Pierwsze asfalty sezonu - zapowiedź Rajdu Niemiec

Po serii szutrowych rajdów czas na zmianę scenerii – przed nami pierwsza asfaltowa runda na drogach w zachodnich Niemczech, wśród urokliwych winnic, w górach i na terenie bazy wojskowej. Prawie 1200 kilometrów tras, 3000 wolontariuszy i 39 punktów widokowych – to tylko niektóre wartości związane z nadchodzącym rajdem.

O RAJDZIE

  • Rajd Niemiec to wyjątkowa runda, w której na kierowców czekają cztery rodzaje odcinków: trasy wśród winnic, oesy na terenie bazy wojskowej, szybkie odcinki w górach Eifel i gładkie asfalty w Saarland
  • Na kierowców do pokonania czeka 18 odcinków specjalnych (o 3 mniej niż w ubiegłym roku)
  • Łączna długość oesów wyniesie 306,8 km, co stanowi 25% całego dystansu
  • W Rajdzie Niemiec wystartuje zaledwie 10 załóg WRC – o połowę mniej niż w poprzedniej rundzie (pierwotnie miało ich być o jedną więcej, jednak Lorenzo Bertelli zrezygnował z rywalizacji ze względu na stan zdrowia swojego pilota, który został poszkodowany w wypadku podczas Rajdu Finlandii)
  • W Niemczech walczyć będą dwie polskie załogi: Hubert Ptaszek/Maciek Szczepaniak i Jakub Brzeziński/Jakub Gerber
  • Liczba kilometrów oesowych do pokonania:

piątek: 98,97 km

sobota: 148,57 km

niedziela: 59,26 km

TRASA

  • W piątek na kierowców czeka tylko pięć odcinków specjalnych: dwie dwuoesowe pętle na trasach pośród winnic, a dzień zakończy nowy odcinek na południe od Trewiru
  • W sobotę zawodnicy pojawią się między innymi na terenie bazy wojskowej, gdzie przejadą trzy blisko 3-km odcinki Panzerplatte oraz dwukrotnie słynny 40-km Panzerplatte Lang
  • Ostatni dzień rajdu to oesy w okolicach Doliny Mozeli oraz przy górach Eifel, blisko granicy z Luksemburgiem

ZMIANY W HYUNDAIU

  • Do Hyundaia powraca Dani Sordo, który nabawił się obrażeń w wypadku podczas testów przed Rajdem Finlandii. Hiszpan wraz z Thierrym Neuvillem pojedzie w pierwszym zespole Hyundaia, zaś w drugim walczyć będzie Hayden Paddon, który do tej pory przejechał zaledwie 8 asfaltowych rajdów (gdy szutrowych ponad 150)

WYZWANIA

  • Zmiana charakterystyki dróg podczas jednej pętli, co wymaga znalezienia kompromisu w doborze ustawień
  • Nieprzewidywalna pogoda w górach, która utrudnia optymalny wybór opon
  • Konieczność unikania wysokich kamiennych krawężników w Baumholder

CIEKAWOSTKI

  • Od debiutu tej rundy w WRC w 2002 roku do sezonu 2014 na najwyższym stopniu podium stawali wyłącznie kierowcy Citroëna. Dopiero w 2014 passę tę przełamał Thierry Neuville w Hyundaiu, a rok później Sébastien Ogier w Volkswagenie (choć w 2011 roku wygrał tę rundę jadąc Citroënem DS3 WRC)
  • Sébastien Loeb wygrał aż 9 z 13 rund rozgrywanych w Niemczech
  • Rok temu Sébastien Ogier całkowicie zdominował stawkę i znajdował się na szczycie tabeli przez 19 na 21 odcinków specjalnych. Jedynie na trzecim i czwartym oesie pozycja lidera przeszła w ręce Jari-Mattiego Latvali
  • W 2014 roku zwycięzcą rajdu został Thierry Neuville, który podczas shakedownu zaliczył poważnie wyglądający wypadek

{youtube}F67FhD529OA{/youtube}

  • Rajd we wspomnianym sezonie obfitował w wiele wypadków czołowych kierowców (dzięki temu Neuville mógł po raz pierwszy w karierze stanąć na najwyższym stopniu podium)

{youtube}ZO0F2eXJ31s{/youtube}

{youtube}uIxZg5rO12I{/youtube}

1 196 490 metrów (czyli 1196,5 km) – tyle wyniesie całkowita długość trasy. 25%, czyli 306,8 km stanowią odcinki specjalne. Łączna długość dojazdówek wynosi 1210 km

79 000 kilogramów sprzętu przywiezie do Niemiec zespół pokroju Volkswagena. Siedem ciężarówek dowiezie samochody rajdowe, biura, wszystkie części zamienne, narzędzia, felgi i wszelkie narzędzia niezbędne w serwisie

10 000 kilogramów sprzętu będzie konieczne do obsługi telewizji WRC

3000 wolontariuszy pomoże w organizacji rajdu. Około 2000 z nich stanowić będą porządkowi, którzy zadbają o bezpieczeństwo na trasach. 

88 pojazdów pojawi się na trasach ADAC Rally Deutschland, w tym 19 niemieckich załóg i 45 w kategorii WRC, WRC 2 i WRC 3

Na 39 punktach widokowych kibice będą mogli śledzić zmagania najlepszych rajdowców świata

{youtube}Xal5MZVD800{/youtube}

HARMONOGRAM RAJDU

Czwartek 18.08

09:30 – Shakedown

Piątek, 19.08

10:06 - SS 1 – Mittelmosel 1 (22,00 km)

10:44 - SS 2 – Moselland 1 (23,38 km)

14:58 - SS 3 - Mittelmosel 2 (22,00 km)

15:36 - SS 4 - Moselland 2 (23,38 km)

18:12 - SS 5 – SSS Ollmuth (8,21 km)

Sobota 20.08

08:12 - SS 6 - Freisen-Westrich 1 (14,73 km)

08:46 - SS 7 - Bosenberg 1 (14,45 km)

10:22 - SS 8 - Arena Panzerplatte 1 (2,87 km)

10:33 - SS 9 - Arena Panzerplatte 2 (2,87 km)

10:51 - SS 10 - Panzerplatte Lang 1 (40,80 km)

15:38 - SS 11 - Freisen-Westrich 2 (14,73 km)

16:04 - SS 12 - Bosenberg 2 (14,45 km)

17:40 - SS 13 - Arena Panzerplatte 3 (2,87 km)

17:58 - SS 14 - Panzerplatte Lang 2 (40,80 km)

Niedziela, 21.08

07:13 - SS 15 - Dhrontal 1 (14,79 km)

08:42 - SS 16 - Sauertal 1 (14,84 km)

09:47 - SS 17 - Dhrontal 2 (14,79 km)

12:08 - SS 18 - Sauertal 2 Power Stage (14,84 km)

Źródło: wrc.com, Informacje prasowe ADAC Rallye Deutschland

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze