Koniec dominacji Audi nad resztą stawki. Specyfika toru zdecydowanie nie przypadła do gustu marce z Ingolstadt i na czele, zarówno kwalifikacji, jak i wyścigu, znaleźli się reprezentanci BMW i Mercedesa. Niedzielna pogoda w Nürnberg okazała się jednak sprzyjać i kierowcy ścigali się tym razem na całkowicie suchym torze.
Kwalifikacje
Niedzielna sesja kwalifikacyjna na Norisring zmieniła układ sił w stawce. Marka BMW wywalczyła pierwsze pole position w tym sezonie DTM.
Bruno Spengler wystartuje z pierwszego miejsca do niedzielnego wyścigu w Nürnberg. Kanadyjczyk wywalczył pierwsze pole position dla bawarskiej marki w tym sezonie i z czasem 48,280s o 0,004s wyprzedził reprezentanta zespołu HWA-Mercedes - Christiana Vietorisa. Drugą linię startową zamknęli Robert Wickens oraz Mattias Ekström. Oznacza to, że w pierwszej trójce nie znalazł się żaden z kierowców dominującej marki Audi. Lider klasyfikacji generalnej kierowców - Jamie Green, z czasem 48,445s wywalczył dopiero siódme pole startowe. Brytyjczyk wydawał się jednak zadowolony z takiego wyniku: „Uważam, że nie było źle. Siódme pole oznacza, że będę startować z czystszej strony toru. Możemy mieć dobry wyścig, ale zobaczymy. Ważny jest start. Później okaże się, co będzie możliwe do osiągnięcia z P7”. Zaskakujące piąte pole startowe wykręcił tegoroczny debiutant - Lucas Auer przed Pascalem Wehrleinem, Greenem, Paulem di Restą, Maximem Martinem oraz Danielem Juncadellą. Różnica czasowa pomiędzy pierwszym, a ostatnim kierowcą była niewielka, wynosiła 0,625s.
Spengler podsumował swój zwycięski wynik: „Nie spodziewałem się tego. Nasze auto było już bardzo dobre w piątek, ale wszystko jak zwykle rozwijało się wraz z weekendem. Wczoraj mieliśmy zadowalający wyścig z punktami. W dzisiejszych kwalifikacjach naszym celem było znalezienie się w pierwszej ósemce, ale moje auto prowadziło się super i wskoczyliśmy nieco wyżej. Dwa pierwsze weekendy wyścigowe były dla nas trudne. Dziś mogę cieszyć się z pole position. Trzeba jednak pamiętać, że kwalifikacje to 50% pracy, a utrzymanie za sobą rywali podczas wyścigu, to już zupełnie coś innego. Ale spróbuję” - podsumował kierowca zespołu BMW Team MTEK.
Wyścig
Bruno Spengler utrzymał na starcie prowadzenie. Jednak już przy pierwszym nawrocie doszło do kilku zderzeń i na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Z dalszej jazdy, z powodu uszkodzeń, musieli zrezygnować Mike Rockenfeller oraz Maximilian Götz. Augusto Farfus agresywnie zaatakował Timo Glocka i silnie uderzył w lewą stronę samochodu Niemca, co spowodowało oderwanie się od jego BMW M4 całej maski. Na 8. okrążeniu kierowcy mogli wrócić do ścigania się, a stawkę prowadzili: Bruno Spengler, Robert Wickens i Christian Vietoris. Jednak już w połowie dystansu, lider wyścigu zaczął tracić tempo i na odcinku 1km spadł na piątą pozycję. Po 20. okrążeniach na czele znaleźli się daj kierowcy Mercedesa - Wickens przed Vietoris, a za nimi najszybszy reprezentant Audi - Mattias Ekström.
Zjazdy do boksów rozpoczęły się w okolicach 23. okrążenia, a pierwszym kierowcą, który pojawił się u swoich mechaników był Daniel Juncadella. Na ostatnim okrążeniu Spengler zbliżył się do Ekströma i zaczął spychać go z toru. Po kilku agresywnych manewrach, zwycięzca niedzielnej sesji kwalifikacyjnej znalazł się na najniższym stopniu podium. Reprezentant Audi Sport Team Abt Sportsline nie miał jednak pretensji o ten atak: „To był jeden z moich lepszych wyścigów. Pod koniec rywalizacji opony były już zużyte. Bruno jechał szybciej, dałem mu szansę na wyprzedzenie i on ją wykorzystał. Liczyłem się z tym, że spróbuje odebrać mi podium”. Jako pierwszy linię mety minął Wickens, a drugie miejsce zajął Vietoris. Green tym razem nie znalazł się na punktowanej pozycji.
„To cudowne! Uwielbiam ten tor, to miasto i zawsze jestem tutaj szybki. Nie wiem, dlaczego tak się dzieje, ale chyba po prostu Norisring pasuje i do mnie i do Mercedesa. Musimy pozostać w dobrej formie, bo samochody Audi nadal są szybkie” - skomentował zwycięzca niedzielnego wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 6 | Robert Wickens | HWA AG | 74 okr. | ||
2 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 7,239 | ||
3 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 10,975 | ||
4 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 11,595 | ||
5 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 14,956 | ||
6 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | + 15,378 | ||
7 | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | + 16,098 | ||
8 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | + 17,489 | ||
9 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 32,871 | ||
10 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 34,605 | ||
11 | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | + 38,455 | ||
12 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | + 38,937 | ||
13 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 47,827 | ||
14 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 1 okr. | ||
15 | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | + 1 okr. | ||
16 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 1 okr. | ||
17 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 1 okr. | ||
18 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 1 okr. | ||
19 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 1 okr. | ||
20 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | + 9 okr. | ||
NSK | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | |||
NSK | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | |||
NSK | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | |||
NSK | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.