Zmiany przepisów na sezon 2016

Podczas spotkania, które odbyło się 10 grudnia w Madrycie, organizatorzy motocyklowych mistrzostw świata uchwalili szereg zmian w regulaminie na sezon 2016.

Nowe przepisy dotyczą głównie alokacji opon nowego dostawcy, homologacji różnych specyfikacji silników (ukłon w stronę Ducati, które traci przywileje, więcej na ten temat pisaliśmy >>TUTAJ<<) oraz kar za wykorzystanie większej liczby jednostek napędowych. Zmianie uległy także regulacje dotyczące poprawy bezpieczeństwa (procedur medycznych i sprzętu używanego przez zawodników - kombinezonów, butów czy kasków) oraz procedury restartowej, która do tej pory zajmowała wiele czasu. Oprócz tego, wraz z wprowadzeniem obowiązku stosowania jednolitego oprogramowania – wszystkie odniesienia do „zespołów fabrycznych” lub „OPEN” zostają usunięte z przepisów.

Najważniejsze zmiany:

  • Procedura restartu – wznowienie wyścigu po wywieszeniu czerwonej flagi będzie następowało teraz dużo szybciej. Skrócono czas pobytu zawodników w boksach przed ponownym wyjazdem na pola startowe i okrążenie rozgrzewkowe. Po ustawieniu się na polach nie będą gasić silników, towarzyszyć może im tylko jeden mechanik. W Moto2 i Moto3 wznowienie wyścigu przerywanego więcej niż raz będzie odbywało się na 2/3 dystansu, przynajmniej na 5 okrążeń.
  • Alokacja opon – w związku ze zmianą dostawcy z firmy Bridgestone na Michelin, przez cały weekend zawodnicy będą mieli do dyspozycji więcej opon niż do tej pory: 22 slicki (10 przednich + 12 tylnych), 7 kompletów do jazdy po mokrej nawierzchni oraz 3 komplety opon przejściowych.
  • Homologacja silników – od przyszłego roku producenci będą mogli homologować tylko 3 różne specyfikacje silników na cały sezon. Wyjątek zrobiono dla Ducati, które w 2016 roku będzie wystawiać aż 4 zespoły (Ducati, Pramac, Aspar i Avintia), w związku z tym Włosi mogą skorzystać z 4 różnych specyfikacji. Przelicza się to następująco:

1 zespół fabryczny + 2 zespoły satelickie = 3 różne specyfikacje

1 zespół fabryczny + 3 zespoły satelickie = 4 różne specyfikacje

1 zespół fabryczny + 4 zespoły satelickie = 5 różnych specyfikacji

  • Kary za przekroczenie limitu alokacji jednostek napędowych – w myśl nowych przepisów, zawodnik który podczas jednego weekendu wykorzysta więcej niż 1 dodatkowy silnik, będzie musiał wystartować do wyścigu z alei serwisowej, kara za drugi z nich przejdzie na kolejną rundę.

Źródło: Informacja prasowa MotoGP

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze