Esteban Ocon – kierowca na dwa etaty?

Praca Estebana Ocona nadal jest trochę stresująca. Francuz, który w tym sezonie ukończył pełny program Deutsche Tourenwagen Masters i Formuły 1, w najbliższej przyszłości będzie dzielił swój czas między dwiema seriami.

Ocon, który w tym roku po raz pierwszy wystartował w DTM, w trakcie pierwszych czterech weekendów wyścigowych zmagał się z typowymi dla debiutantów problemami. Potrzebował  trochę czasu, by przyzwyczaić się do samochodu oraz do warunków jakie panują w serii.

„Nigdy nie myślałem, że jazda w DTM jest tak trudna” – mówił jeszcze niedawno. Po ośmiu wyścigach kierowca Mercedesa wciąż czeka na swój pierwszy punkt.

19-latek, który zdobył mistrzostwa w seriach, takich jak Formuła 3 (2014) i GP3 (2015), jest także kierowcą rezerwowym w zespole Renault Sport F1, w barwach którego wystąpił w pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone oraz wcześniej, w maju na torze Catalunya.

Szef teamu Frédéric Vasseur potwierdził, że od tej pory Ocon będzie pojawiał się coraz częściej w piątkowych treningach: „Od teraz, Esteban będzie regularnie pokazywać się na torze w piątkowych sesjach. Będzie on również uczestniczył w testach na Silverstone, które odbędą się w nadchodzącym tygodniu. Dzięki temu będziemy mogli dowiedzieć się w czym tak naprawdę jest najlepszy. Oczywiście widzimy go także jako kandydata na kierowcę w podstawowym składzie zespołu na kolejny rok”.

Ocon jest więc silnym pretendentem do roli kierowcy etatowego w teamie Renault na sezon 2017. Kontrakty Jolyona Palmera jak i Kevina Magnussena zostały podpisane jedynie na rok, a Vasseur podkreślał kilkukrotnie, że Renault chce liczyć się w walce o tytuł mistrzowski w 2020 roku i na ową walkę zespół zamierza przygotować młodego kierowcę. Niewykluczone, że będzie nim właśnie Ocon.

„Jestem zachwycony, że jako Francuza mogę wspierać francuski zespół. Z końcem 2015 roku podpisałem długoterminową umowę w ramach programu juniorskiego z zespołem Mercedes-Benz, który to zarządza moją karierą od końca 2014 roku, po zdobyciu tytułu GP3 w Abu Dhabi. A teraz jestem także trzecim facetem w Renault. Jestem bardzo wdzięczny zespołom Mercedes i Renault za daną mi szansę. To, że mogę  połączyć DTM i F1 i zbierać doświadczenie w obu seriach, jest fantastyczne. Takiej okazji nie otrzymuje się codziennie. Oczywiście, obciążenie jest wysokie, ale naprawdę nie mogę narzekać” – powiedział.

Pascal Wehrlein ukończył w 2015 roku podobny program, ścigał się w DTM w zespole Mercedes i był ich kierowcą rezerwowym w F1. Po zdobyciu tytułu DTM zapwenił sobie miejsce w Manor Racing. Całkiem możliwe, że tak będzie również w przypadku Estebana Ocona, chociaż prawdopodobnie nie będzie on potrzebował do tego tytułu mistrza DTM.

Źródło: speedweek.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze