Podsumowanie jednodniowych testów w Jerez

W poniedziałek po Grand Prix Hiszpanii, na torze Jerez de la Frontera odbyła się jednodniowa sesja testowa dla zespołów MotoGP. Z okazji skorzystali wszyscy z wyjątkiem klienckiej ekipy Avintia Racing. Najlepszy czas 1:39.313 uzyskał Hiszpan Marc Márquez.

Dzisiejsza sesja była pierwszą okazją [od przedsezonowych testów w Katarze] do eksperymentowania z ustawieniami, testowania nowych części i przeprowadzania analiz porównawczych w oparciu o dane zebrane podczas czterech dotychczas rozegranych wyścigów. Najważniejszym zadaniem była jednak przede wszystkim praca z oponami Michelin, szczególnie nad mieszanką przednich opon, przygotowaną w zupełnie nowej specyfikacji.

Márquez swój najlepszy czas ustanowił rano. Przez cały dzień przejechał łącznie aż 91 okrążeń (bardziej pracowity był jedynie Tito Rabat – 94). Zawodnik Repsol Hondy wspólnie ze swoim zespołem pracował głównie nad aerodynamiką, testując na swojej RC213V potrójne skrzydełka [widoczne na zdjęciu], a także nowy wahacz .  

Na drugiej pozycji ze stratą +0.019 sekundy jazdę zakończył aktualny Mistrz Świata Jorge Lorenzo. Hiszpan testował dziś wydech, z jakiego korzysta już jego zespołowy kolega Valentino Rossi. Oprócz tego porównywał obecnie używaną wersję Yamahy M1 z wersją mającą wlew paliwa za siodłem.

Trzeci najlepszy czas dnia należał do Mavericka Viñalesa. Zawodnik Suzuki po raz pierwszy testował na swoim motocyklu zestaw skrzydełek.

Dość długo kazał na siebie czekać wczorajszy zwycięzca Valentino Rossi, który pojawił się na torze dopiero  trzy godziny przed zakończeniem jazdy. Ostatecznie Włoch został sklasyfikowany na czwartym miejscu. Podobnie jak Lorenzo, on także porównywał dziś dwie wersje motocykla M1. Dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki znaleźli się z kolei zawodnicy Ducati – Andrea Iannone i wczorajszy pechowiec Andrea Dovizioso. Obaj testowali między innymi nowy wahacz.

Sporo nowych części – w tym wahacz i ramę – przygotowała Aprilia, co od razu zaowocowało dość wysokim 13.miejscem Stefana Bradla. Z informacji napływających z toru wiadomo też, że bracia Espargaró skupili się głównie na opanowaniu nowej elektroniki, z kolei Bradley Smith i Cal Crutchlow pracowali nad elementami zawieszenia w swoich motocyklach.

Kolejny raz miała miejsce bardzo niebezpieczna sytuacja  - w motocyklu Yonnego Hernandeza doszło do przebicia opony [w podobny sposób jak w motocyklu Lorisa Baza przed sezonem]. Na szczęście Kolumbijczyk był w stanie bezpiecznie wrócić do boksu.

Nie po raz pierwszy tego typu problemy przytrafiły się zawodnikowi Ducati, co z pewnością nie pozostanie bez komentarza. Duży odzew wywołały też dzisiejsze projekty trzech rzędów skrzydełek, testowane przez Hondę i Suzuki. Dyskusja nad skrzydełkami nie dotyczy już tylko tego jakie przynoszą korzyści i czy są bezpieczne, ale raczej gdzie jest [i czy w ogóle istnieje] limit ich ilości i wielkości.

Wyniki testów na torze Jerez de la Frontera

P Nr Zawodnik Zespół   Rezultat Okrążenia
1 93 Marc Márquez Repsol Honda Team 1:39.313 91
2 99 Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP +0.019 59
3 25 Maverick Viñales Team SUZUKI ECSTAR +0.223 91
4 46 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP +0.319 52
5 26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team +0.333 76
6 41 Aleix Espargaró Team SUZUKI ECSTAR +0.369 71
7 35 Cal Crutchlow LCR Honda +0.499 82
8 29 Andrea Iannone Ducati Team +0.566 55
9 44 Pol Espargaró Monster Yamaha Tech 3 +0.629 62
10 4 Andrea Dovizioso Ducati Team +0.714 50
11 38 Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 +1.022 71
12 68 Yonny Hernández Aspar MotoGP Team +1.038 83
13 6 Stefan Bradl Aprilia Racing Team Gresini +1.361 66
14 43 Jack Miller Estrella Galicia 0,0 Marc VDS +1.368 65
15 45 Scott Redding Octo Pramac Yakhnich +1.531 59
16 53 Tito Rabat Estrella Galicia 0,0 Marc VDS +1.606 94
17 19 Alvaro Bautista Aprilia Racing Team Gresini +1.647 62
18 51 Michele Pirro Octo Pramac Yakhnich +2.129 55
19 50 Eugene Laverty Aspar MotoGP Team +2.149 85

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze