Zak Brown powiedział, że proponowane nowe przepisy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata „przekonują” McLarena w kwestii ewentualnego powrotu do tej serii oraz występu w Le Mans.

Prezydent FIA Jean Todt liczy na to, że od 2020 roku w czołowej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata będzie rywalizować większa liczba producentów dzięki wprowadzeniu nowych przepisów.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso odnieśli zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps, będący pierwszą rundą sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. W klasie GTE Pro triumfował zespół Forda #66.

Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López dołączą do sobotniego wyścigu 6h Spa-Francorchamps z okrążeniem straty względem reszty stawki. Ich prototyp LMP1 Toyoty #7 nie przeszedł badania technicznego po kwalifikacjach.

Mike Conway i Kamui Kobayashi wywalczyli pole position do sobotniej inauguracji sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps. Kierowcy Toyoty pokonali swoich zespołowych kolegów Fernando Alonso i Kazukiego Nakajimę.

Brytyjski konstruktor Ginetta wydał oświadczenie, w którym poinformował, że nie zezwoli na start dwóch prototypów G60-LT-P1 w sobotnim wyścigu 6h Spa-Francorchamps. Oba auta miały występować w barwach zespołu TRSM Racing.

Od 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps w belgijskich Ardenach, rozpoczyna się 15-miesięczny supersezon Długodystansowych Mistrzostw Świata. 5 maja 2018 r. sześć 510-konnych Porsche 911 RSR zmierzy się tam w klasach GTE Pro oraz GTE Am z silną konkurencją spod znaku Astona Martina, BMW, Ferrari i Forda.

Przed rozpoczynającą sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata rundą na torze Spa-Francorchamps dokonano poprawek w parametrach ekwiwalencji technologii dla klasy LMP1, w wyniku których pojazdy hybrydowe będą mogły zatrzymywać się na tankowanie o dwa okrążenia później.

Mistrz Świata Formuły 1 z sezonu 2009 Jenson Button zasili skład zespołu SMP Racing na sezon 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Brytyjczyk zadebiutuje za kierownicą prototypu LMP1 podczas tegorocznego 24h Le Mans.

Jednym z punktów spornych dla stworzenia wspólnej klasy prototypów dla wyścigów organizowanych pod przepisami ACO oraz IMSA jest kwestia układu napędowego, a konkretnie jego hybrydowego elementu.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race