Formuła 1 nie zwalnia tempa i zaledwie kilka dni po GP Belgii przenosimy się do Włoch. Na czele w pierwszym treningu uplasował się Nico Rosberg, który o 0,2 s wyprzedził Lewisa Hamiltona. Przewaga kierowców Mercedesa nad trzecim zawodnikiem był ogromna. Kimi Räikkönen stracił do nich już ponad sekundę.
Monza, poza tym że jest świątynią prędkości, to także świątynia Ferrari, czemu dało wyraz morze kibiców czerwonej stajni na trybunach.
#ItalianGP #redseason pic.twitter.com/wmyD9rnXen
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 2, 2016
W pierwszym treningu zobaczyliśmy Kevina Magnussena, który po wypadku w wyścigu o Grand Prix Belgii ostatecznie został dopuszczony do rywalizacji w GP Włoch. Niestety obaj kierowcy Renault uplasowali się na dwóch ostatnich pozycjach, ze stratą dochodzącą do 4 sekund, w stosunku do Mercedesów.
Monza przywitała kierowców bardzo dobrą pogodą. Temperatura powietrza dochodziła do 26 stopni, zaś temperatura toru do 28 stopni.
Po zapaleniu się zielonych świateł wszyscy kierowcy poza Verstappenem od razu pojawili się na torze i po przejechaniu okrążenia instalacyjnego powrócili do boksów.
Jako pierwszy okrążenie pomiarowe wykręcił Jenson Button na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki. (Przypomnijmy, że podczas tego weekendu kierowcy używają dokładnie takich samych opon, co tydzień temu: pośrednich, miękkich i supermiękkich). Pierwszy czas weekendu wyniósł: 1.28.922. Brytyjczyk nie musiał jednak długo czekać na odpowiedź Valtteriego Bottasa, który wykręcił czas lepszy o prawie 0,4 s. Za chwilę jednak to kierowcy Mercedesa wskoczyli na czoło stawki – także używając miękkich opon. Czas pierwszego Nico Rosberga wyniósł 1.24.946. Niemiec parę minut później pokonany został przez swojego kolegę zespołowego – wynik Hamiltona to: 1.24.123.
Po 15 minutach od rozpoczęcia sesji zaledwie 8 kierowców wykręciło okrążenie pomiarowe, a TOP8 przedstawiało się następująco: Hamilton, Rosberg, Bottas, Pérez, Button, Wehrlein, Ocon, Celis.
Po krótkim pobycie w boksach niektórych zawodników i zarazem po 25 minutach od rozpoczęcia sesji, większość kierowców pojawiła się na torze, w tym Nico Rosberg z supermiękkimi oponami (większość jednak wybrała miękką mieszankę). Dzięki najszybszym oponom Niemiec od razu uzyskał rekordy w każdym sektorze i wykręcił najlepszy czas tego dnia: 1.23.736.
Z bardzo dobrej strony pokazał się Valtteri Bottas, który na miękkich oponach uzyskiwał rekord pierwszego sektora. Fin nie mógł się jednak liczyć w walce z kierowcami Mercedesa, korzystającymi z opon z czerwonym paskiem, którzy na przemian wykręcali najlepsze czasy okrążenia, odbierając sobie rekordy kolejnych sektorów.
Pół godziny po rozpoczęciu sesji większość kierowców znajdowała się na torze i tylko Rosberg, Hamilton, Pérez i Celis byli zawodnikami używającymi opon wykonanych z supermiękkiej mieszanki. Pozostali (poza Oconem i Wehrleinem – pośrednia) używali miękkiej.
„Opony supermiękkie wydają się być dość wytrzymałe, dlatego zwiększymy długość przejazdu”
- taki komunikat otrzymał Nico Rosberg od swojego inżyniera.
Bardzo ciekawą walkę mogliśmy zaobserwować pomiędzy zawodnikami Mercedesa. Po 30 minutach Lewis Hamilton wyprzedzał Nico Rosberga o zaledwie 0,008 s. Nieco gorzej przedstawiała się walka pomiędzy kierowcami Ferrari. Trzeci Sebastian Vettel pokonał piątego Kimiego Räikkönena aż o 0,6 s. Na czwartym miejscu plasował się zaś Sergio Pérez, który tracił sekundę do znajdującego się na pierwszej pozycji mistrza świata.
Dokładnie w połowie sesji na torze zaległa całkowita cisza, która została wreszcie przerwana przez Felipe Nasra. Pomimo poprawy osiągów, Brazylijczyk po wyjeździe uplasował się dopiero na 18. pozycji.
Realizatorzy pokusili się o wywiad z Christianem Hornerem, którzy przyznał że w pierwszym treningu zespół pracuje nad balansem. Szef Red Bulla stwierdził, że będzie to bardzo trudny weekend dla teamu, najtrudniejszy w całym kalendarzu – dodał jednak, że jednocześnie powinien być on interesujący. Zapytany raz jeszcze o sprawę związaną z Verstappenem odparł, że to młody kierowca, który wciąż się uczy.
Pod koniec sesji zdecydowana większość kierowców założyła opony wykonane z miękkiej mieszanki i ostatecznie to Nico Rosberg okazał się być najszybszy w pierwszym treningu na Monzy. Na drugim miejscu uplasował się Lewis Hamilton, który stracił do swojego kolegi zespołowego 0,203 s, a na trzecim - Kimi Räikkönen (+1,088 s).
W ostatnich minutach problem ze skrzynią biegów zgłosił Fernando Alonso, któremu polecono powoli wrócić do boksów.
Najbardziej pracowitymi zawodnikami sesji byli Nico Rosberg i Valtteri Bottas, którzy przejechali 37 okrążeń.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:22.959 | |||
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0,203 | |||
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 1,088 | |||
4 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 1,348 | |||
5 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,691 | |||
6 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 1,804 | |||
7 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 1,826 | |||
8 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 2,023 | |||
9 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 2,154 | |||
10 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 2,161 | |||
11 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 2,392 | |||
12 | 27 | Alfonso Celis | Sahara Force India F1 Team | + 2,408 | |||
13 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 2,548 | |||
14 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 2,881 | |||
15 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 2,894 | |||
16 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 3,014 | |||
17 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 3,115 | |||
18 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 3,432 | |||
19 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 3,480 | |||
20 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 3,803 | |||
21 | 45 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 3,852 | |||
22 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 3,997 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.