Niedziela na Norisring

Koniec dominacji Audi nad resztą stawki. Specyfika toru zdecydowanie nie przypadła do gustu marce z Ingolstadt i na czele, zarówno kwalifikacji, jak i wyścigu, znaleźli się reprezentanci BMW i Mercedesa. Niedzielna pogoda w Nürnberg okazała się jednak sprzyjać i kierowcy ścigali się tym razem na całkowicie suchym torze.

Kwalifikacje

Niedzielna sesja kwalifikacyjna na Norisring zmieniła układ sił w stawce. Marka BMW wywalczyła pierwsze pole position w tym sezonie DTM.

Bruno Spengler wystartuje z pierwszego miejsca do niedzielnego wyścigu w Nürnberg. Kanadyjczyk wywalczył pierwsze pole position dla bawarskiej marki w tym sezonie i z czasem 48,280s o 0,004s wyprzedził reprezentanta zespołu HWA-Mercedes - Christiana Vietorisa. Drugą linię startową zamknęli Robert Wickens oraz Mattias Ekström. Oznacza to, że w pierwszej trójce nie znalazł się żaden z kierowców dominującej marki Audi. Lider klasyfikacji generalnej kierowców - Jamie Green, z czasem 48,445s wywalczył dopiero siódme pole startowe. Brytyjczyk wydawał się jednak zadowolony z takiego wyniku: „Uważam, że nie było źle. Siódme pole oznacza, że będę startować z czystszej strony toru. Możemy mieć dobry wyścig, ale zobaczymy. Ważny jest start. Później okaże się, co będzie możliwe do osiągnięcia z P7”. Zaskakujące piąte pole startowe wykręcił tegoroczny debiutant - Lucas Auer przed Pascalem Wehrleinem, Greenem, Paulem di Restą, Maximem Martinem oraz Danielem Juncadellą. Różnica czasowa pomiędzy pierwszym, a ostatnim kierowcą była niewielka, wynosiła 0,625s.

Spengler podsumował swój zwycięski wynik: „Nie spodziewałem się tego. Nasze auto było już bardzo dobre w piątek, ale wszystko jak zwykle rozwijało się wraz z weekendem. Wczoraj mieliśmy zadowalający wyścig z punktami. W dzisiejszych kwalifikacjach naszym celem było znalezienie się w pierwszej ósemce, ale moje auto prowadziło się super i wskoczyliśmy nieco wyżej. Dwa pierwsze weekendy wyścigowe były dla nas trudne. Dziś mogę cieszyć się z pole position. Trzeba jednak pamiętać, że kwalifikacje to 50% pracy, a utrzymanie za sobą rywali podczas wyścigu, to już zupełnie coś innego. Ale spróbuję” - podsumował kierowca zespołu BMW Team MTEK.

Wyścig

Bruno Spengler utrzymał na starcie prowadzenie. Jednak już przy pierwszym nawrocie doszło do kilku zderzeń i na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Z dalszej jazdy, z powodu uszkodzeń, musieli zrezygnować Mike Rockenfeller oraz Maximilian Götz. Augusto Farfus agresywnie zaatakował Timo Glocka i silnie uderzył w lewą stronę samochodu Niemca, co spowodowało oderwanie się od jego BMW M4 całej maski. Na 8. okrążeniu kierowcy mogli wrócić do ścigania się, a stawkę prowadzili: Bruno Spengler, Robert Wickens i Christian Vietoris. Jednak już w połowie dystansu, lider wyścigu zaczął tracić tempo i na odcinku 1km spadł na piątą pozycję. Po 20. okrążeniach na czele znaleźli się daj kierowcy Mercedesa - Wickens przed Vietoris, a za nimi najszybszy reprezentant Audi - Mattias Ekström.

Zjazdy do boksów rozpoczęły się w okolicach 23. okrążenia, a pierwszym kierowcą, który pojawił się u swoich mechaników był Daniel Juncadella. Na ostatnim okrążeniu Spengler zbliżył się do Ekströma i zaczął spychać go z toru. Po kilku agresywnych manewrach, zwycięzca niedzielnej sesji kwalifikacyjnej znalazł się na najniższym stopniu podium. Reprezentant Audi Sport Team Abt Sportsline nie miał jednak pretensji o ten atak: „To był jeden z moich lepszych wyścigów. Pod koniec rywalizacji opony były już zużyte. Bruno jechał szybciej, dałem mu szansę na wyprzedzenie i on ją wykorzystał. Liczyłem się z tym, że spróbuje odebrać mi podium”. Jako pierwszy linię mety minął Wickens, a drugie miejsce zajął Vietoris. Green tym razem nie znalazł się na punktowanej pozycji.

To cudowne! Uwielbiam ten tor, to miasto i zawsze jestem tutaj szybki. Nie wiem, dlaczego tak się dzieje, ale chyba po prostu Norisring pasuje i do mnie i do Mercedesa. Musimy pozostać w dobrej formie, bo samochody Audi nadal są szybkie” - skomentował zwycięzca niedzielnego wyścigu.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 6 Robert Wickens HWA AG 74 okr.
2 8 Christian Vietoris HWA AG + 7,239
3 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 10,975
4 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 11,595
5 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 14,956
6 3 Paul di Resta HWA AG + 15,378
7 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 16,098
8 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 17,489
9 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 32,871
10 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 34,605
11 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 38,455
12 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 38,937
13 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 47,827
14 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 1 okr.
15 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 1 okr.
16 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 1 okr.
17 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 1 okr.
18 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 1 okr.
19 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 1 okr.
20 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg + 9 okr.
NSK 16 Timo Glock BMW Team MTEK
NSK 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport
NSK 18 Augusto Farfus BMW Team RBM
NSK 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze