Podczas trzeciego dnia Rajdu Portugalii, piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata zawodnicy mieli do przejechania 165,08 kilometra w ramach sześciu odcinków specjalnych. Liderem rajdu pozostał Jari-Matti Latvala z Volkswagena.

Tegoroczny Rajd Portugalii rozpoczął się wyjątkowo interesująco. Niewielu kierowców zmagało się z problemami, a co ciekawsze – w tabeli zachodziły nieustanne przetasowania. Na trzech pierwszych odcinkach specjalnych pozycję lidera zajmowali na zmianę: Andreas Mikkelsen i Dani Sordo. Na czwartym OS-ie na czoło tabeli wskoczył Jari-Matti Latvala i nie oddał prowadzenia aż do końca drugiego dnia rajdu. Ostatecznie, Fin wyprzedza Krisa Meeke’a o 6,1 s i Andreasa Mikkelsena o 9,2 s.

Thierry Neuville zaprzeczył plotkom, łączącym go z zespołem M-Sport w 2016 roku.

Andreas Mikkelsen reprezentujący team Volkswagena był najszybszy podczas porannego odcinka testowego przed rozpoczynającym się dzisiaj Rajdem Portugalii. Norweg od tego weekendu dysponuje modelem Polo R WRC w specyfikacji na sezon 2015.

Kris Meeke przyznał, że po zwycięstwie w Argentynie, jego następnym celem jest wygrana z Sébastienem Ogierem w czystej walce.

Koniec z nocnym śledzeniem odcinków specjalnych! Rajdowe Mistrzostwa Świata powracają do Europy! Już za chwilę zobaczymy zmagania najlepszych kierowców rajdowych na szutrowych trasach w Portugalii.

Najlepiej radzący sobie debiutant poprzedniego sezonu - Hayden Paddon, który startuje w Hyundaiu, w obecnych zmaganiach ma dużo problemów z regularnością. Nie zdobył punktów w ostatnich dwóch rajdach, ale podniósł swoje morale zwycięstwem w rundzie mistrzostw Nowej Zelandii za kierownicą 40-letniego Forda Escort Mk2.

Hyundai Motorsport ogłosił, że na cztery rundy tego sezonu (Rajd Polski, Rajd Niemiec, Rajd Francji i Rajd Wielkiej Brytanii) zespół wystawi czwarty samochód, w którym zasiądą Kevin Abbring i Sebastian Marshall. Załoga Abbring/Marshall pojedzie samochodem z numerem 10 we wszystkich wspomnianych rundach.

Zespół Volkswagena ustalił, co było przyczyną problemów Sébastiena Ogiera i Jari-Mattiego Latvali podczas Rajdu Argentyny. Była to usterka wtryskiwacza paliwa. Okazało się, że w obu samochodach jeden z wtryskiwaczy dostarczał zbyt dużo paliwa do cylindra z którym był połączony. 

Pięć egzemplarzy Forda Fiesta w nowej specyfikacji jest już prawie gotowych w warsztacie M-Sportu w Dovenby Hall. Samochody po raz pierwszy pojawią się na rajdowych trasach podczas Rajdu Portugalii, który zostanie rozegrany w dniach 21-24 maja.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race