Od 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps w belgijskich Ardenach, rozpoczyna się 15-miesięczny supersezon Długodystansowych Mistrzostw Świata. 5 maja 2018 r. sześć 510-konnych Porsche 911 RSR zmierzy się tam w klasach GTE Pro oraz GTE Am z silną konkurencją spod znaku Astona Martina, BMW, Ferrari i Forda.

Przed rozpoczynającą sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata rundą na torze Spa-Francorchamps dokonano poprawek w parametrach ekwiwalencji technologii dla klasy LMP1, w wyniku których pojazdy hybrydowe będą mogły zatrzymywać się na tankowanie o dwa okrążenia później.

Mistrz Świata Formuły 1 z sezonu 2009 Jenson Button zasili skład zespołu SMP Racing na sezon 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Brytyjczyk zadebiutuje za kierownicą prototypu LMP1 podczas tegorocznego 24h Le Mans.

Jednym z punktów spornych dla stworzenia wspólnej klasy prototypów dla wyścigów organizowanych pod przepisami ACO oraz IMSA jest kwestia układu napędowego, a konkretnie jego hybrydowego elementu.

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia na torze Spa-Francorchamps, wykorzystując do tego ewolucyjną wersję 919 Hybrid, który do poprzedniego sezonu rywalizował w klasie LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

We francuskim Le Castellet zakończył się 30-godzinny test przed sezonem 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. 35 zgłoszonych samochodów pokonało łącznie 9836 okrążeń.

Brytyjski producent samochodów sportowych TVR wyraził swoje zainteresowanie pojawieniem się w stawce Długodystansowych Mistrzostw Świata wraz z wprowadzeniem nowych przepisów klasy GTE w sezonie 2020/2021.

Dyrektor techniczny Toyoty Pascal Vasselon stwierdził, że prototyp japońskiego producenta na sezon 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata tylko w niewielkim stopniu będzie różnił się od tego używanego w ubiegłym roku.

Jak poinformowano podczas dnia medialnego na torze Le Castellet, powrót Długodystansowych Mistrzostw Świata na tor Sebring International Raceway odbędzie się na innych zasadach niż dotychczas zapowiadano.

Ferrari ogłosiło skład załogi 52, która wzmocni skład zespołu AF Corse na czas tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans. Do Toniego Vilandera dołączą Pipo Derani oraz Antonio Giovinazzi.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race