Amerykański zespół Risi Competizione ogłosił połączenie sił z ekipą Keating Motorsports, w celu wystawienia pojedynczego Ferrari 488 GTE w klasie GTE Am wyścigu 24h Le Mans.

Brytyjski konstruktor Ginetta poinformował o odbyciu pierwszego testu przez prototyp G60-LT-P1, który ma rywalizować w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Szef rosyjskiego banku SMP Borys Rotenberg przyznał, że chciałby zobaczyć byłego kierowcę F1 Daniiła Kwiata w swoim zespole podczas wyścigu 24h Le Mans.

TOYOTA GAZOO Racing postanowiła jeszcze raz skorzystać ze swoich doświadczeń w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i zbudowała elektryzujące sportowe coupé z wyczynowym napędem Toyota Hybrid System – Racing (THS-R). Sportowy model GR Super Sport Concept został zaprezentowany na Tokyo Auto Salon.

Podczas targów w Birmingham odsłonięto pierwszy egzemplarz prototypu Ginetta G60-LT-P1, który będzie ścigać się w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Pojazd został zaprezentowany w barwach zespołu TRS Racing Manor, który potwierdził już swój program na sezon 2018/2019.

Zespół Ferrari przystąpi do obrony tytułów Długodystansowych Mistrzów Świata z niezmienionym składem kierowców. Zdobywcy tytułu James Calado i Alessandro Pier Guidi ponownie zasiądą w samochodzie #51, a Sam Bird i Davide Rigon utworzą załogę #71.

Były długodystansowy mistrz świata Mark Webber uważa, że występ Fernando Alonso w 24-godzinnym wyścigu Le Mans może negatywnie odbić się na jego startach w Formule 1, jeśli zespół McLarena okaże się konkurencyjny.

Fabryczny kierowca Audi Loïc Duval weźmie udział w nadchodzącym sezonie 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata jako kierowca zespołu TDS Racing w klasie LMP2.

Po kontrowersjach związanych z parametrami systemu wyrównywania osiągów, w sezonie 2017 Długodystansowych Mistrzostw Świata wprowadzono zautomatyzowany system dla klasy GTE Pro. Po pierwszym roku użytkowania, zyskał on dobrą opinię pośród kierowców i szefów zespołów.

Puchar za zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans znalazł nowy dom – trafił do muzeum Porsche. Po trzech kolejnych triumfach w klasyfikacji generalnej najbardziej wymagającego długodystansowego wyścigu świata Porsche zyskało prawo, by zachować nagrodę na zawsze.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka