Sam Bird odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie 2020/2021 Mistrzostw Świata Formuły E. Brytyjczyk prowadził od startu do mety, by pokonać w niedzielnym wyścigu na ulicach Nowego Jorku Nicka Cassidy’ego i António Felixa da Costę.
Kierowca Jaguara utrzymał za sobą po starcie swojego zespołowego kolegę Mitcha Evansa, który zablokował koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu, lecz uniknął zderzenia z liderem. Za dwójką kierowców Jaguara plasował się Cassidy, a Sergio Sette Câmara wyprzedził Pascala Wehrleina w walce o czwarte miejsce.
Jedyna neutralizacja nastąpiła jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia. Samochód bezpieczeństwa musiał wyjechać na tor, bowiem Jean-Éric Vergne pozostał na ostatnim polu startowym.
Po wznowieniu rywalizacji czołówka pozostała w niezmienionej kolejności aż do ósmego okrążenia, kiedy to Bird i Evans zjechali na aktywację trybu ataku. Wykorzystał to Cassidy, który rozdzielił kierowców Jaguara, lecz dysponując większą mocą Evans nie miał problemów z powrotem na drugie miejsce już na kolejnym okrążeniu.
Cassidy zwlekał z aktywacją trybu ataku do 13. okrążenia, kiedy to Bird aktywował go już po raz drugi. Kierowca Virgin Racing wkrótce wyprzedził z jego pomocą Evansa, lecz sytuacja powróciła do normy, gdy jego rodak również aktywował tryb ataku i odzyskał drugą lokatę.
Bird zaczął w drugiej połowie wyścigu odjeżdżać od Evansa, który zmagał się z nadmiernym zużyciem opon. Nowozelandczyk spowalniał na tym etapie Cassidy’ego, narażając go na ataki ze strony da Costy, który dzięki dobrej strategii przeskoczył na czwarte miejsce, przed Pascala Wehrleina i André Lotterera w Porsche.
Cała piątka wkrótce jechała jeden za drugim, a znajdujący się pod coraz większą presją Evans w końcu popełnił błąd i uderzył w ścianę na dwa okrążenia do mety. Uszkodził przy tym swój samochód i zaczął szybko wypadł poza punktowaną dziesiątkę.
Nie przejmując się tym, co dzieje się za jego plecami, Bird pewnie zmierzał do mety, by odnieść swoje 11. zwycięstwo w karierze z przewagą ponad czterech sekund.
Cassidy i da Costa mogli przyspieszyć po wyprzedzeniu Evansa. Portugalczyk w samej końcówce próbował jeszcze zaatakować drugą lokatę, lecz Nowozelandczyk miał więcej energii i mógł skutecznie się bronić. Dwie sekundy za nimi finiszowali Wehrlein i Lotterer. Daleko poza czołówką jechał Alexander Sims, który samotnie przekroczył metę na szóstej pozycji, przed Normanem Nato i Robinem Frijnsem, który uratował cztery punkty po starcie z 21. pozycji.
O dziewiąte miejsce walczyli początkowo Sébastien Buemi i Lucas di Grassi. Obaj zderzyli się na 21. okrążeniu, przez co Szwajcar wypadł z czołowej dziesiątki, a Brazylijczyk otrzymał 10-sekundową karę, która również pozbawiła go punktów. Promowało to na 9. lokatę Alexa Lynna, za którym finiszował zwycięzca sobotniego wyścigu Maximilian Günther.
Dzięki drugiej w tym sezonie wygranej, Bird wyszedł na prowadzenie klasyfikacji generalnej na cztery wyścigi przed końcem sezonu. Dotychczasowy lider tabeli punktowej Edoardo Mortara został uderzony przez Jake’a Dennisa i musiał zatrzymać się, aby uniknąć uderzenia w barierę, co przyczyniło się do finiszu na odległej, 17. pozycji.
Formuła E powróci do rywalizacji za dwa tygodnie na nowym, częściowo zadaszonym torze w Londynie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Sam Bird | Jaguar Racing | 37 okr. | |||
2 | 37 | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | + 4,167 | |||
3 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 4,840 | |||
4 | 99 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 7,154 | |||
5 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 7,762 | |||
6 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 16,286 | |||
7 | 71 | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | + 24,983 | |||
8 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 25,084 | |||
9 | 94 | Alex Lynn | Mahindra Racing | + 25,405 | |||
10 | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport | + 26,009 | |||
11 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 26,341 | |||
12 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | + 30,781 | |||
13 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | + 30,957 | |||
14 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | + 31,970 | |||
15 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 32,985 | |||
16 | 27 | Jake Dennis | BMW i Andretti Motorsport | + 35,692 | |||
17 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 35,924 | |||
18 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | + 36,339 | |||
19 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 51,384 | |||
20 | 33 | René Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | + 59,694 | |||
21 | 88 | Tom Blomqvist | NIO 333 FE Team | + 1:05,327 | |||
22 | 6 | Joel Eriksson | Dragon / Penske Autosport | + 1:07,701 | |||
NSK | 8 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | ||||
NSK | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.