Sobota na Norisring

Sobota na Norisring przebiegała spokojnie, aż do popołudniowego wyścigu, w którym doszło do pierwszej od 2002 roku wygranej Audi i kontrowersyjnego manewru członka tej ekipy.

Kwalifikacje 1

Krótkie, 20-minutowe i szybkie, z najlepszym czasem 48.144s, kwalifikacje odbyły się w sobotę na Norisring.

Jako pierwszy swoje pomiarowe okrążenie zakończył Robert Wickens z czasem 48.288s. Zaraz za kanadyjskim kierowcą znaleźli się Lucas Auer i Mattias Ekström. Po pierwszej połowie sesji to zawodnicy Mercedes zajmowali czołowe pozycje, chociaż ich forma z pierwszego treningu wcale tego nie zapowiadała.

Druga część kwalifikacji przebiegła spokojnie i niewielu kierowców, poza zespołami Audi, poprawiło swój wynik, a najlepszy czas 48.144s należał do Christiana Vietorisa, dla którego było to trzecie pole-position w karierze. Dla porównania w sezonie 2015 zawodnik zdobywający P1 pokonał pętlę Norisring w 48.280s.

Zmiany wagi:

Audi: 1.125kg (+5,0)
BMW: 1.117,5kg (-5,0)
Mercedes: 1.115kg (bez zmian)

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.144 16
2  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 48.182 20
3  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 48.194 18
4  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.250 18
5  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 48.257 17
6  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 48.305 20
7  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.312 19
8  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.342 18
9  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 48.352 22
10  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 48.357 23
11  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 48.360 18
12  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 48.362 17
13  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 48.376 18
14  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 48.389 14
15  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 48.393 19
16  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.430 17
17  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.445 18
18  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 48.464 24
19  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 48.491 21
20  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 48.500 16
21  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 48.526 20
22  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 48.538 19
23  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 48.544 20
24  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 48.574 18

Christian Vietoris (P1, Mercedes): „Zajefajne kwalifikacje. Wszystko było tak bardzo na granicy. Pogoda jest ekstra, jezioro, wielu kibiców – po prostu wspaniale się tutaj jeździ. Norisring to zdecydowanie mój ulubiony tor. W zeszłym roku też wywalczyłem tutaj P1, ale w wyścigu straciłem trzy pozycje. Dzsiaj nie może się to powtórzyć. W pierwszym treningu nie byłem zadowolony z samochodu. Jednak w sesji kwalifikacyjnej był już w szczytowej formie. Zespół wykonał świetną pracę. Teraz należy dobrze wystartować, co będzie dla mnie trudne, ponieważ nie czuję jeszcze auta w stu procentach. Ale wierzę, że pójdzie nam dobrze”.

Mattias Ekström (P2, Audi): „Było całkiem okay. W pierwszej części udało mi się pokonać czyste okrążenia. Jestem bardzo zadowolony z tej pozycji, nie mogę narzekać. Wszyscy jesteśmy blisko, ale mój samochód prowadził się super przez cały czas. Sprawiało mi to przyjemność. Na Norisring liczą się tysięczne sekundy. To będzie świetny wyścig, jestem tego pewny. Dam z siebie jak zawsze wszystko, ale będę też respektował Jamiego, Roberta i Bruno, którzy znaleźli się za mną”.

Jamie Green (3, Audi): „Było słabo. Tutaj zawsze jest ciężko o perfekcyjne okrążenie. Robią się korki, bo tor jest krótki. Ale P3 nie jest złe. Wszystko jest możliwe!”

Wyścig 1

Sobotnie popołudnie przygotowało dla kierowców zupełnie inne warunki atmosferyczne. Temperatura spadła poniżej 30°C, a nad torem pojawiły się chmury.

Christian Vietoris obronił swoją pozycję na starcie i poprowadził całą stawkę przez pierwsze zakręty, ale Mattias Ekström trzymał się bardzo blisko rywala. Natomiast Jamie Green spadł na piątą pozycję za Edoardo Mortarę. Wszyscy kierowcy utrzymali się jednak na torze i kontynuowali jazdę.

Do pierwszego kontaktu doszło pomiędzy Mikem Rockenfellerem a jego zespołowym kolegą Nico Müllerem. Pierwszy z kierowców spadł tym samym na ostatnią pozycję, a drugi z nich otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. W międzyczasie na drugie miejsce awansował Robert Wickens kosztem Ekströma.

Natomiast po walce Augusto Farfusa z Maximilianem Götzem o ostatnie punktowane miejsce, na torze pozostały części ich obu samochodów. Środek stawki tasował się polami w przeciągu sekund, a czołówka nie była w stanie oddalić się na większą odległość i wszyscy jechali blisko siebie na tyle, że pierwsza ósemka, poza Vietorisem, mogła używać systemu DRS.

Do dziwnego manewru doszło pomiędzy liderem wyścigu a Ekströmem, który w sposób ewidentny wypchnął Vietorisa poza tor. Swój wyścig zakończył Robert Wickens, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Rywalizację poddał także Ekström, więc zostanie on ukarany dopiero po wyścigu. Na prowadzeniu znaleźli się Mortara przed Greenem, di Restą i Spenglerem.

Kolejną ofiarą Norisring stał się debiutant sezonu – Esteban Ocon. Ostatecznie jako pierwszy linię mety przekroczył Mortara dając Audi pierwsze zwycięstwo od 2002 roku. Manewr Ekströma został poddany ocenie sędziów.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 41:09.983 49
2  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 41:10.514 49
3  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:10.886 49
4  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 41:14.118 49
5  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 41:16.714 49
6  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 41:19.934 49
7  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 41:20.858 49
8  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:23.484 49
9  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 41:25.320 49
10  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:25.460 49
11  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 41:26.922 49
12  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 41:27.682 49
13  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:27.968 49
14  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:29.191 49
15  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 41:29.554 49
16  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 41:30.185 49
17  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 41:30.782 49
18  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 41:31.333 49
19  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 41:31.545 49
20  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 41:32.154 49
21  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 41:28.657 49
-  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 27:43.769 32
-  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 18:26.712 22
-  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 15:43.771 19

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze