Michelin przygotuje asymetryczny przód na Sachsenring

Firma Michelin na zbliżającą się Motocyklową Grand Prix Niemiec po raz pierwszy w tym sezonie udostępni zawodnikom królewskiej klasy nową, asymetryczną przednią oponę.

Ciasny i kręty tor, który zdominowany jest przez lewe zakręty, ma jedno charakterystyczne miejsce. Jest nim prawoskrętny zakręt 11, potocznie zwany „wodospadem”. W rezultacie, lewa część przedniej opony będzie twardsza niż jej prawa część. Michelin przygotuje opony asymetryczne zarówno w wersji miękkiej, jak i twardej, a pośrednia mieszanka będzie symetryczna.

Aby dopasować przód do całego motocykla, Michelin dodatkowo udostępni tylną oponę typu slick, która również jest w pewnym stopniu asymetryczna ze względu na twardszą konstrukcję lewej części. Co więcej – w przypadku tyłu jej prawa będzie bardziej miękka, by mogła szybciej osiągnąć swoją optymalną temperaturę pracy. Dostępne będzie pośrednie i twarde wersje tej opony.

„Po emocjach i różnorodnych warunkach, których doświadczyliśmy w Assen, byłoby miło mieć prostolinijny weekend, ale jeśli chcesz, by tak się stało, wówczas Sachsenring nie jest odpowiednim do tego miejscem!” – powiedział Piero Taramasso, menedżer Two-Wheel Michelin Motorsport Group.

„Jest to bardzo wymagający tor, a układ – ze względu na swoje długie lewe zakręty – generuje dużo ciepła, z czym będą musiały poradzić sobie opony. Mając to na uwadze, stworzyliśmy zupełnie nowe mieszanki zaprojektowane specjalnie na ten obiekt. Po raz pierwszy będziemy mieć asymetryczną tylną oponę, w której lewa część jest twardsza ze względu na wysokie temperatury, zaś prawa strona będzie miękka, by szybko nagrzać się szybko do pracy w wolnym prawym zakręcie, który pojawia się na początku każdego okrążenia. Później następuje długa sekcja lewych zakrętów, a następnie prosta startu/mety – więc ta część wymaga szybkiego nagrzania się, by zawodnicy mieli odpowiedni poziom przyczepności”.

„Sachsenring będzie również miejscem, gdzie zadebiutuje przednia asymetryczna opona. Na tym torze możemy mieć także zmienną pogodę – podobną do Assen – więc musimy być przygotowani na to, ale bez względu na to, jakie będą warunki, należeć się będzie ogromny szacunek dla niemieckich kibiców, którzy z pewnością będą dobrze spędzać czas, gdyż jest to jedna z największych imprez w czasie wyścigu w sezonie” – dodał.

Źródło: crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze