Pierwsza z dwóch czwartkowych sesji kwalifikacyjnych do tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans została przedwcześnie zakończona z powodu incydentu.

Fabryczny zespół Toyoty zajął prowizorycznie pierwszy rząd startowy do tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans. Podczas pierwszej z trzech sesji kwalifikacyjnych Kazuki Nakajima pokonał o 0,107 sekundy swojego zespołowego kolegę Kamuiego Kobayashiego.

Fabryczny zespół Toyoty zajął dwa pierwsze miejsca w środowej sesji treningowej przed tegorocznym wyścigiem 24 godziny Le Mans. Najlepszy czas 3:18,718 uzyskał Kamui Kobayashi z załogi #7. W klasie GTE Pro najszybszy był Patrick Pilet.

Tegoroczna, 86. edycja wyścigu 24 godziny Le Mans będzie zaledwie jedną z dwóch w trwającym sezonie 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Inaczej niż w poprzednich latach, nie będzie to podwójnie punktowana runda, co pozwala skupić się na samej rywalizacji, a nie na jej wpływie na klasyfikację generalną.

Dwa fabryczne Porsche 911 pojawią się w tym roku na Le Mans w kultowych barwach ekip współpracujących z tą marką. Ponownie do walki stanie między innymi słynna „różowa świnka”.

Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata dokonały zmian w parametrach ekwiwalencji technologii w klasie LMP1 przed nadchodzącym dniem testowym na torze Le Mans.

Zak Brown powiedział, że proponowane nowe przepisy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata „przekonują” McLarena w kwestii ewentualnego powrotu do tej serii oraz występu w Le Mans.

Prezydent FIA Jean Todt liczy na to, że od 2020 roku w czołowej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata będzie rywalizować większa liczba producentów dzięki wprowadzeniu nowych przepisów.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso odnieśli zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps, będący pierwszą rundą sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. W klasie GTE Pro triumfował zespół Forda #66.

Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López dołączą do sobotniego wyścigu 6h Spa-Francorchamps z okrążeniem straty względem reszty stawki. Ich prototyp LMP1 Toyoty #7 nie przeszedł badania technicznego po kwalifikacjach.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race