Według informacji portalu dailysportscar.com, Ferrari poważnie rozważa powrót do wyścigów długodystansowych jako zespół fabryczny, począwszy od sezonu 2021/2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Zwycięzcy tegorocznego wyścigu 24h Le Mans Porsche znów zamierzają wystawić cztery samochody we francuskim klasyku. Podobnie jak ostatnio, do dwóch samochodów wystawianych przez Manthey Racing w WEC dołączą dwa od CORE Autosport, odpowiedzialnego za fabryczny program Porsche w mistrzostwach IMSA.

Trzykrotny mistrz świata samochodów turystycznych José María López stwierdził, że jest otwarty na powrót do ścigania w kategorii. Argentyńczyk rywalizuje obecnie w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz w Formule E.

Jak zapowiedział James Glickenhaus, należąca do niego marka Scuderia Cameron Glickenhaus przystąpi do sezonu 2020/2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata z dwoma pojazdami zbudowanymi według nowych przepisów dla czołowej klasy prototypów.

Choć regulamin Długodystansowych Mistrzostw Świata zabrania zmian w parametrach hybrydowych prototypów LMP1, fabryczny zespół Toyoty zgodził się na wprowadzenie modyfikacji mających zmniejszyć różnice w czołowej klasie.

Zespół TDS Racing przegrał przed trybunałem apelacyjnym FIA w sprawie dyskwalifikacji dwóch swoich prototypów LMP2 – w tym zwycięskiej załogi w barwach G-Drive – z tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans.

Jak twierdzi francuska gazeta Le Maine Libre, Audi może powrócić do wyścigów Le Mans już w 2022 roku, w ramach przygotowań do nowego projektu na sezon 2024, kiedy to marka zamierza wystawić prototyp z napędem wodorowym.

Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikowały ostateczną wersję kalendarza na sezon 2019/2020. Zmianie uległy daty wyścigów w Fuji oraz Szanghaju.

Fabryczny kierowca Corvette Racing Jan Magnussen stwierdził w wywiadzie dla duńskiej gazety BT, że stara się przekonać swój zespół do zaangażowania swojego syna Kevina Magnussena na czas przyszłorocznych wyścigów 24h Daytona oraz 24h Le Mans.

Brytyjski zespół Manor nie będzie już odpowiedzialny za wystawianie prototypów LMP1 w sezonie 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Pojedynczy pojazd Ginetta G60-LT-P1 widnieje na liście zgłoszeń następnej rundy w Fuji, lecz nie wiadomo, kto będzie go obsługiwać.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race