Mikkelsen najlepszy po pierwszej pętli Rajdu Niemiec, trudne warunki na trasach

Andreas Mikkelsen pierwszym liderem Rajdu Niemiec. Kierowca Volkswagena wyprzedza Belga Thierry'ego Neuville'a (+2,7 s) oraz mistrza świata, Sébastiena Ogiera (+6,8 s).

Pierwsza piątkowa pętla przewidywała rozegranie zaledwie dwóch odcinków specjalnych. Nie oznacza to jednak, że przebiegły one bez żadnych problemów, jak to zwykle bywa w tym rajdzie. Już na pierwszym oesie z rywalizacją pożegnał się Jari-Matti Latvala, w którego Volkswagenie Polo R WRC pojawił się problem ze skrzynią biegów. Z rajdu odpadł także Eric Camilli. Francuz na pierwszym oesie popełnił kilka błędów – pierwszym z nich było mocne przestrzelenie zakrętu, a ostatecznie przestrzelenie nawrotu, co skończyło się utknięciem poza trasą.

Pierwszy odcinek nie przebiegł jednak pomyślnie dla wielu kierowców – Andreas Mikkelsen przyznał, że uderzył w bandę, podobnie jak Mads Østberg, a Hayden Paddon obrócił się w winnicach. Z kolei Thierry Neuville bardzo narzekał na warunki: „Jest koszmarnie. Absolutnie nie da się tu jechać. Nie mam tu w ogóle pewności siebie. Biorąc jednakże pod uwagę to jak wygląda droga, mój czas nie jest zły". 

Drugi odcinek specjalny padł jednak łupem Thierry'ego Neuville'a, dla którego był to dużo lepszy oes, niż pierwszy tego poranka. „Delikatnie uderzyłem w kamień na drodze. Poza tym było w porządku. Na początku odcinka nie czułem się do końca pewnie, ale potem było już dużo lepiej” – mówił kierowca Hyundaia. Drugie miejsce na tym oesie zajął kolejny z kierowców koreańskiego teamu – Dani Sordo, który także nie był do końca zadowolony ze swojej jazdy: „Nie czuję się dobrze na odcinkach, samochód jest cały czas lekko podsterowny. Nie mogę jechać tak, jakbym chciał” – mówił. Trzeci z kierowców Hyundaia - Hayden Paddon przebił na tym odcinku oponę, przez co stracił aż 40 sekund do Neuville'a.

Problemy nie ominęły także mistrza świata, dla którego to pierwszy od dawna rajd, w którym może realnie myśleć o walce o zwycięstwo. Kierowca Volkswagena na początku drugiego odcinka przestrzelił skrzyżowanie, co kosztowało go utratę blisko 10 sekund i spadek z pierwszej na trzecią pozycję. Bardzo niezadowolony po pierwszej pętli był kierowca M-Sportu Mads Østberg: „Mam wiele problemów, coś jest nie tak z układem kierowniczym i nie działa hamulec ręczny. Jestem trochę rozczarowany” – mówił Norweg.

W kategorii WRC-2 także nie obyło się bez przygód: Esapekka Lappi obrócił się dwukrotnie na trasie drugiego odcinka specjalnego i raz na pierwszym z nich, podobnie jak Jan Kopecký, który dodatkowo przebił oponę na drugim odcinku specjalnym. Podobny los spotkał Abdulaziza Al Kuwariego, który przebił oponę na SS2, z kolei z rywalizacją pożegnali się już na pierwszej pętli Quentin Giordano i Julien Maurin. Na czele klasyfikacji WRC-2 znajduje się Armin Kremer, dla którego Rajd Niemiec to domowa runda. Na drugim miejscu plasuje się Jose Antonio Suarez z Hiszpanii, a na trzecim Esapekka Lappi.

Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak znajdują się obecnie na 23. miejscu w klasyfikacji generalnej i tracą 2:20.0 min do najlepszego kierowcy w swojej klasie.

Na piątek zaplanowane są jeszcze trzy odcinki specjalne. Początek rywalizacji o godzinie 14.58.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 9
Andreas Mikkelsen
Anders Jaeger
Volkswagen Motorsport II 27:40.3
2 3
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport + 2,7
3 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport + 6,8
4 4
Dani Sordo
Marc Marti
Hyundai Motorsport + 10,3
5 12
Ott Tänak
Raigo Mõlder
DMACK World Rally Team + 24,6
6 10
Stéphane Lefebvre
Gabin Moreau
Stéphane Lefebvre + 31,2
7 5
Mads Østberg
Ola Floene
M-Sport World Rally Team + 45,1
8 20
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport + 1:00,7
9 31
Armin Kremer
Pirmin Winklhofer
BRR Baumschlager Rallye & Racing Team + 1:19,8
10 32
José Antonio Suárez
Cándido Carrera
Peugeot Rally Academy + 1:39,0

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze