Marc Márquez z fabrycznego zespołu Hondy był autorem najlepszego czasu okrążenia w pierwszym treningu MotoGP, będąc szybszym między innymi od Fabio Quartararo, który mimo wywrotki uzyskał drugi czas.
Grand Prix Niemiec powrócił do kalendarza Motocyklowych Mistrzostw Świata po tym, jak ubiegłoroczna edycja została anulowana z powodu pandemii COVID-19.
Po pierwszej turze przejazdów na czele zestawienia znajdował się Jack Miller z fabrycznej ekipy Ducati, ustanawiając czas 1:23,367. Włoski producent po raz ostatni wygrywał w Niemczech w 2008 roku, a stał na podium w 2016 między innymi z powodu totalnej dominacji Hondy oraz Márqueza, który jest niepokonany na Sachsenringu od 2010 roku.
To właśnie Hiszpan niedługo później plasował się na szczycie zestawienia z wynikiem 1:22,348. Wraz z upływem czasu regularnie poprawiał swój rezultat, schodząc w pewnym momencie do 1:21,660. Przez chwilę na czele znajdowało się trzech kierowców Hondy – Márquez, Takaaki Nakagami z LCR Hondy oraz Pol Espargaró, zespołowy kolega Márqueza, lecz Quartararo był w stanie przesunąć się na drugą pozycję w dalszej części treningu.
Na 10 minut przed końcem lider mistrzostw wywrócił się w przedostatnim, 12. zakręcie. Wydawało się, że zawodnik Yamahy mógł ucierpieć po tej wywrotce, trzymając się za prawe ramię, jednak był w stanie powrócić do jazd.
Czas Márqueza do samego końca sesji nie był zagrożony i ostatecznie był szybszy o 0,168 sek. od próby Quartararo. Z trzecim czasem zameldował się Nakagami, a za jego plecami znaleźli się bracia Espargaró – Pol oraz Aleix. Miller był najszybszym zawodnikiem Hondy, uzyskując szósty czas, zaś solidny powrót do motocykla zaliczył Alex Rins z Suzuki, który złamał rękę w Barcelonie po wypadku na rowerze i nie wystartował w GP Katalonii – Hiszpan w pierwszym treningu był siódmy.
Czołową dziesiątkę sesji zamknęli Johann Zarco z Pramaca Ducati, mistrz świata i zawodnik Suzuki Joan Mir oraz Maverick Viñales z Yamahy. Z 11. czasem trening ukończył Francesco Bagnaia z Ducati, a 12. był zwycięzca wyścigu w Barcelonie, Miguel Oliveira z fabrycznego zespołu KTM. Valentino Rossi uplasował się na odleglej, 20. pozycji.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:21,660 | 25 | |||
2 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,168 | 20 | |||
3 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,276 | 22 | |||
4 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | + 0,350 | 19 | |||
5 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,380 | 19 | |||
6 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 0,391 | 22 | |||
7 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,416 | 19 | |||
8 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,488 | 22 | |||
9 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,512 | 22 | |||
10 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,593 | 25 | |||
11 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,600 | 25 | |||
12 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,664 | 22 | |||
13 | 10 | Luca Marini | SKY VR46 Esponsorama | + 0,704 | 22 | |||
14 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | + 0,721 | 24 | |||
15 | 23 | Enea Bastianini | Esponsorama Racing | + 0,817 | 20 | |||
16 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 0,877 | 24 | |||
17 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,952 | 21 | |||
18 | 9 | Danilo Petrucci | Tech 3 KTM Factory Racing | + 0,986 | 23 | |||
19 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 1,018 | 18 | |||
20 | 46 | Valentino Rossi | Petronas Yamaha SRT | + 1,031 | 23 | |||
21 | 27 | Iker Lecuona | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,068 | 24 | |||
22 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,309 | 23 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.