Choć na wstępnej liście zgłoszeń listopadowego testu dla debiutantów, zorganizowanego po finałowej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie, zabrakło Fernando Alonso, wciąż jest szansa, że zasiądzie on za kierownicą prototypu Toyoty.

Zespół Toyota GAZOO Racing zajął pierwsze miejsce w 6-godzinny wyścigu w Szanghaju, 8. i przedostatniej rundzie Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC). Na najwyższym podium stanęli Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima prowadzący TS050 Hybrid #8.

Zespół Toyoty odniósł swoje czwarte zwycięstwo w tegorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Kazuki Nakajima, Anthony Davidson i Sébastien Buemi pokonali rywali z Porsche, lecz problemy drugiego auta zadecydowały o tytule dla niemieckiej marki.

Angielsko-chiński zespół TRS Manor Racing ogłosił podczas konferencji prasowej w Szanghaju swoje starty w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata w sezonie 2018/2019. Ekipa zdecydowała się na nowy prototyp Ginetty.

Mistrzowski zespół Europejskiej Serii Le Mans DragonSpeed zadeklarował zamiar startów w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2018/2019.

Wciąż nie są znane wszystkie szczegóły rywalizacji w „super sezonie” 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Spowodowało to odroczenie decyzji o pozostaniu w klasie LMP1 przez Toyotę, która początkowo miała ogłosić swoje plany w miniony weekend na torze Fuji.

TOYOTA GAZOO Racing zakończyła 6-godzinny wyścig na torze Fuji Speedway spektakularnym zwycięstwem, zajmując 1. i 2. miejsce. W 7. rundzie Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) wygrali Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima, kierowcy TS050 Hybrid #8.

Brytyjski producent Ginetta Cars ogłosił wpłynięcie pierwszego formalnego zamówienia i depozytu na trzy prototypy LMP1 na sezon 2018.

Po wycofaniu się fabrycznych zespołów Audi i Porsche z Długodystansowych Mistrzostw Świata, Toyota domaga się, by władze serii zwiększyły konkurencyjność prywatnych ekip, nie korzystających z pojazdów hybrydowych. Japoński producent miałby uczynić to warunkiem swojego pozostania w serii.

Czy Fernando Alonso poprowadzi prototyp LMP1 Toyoty w przyszłorocznym wyścigu Le Mans? Jak podaje Motorsport.com, Toyota rozmawia ze słynnym kierowcą o współpracy.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka