Asfalt Norisringu prawie rozpływał się od upału, a kierowcy w swoich kokpitach zmagali się z uczuciem sauny. To jednak nie zniechęciło ich do treningów i testowania samochodów przed najkrótszym, ale nadal bardzo wymagającym obiektem tego sezonu Deutsche Tourenwagen Masters.
Trening 1
W piątek, dokładnie o godzinie 17, pierwszy trening tego weekendu wyścigowego rozpoczął Maximilian Götz. Za niemieckim kierowcą na obiekcie pojawiali się stopniowo kolejni zawodnicy, a po dziesięciu minutach już wszyscy mieli za sobą pierwsze pomiarowe okrążenie. Temperatura powietrza przekroczyła w międzyczasie 35°C, co dokuczało nie tylko zawodnikom, ale też mechanikom, kibicom i mediom.
Po dwunastu minutach trening został na kilka minut przerwany w związku z naprawą uszkodzonego banneru. Organizatorzy wydłużyli jednak spotkanie o siedem minut, aby wyrównać czas do przewidywanej półgodzinnej sesji. Kierowcy mogli zatem spędzić więcej czasu w boksach i dopasować nowe ustawienia do drugiej połowy treningu.
Najlepszy czas piątkowego treningu należał do Edoardo Mortary. Kierowca Audi pokonał 2,3-kilometrowy odcinek w 48,878s. Przodującym zawodnikiem ekipy Mercedes okazał się lider klasyfikacji generalnej kierowców, Robert Wickens, na miejsce szóstym.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 48.878 | 34 |
2 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 48.935 | 24 |
3 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 48.968 | 27 |
4 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 48.971 | 37 |
5 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 48.985 | 34 |
6 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.002 | 31 |
7 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 49.009 | 36 |
8 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 49.013 | 29 |
9 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 49.013 | 36 |
10 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.040 | 33 |
11 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 49.046 | 36 |
12 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 49.069 | 27 |
13 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 49.095 | 24 |
14 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.162 | 32 |
15 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.211 | 31 |
16 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.253 | 32 |
17 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.253 | 34 |
18 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 49.283 | 31 |
19 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 49.323 | 31 |
20 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 49.380 | 28 |
21 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 49.395 | 29 |
22 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.418 | 31 |
23 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 49.432 | 29 |
24 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 49.681 | 18 |
Trening 2
Wszyscy kierowcy niemal od razu pojawili się na torze, chociaż pogoda była podobnie upalna jak podczas pierwszego treningu. Zawodnicy mocno narzekali, że w kokpicie trudno jest wytrzymać, a Nico Müller wspomniał, że w samochodzie temperatura wzrasta nawet o 25°C.
Kierowcy regularnie tasowali się najlepszymi czasami, ale nie dochodziło do sytuacji konfliktowych ani blokowań. Właściwie częściej można było oglądać zawodników w boksach niż na torze. W ostatnich pięciu minutach Marco Wittmann, Bruno Spengler oraz Timo Glock awansowali do pierwszej dziesiątki, mimo że przez wszystkie wcześniejsze okrążenia plasowali się w drugiej połowie stawki.
W drugim treningu zawodnicy Mercedes nie ustąpili już tak łatwo swoim konkurentom z Audi. Najszybszy Robert Wickens miał jednak przewagę zaledwie 0,660s w porównaniu z najwolniejszym Martinem Tomczykiem. To tylko potwierdza, że sesja kwalifikacyjna, a także wyścig mogą przynieść wiele emocji.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.570 | 24 |
2 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.642 | 26 |
3 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 48.672 | 26 |
4 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 48.706 | 25 |
5 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 48.723 | 19 |
6 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 48.757 | 23 |
7 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 48.765 | 28 |
8 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 48.798 | 22 |
9 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 48.807 | 25 |
10 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 48.830 | 25 |
11 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.882 | 24 |
12 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 48.902 | 24 |
13 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.902 | 25 |
14 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.904 | 26 |
15 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 48.926 | 25 |
16 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 48.936 | 26 |
17 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 48.959 | 20 |
18 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 48.990 | 28 |
19 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 48.998 | 25 |
20 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 49.002 | 25 |
21 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 49.026 | 26 |
22 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 49.050 | 27 |
23 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 49.145 | 9 |
24 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 49.230 | 20 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.