W poniedziałek po Grand Prix Hiszpanii, na torze Jerez de la Frontera odbyła się jednodniowa sesja testowa dla zespołów MotoGP. Z okazji skorzystali wszyscy z wyjątkiem klienckiej ekipy Avintia Racing. Najlepszy czas 1:39.313 uzyskał Hiszpan Marc Márquez.
Dzisiejsza sesja była pierwszą okazją [od przedsezonowych testów w Katarze] do eksperymentowania z ustawieniami, testowania nowych części i przeprowadzania analiz porównawczych w oparciu o dane zebrane podczas czterech dotychczas rozegranych wyścigów. Najważniejszym zadaniem była jednak przede wszystkim praca z oponami Michelin, szczególnie nad mieszanką przednich opon, przygotowaną w zupełnie nowej specyfikacji.
Márquez swój najlepszy czas ustanowił rano. Przez cały dzień przejechał łącznie aż 91 okrążeń (bardziej pracowity był jedynie Tito Rabat – 94). Zawodnik Repsol Hondy wspólnie ze swoim zespołem pracował głównie nad aerodynamiką, testując na swojej RC213V potrójne skrzydełka [widoczne na zdjęciu], a także nowy wahacz .
Na drugiej pozycji ze stratą +0.019 sekundy jazdę zakończył aktualny Mistrz Świata Jorge Lorenzo. Hiszpan testował dziś wydech, z jakiego korzysta już jego zespołowy kolega Valentino Rossi. Oprócz tego porównywał obecnie używaną wersję Yamahy M1 z wersją mającą wlew paliwa za siodłem.
Trzeci najlepszy czas dnia należał do Mavericka Viñalesa. Zawodnik Suzuki po raz pierwszy testował na swoim motocyklu zestaw skrzydełek.
Dość długo kazał na siebie czekać wczorajszy zwycięzca Valentino Rossi, który pojawił się na torze dopiero trzy godziny przed zakończeniem jazdy. Ostatecznie Włoch został sklasyfikowany na czwartym miejscu. Podobnie jak Lorenzo, on także porównywał dziś dwie wersje motocykla M1. Dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki znaleźli się z kolei zawodnicy Ducati – Andrea Iannone i wczorajszy pechowiec Andrea Dovizioso. Obaj testowali między innymi nowy wahacz.
Sporo nowych części – w tym wahacz i ramę – przygotowała Aprilia, co od razu zaowocowało dość wysokim 13.miejscem Stefana Bradla. Z informacji napływających z toru wiadomo też, że bracia Espargaró skupili się głównie na opanowaniu nowej elektroniki, z kolei Bradley Smith i Cal Crutchlow pracowali nad elementami zawieszenia w swoich motocyklach.
Kolejny raz miała miejsce bardzo niebezpieczna sytuacja - w motocyklu Yonnego Hernandeza doszło do przebicia opony [w podobny sposób jak w motocyklu Lorisa Baza przed sezonem]. Na szczęście Kolumbijczyk był w stanie bezpiecznie wrócić do boksu.
Proof from @michelin_sport that punctures like Baz’s do happen! Puncture for @Yonny68 today, but rode it back safely pic.twitter.com/nZEGkXAQ5q
— MCN Sport (@MCNSport) 25 kwietnia 2016
Nie po raz pierwszy tego typu problemy przytrafiły się zawodnikowi Ducati, co z pewnością nie pozostanie bez komentarza. Duży odzew wywołały też dzisiejsze projekty trzech rzędów skrzydełek, testowane przez Hondę i Suzuki. Dyskusja nad skrzydełkami nie dotyczy już tylko tego jakie przynoszą korzyści i czy są bezpieczne, ale raczej gdzie jest [i czy w ogóle istnieje] limit ich ilości i wielkości.
Wyniki testów na torze Jerez de la Frontera
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | Okrążenia | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:39.313 | 91 | |||
2 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | +0.019 | 59 | |||
3 | 25 | Maverick Viñales | Team SUZUKI ECSTAR | +0.223 | 91 | |||
4 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +0.319 | 52 | |||
5 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +0.333 | 76 | |||
6 | 41 | Aleix Espargaró | Team SUZUKI ECSTAR | +0.369 | 71 | |||
7 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | +0.499 | 82 | |||
8 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | +0.566 | 55 | |||
9 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | +0.629 | 62 | |||
10 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | +0.714 | 50 | |||
11 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | +1.022 | 71 | |||
12 | 68 | Yonny Hernández | Aspar MotoGP Team | +1.038 | 83 | |||
13 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | +1.361 | 66 | |||
14 | 43 | Jack Miller | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | +1.368 | 65 | |||
15 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Yakhnich | +1.531 | 59 | |||
16 | 53 | Tito Rabat | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | +1.606 | 94 | |||
17 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | +1.647 | 62 | |||
18 | 51 | Michele Pirro | Octo Pramac Yakhnich | +2.129 | 55 | |||
19 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | +2.149 | 85 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.