Ginetta potwierdziła, że oba prototypy LMP1 zespołu TRS Manor Racing nie pojawią się na starcie zbliżającej się rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Silverstone.

Odpowiedzialne za przepisy techniczne Długodystansowych Mistrzostw Świata organizacje FIA oraz Automobile Club de l’Ouest zadecydowały o zmianach w systemie ekwiwalencji technologii czołowej klasy LMP1.

Tegoroczna edycja wyścigu 24 godziny Le Mans przeszła do historii z powodu zwycięstwa Toyoty, która próbowała osiągnąć najwyższy stopień podium od 1985 roku.

Zwycięska załoga klasy LMP2 w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans została wykluczona z powodu niezaliczonego badania technicznego. Podobny los spotkał zdobywców czwartego miejsca w tej klasie.

Porsche po raz kolejny przechodzi do historii. Producent sportowych samochodów wygrał obie klasy GTE w najtrudniejszym długodystansowym wyścigu świata. W kategorii GTE Pro Porsche 911 RSR z numerem startowym 92 zakończyło swój udział w 86. edycji 24-godzinnego maratonu Le Mans na pierwszym miejscu, pokonując 344 okrążenia. Trio zawodników w składzie: Kévin Estre (Francja), Laurens Vanthoor (Belgia) i Michael Christensen (Dania) niemal przez cały czas utrzymywało się na prowadzeniu i kontrowało rywalizację na uznanym torze wyścigowym, liczącym 13 626 m długości. Bezbłędny występ fabrycznych kierowców dał Porsche 106. klasowe zwycięstwo w Le Mans.

Andy Priaulx, Harry Tincknell i Tony Kanaan zostali przesunięci na 12. miejsce w klasie GTE Pro tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans, po tym jak ostatni z tej trójki nie spędził za kierownicą wymaganych sześciu godzin.

Fabryczny zespół LMP1 Toyoty zajął dwa pierwsze miejsca w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans. Kazuki Nakajima minął flagę w szachownicę za kierownicą prototypu #8, by stanąć na najwyższym stopniu podium wraz z Sebastienem Buemim i Fernando Alonso.

Na godzinę przed końcem tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans, załoga Toyoty #8 jedzie po pewne zwycięstwo, korzystając na błędzie siostrzanej załogi #7.

Samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na torze w trakcie 19 godziny wyścigu 24h Le Mans ze względu na poluzowaną studzienkę kanalizacyjną, wpłynął na losy rywalizacji w klasie GTE Pro.

Fabryczny zespół LMP1 Toyoty powiększył swoje prowadzenie na czele wyścigu 24 godziny Le Mans do dziesięciu okrążeń nad dwoma załogami Rebellion Racing.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race