochodem w barierę i zakończył tym samym sesję. Do czołówki przebił się także Ekström, ale należy przypomnieć, że został on ukarany przesunięciem o trzy pozycje od wywalczonego pola. Sędziowie rozpoczęli badanie zajścia pomiędzy Greenem a Wittmannem, którego podobno blokował. Nie zdecydowali się jednak na nałożenie na reprezentanta Audi kary.
W ostatnich minutach kwalifikacji na torze pojawił się deszcz. Te warunki pozwoliły Wickensowi na awans na drugą pozycję. Kwalifikacje wygrał Ekström, ale zawodnik, ze względu na karę, nie otrzyma przywileju startu z pierwszej linii. Oznacza to, że z pole-position wystartuje Tom Blomqvist, jako zdobywca P2.
Wagi samochodów
Audi: 1.127,5 kg
Mercedes: 1.117,5 kg
BMW: 1.115 kg
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 47.804 | 19 |
2 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 47.820 | 16 |
3 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 47.877 | 19 |
4 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 47.889 | 22 |
5 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 47.891 | 19 |
6 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 47.895 | 19 |
7 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 47.902 | 19 |
8 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 47.947 | 20 |
9 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 47.953 | 21 |
10 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 47.967 | 18 |
11 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 47.996 | 21 |
12 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.029 | 18 |
13 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 48.032 | 22 |
14 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 48.044 | 18 |
15 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.046 | 18 |
16 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 48.050 | 20 |
17 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 48.083 | 22 |
18 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 48.101 | 19 |
19 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.110 | 18 |
20 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 48.119 | 19 |
21 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 48.129 | 17 |
22 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 48.139 | 22 |
23 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 48.249 | 20 |
exkl. | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.089 | 6 |
Tom Blomqvist (P1, BMW): „Ponownie ciężko pracowaliśmy nad poprawieniem ustawień w naszym samochodzie, co jak widać, opłaciło się. Auto dobrze się tutaj prowadzi, a mi udało się wykręcić tutaj konkretne okrążenie. Wystarczyło ono nawet do tego, aby wystartować z pierwszej linii. Niezmiernie nas to cieszy. W zeszłym roku walczyliśmy tutaj, a i tak nie mogliśmy zdobyć wystarczających osiągów. W tym sezonie wcale nie było lepiej, aż do dzisiaj. Teraz potrzebuję dobrego startu i zobaczymy, co będzie dalej”.
Paul Di Resta (P2, Mercedes): „Na Norisring start z pierwszej linii jest szczególnie ważny. Szkoda, że mój czas nie wystarczył na zdobycie pole-position. Chyba jechałem zbyt ostrożnie, gdy na torze pojawił się deszcz, ale wolałem uniknąć sytuacji z wczoraj. Moja pozycja wyjściowa jest oczywiście bardzo dobra. Nie mam większych problemów z samochodem, który jest do tego szybki. Wiele zależy teraz od startu”.
Nico Müller (P3, Audi): „To z pewnością nie były łatwe kwalifikacje. Deszcz ograniczył nam widoczność. Gdy jedzie się na limicie i mija się o milimetry mur, to krople deszczu mogą wiele zmienić. Dlatego tym bardziej cieszę się z drugiej linii. Teamowi udało się jeszcze bardziej ulepszyć samochód i jestem im wdzięczny za tę pracę. Sądzę, że moje auto będzie w wyścigu bardzo mocne”.
Wyścig 2
Niedzielny wyścig został przesunięty o dziesięć minut, a porządkowi ponownie oczyścili obiekt z nadmiaru wody.
Blomqvist wykorzystał daną mu szansę i pewnie wygrał start. W pościg za nim udali się Müller i di Resta. Natomiast Ekström zaczął zgłaszać swoim mechanikom problemy z samochodem, a na torze pojawiły się części jego pojazdu po otarciu się o auto di Resty. Szwed zjechał do boksu, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa za sprawą wypadku Farfusa. Safety-car zjechał po około trzech minutach pozwalając na restart wyścigu.
Natomiast na końcu stawki rozpoczęła się walka pomiędzy Tomczykiem a Oconem o miejsce 18. W międzyczasie Blomqvist zyskał przewagę ponad jednej sekundy nad najbliższym rywalem uniemożliwiając mu stosowanie DRS. Sędziowie zauważyli, że Timo Glock wyprzedzał konkurentów w czasie wywieszenia żółtej flagi i rozpoczęli dokładniejsze badanie jego manewrów. Ostatecznie nie zdecydowali się jednak na nałożenie kary na Niemca.
Nico Müller szybko odrobił starty do lidera i znalazł się w strefie DRS. Kierowcy rozpoczęli obowiązkowe zjazdy na pit-stop i wszyscy zjechali do mechaników w podobnym czasie. Jako jeden z nielicznych na torze pozostał Auer i wykręcił najszybszy czas okrążenia. Jego radość nie trwała jednak długo, ponieważ wymiana opon w późniejszym czasie trwała ponad 6s, co zmarnowało wypracowaną przez niego przewagę.
Antonio Felix da Costa otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do jego ostatecznego wyniku za wypchnięcie z toru Adriana Tambaya. Natomiast na czele stawki rozpoczęła się walka o zwycięstwo pomiędzy ścigajacym Müllerem a broniącym pozycji Blomqvistem. Kolejnym tematem dla sędziów stali się Robert Wickens i Edoardo Mortara. Pierwszy z nich otrzymał ostrzeżenie.
Stawka nadal była blisko siebie i dochodziło do wielu manewrów wyprzedzania. Vietoris obrócił samochód Felix da Costy, za co otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Kolejnymi ofiarami Norisring stali się Green i Paffett, którzy wycofali się z rywalizacji ze względu na problemy techniczne. Müller czystym manewrem objął prowadzenie i dojechał na tym miejscu aż do mety. Da Costa nie odpuszczał i tym razem zderzył się z Juncadellą wywołując na tor samochód bezpieczeństwa w końcowej fazie wyścigu.
Poz. | Kierowca | Narod | Samochod | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:01:03.139 | 72 |
2 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:01:03.809 | 72 |
3 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:01:04.682 | 72 |
4 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:07.840 | 72 |
5 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:08.089 | 72 |
6 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:08.336 | 72 |
7 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:01:09.046 | 72 |
8 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:01:09.367 | 72 |
9 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:10.120 | 72 |
10 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:10.363 | 72 |
11 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:13.649 | 72 |
12 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:14.045 | 72 |
13 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 1:01:14.682 | 72 |
14 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:01:16.152 | 72 |
15 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:17.233 | 72 |
16 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:01:24.024 | 72 |
17 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 49:19.730 | 58 |
- | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 0 | |
- | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 0 | |
exkl. | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 59:52.672 | 70 |
exkl. | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 58:18.828 | 68 |
exkl. | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 53:32.935 | 63 |
exkl. | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 53:46.303 | 63 |
exkl. | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 50:07.394 | 59 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.