Światek WRC na chwilę opuścił Europę i przeniósł się do dalekiej Australii. Już jutro rozpocznie się rywalizacja na wschodnim wybrzeżu tego kontynentu. Czy Rajd Australii będzie kolejną rundą wygraną przez Sébastiena Ogiera w tym roku?

Hayden Paddon jest coraz bliższy potwierdzenia swojej przyszłości w Rajdowych Mistrzostwach Świata, jego obecna umowa z Hyundaiem upływa wraz z końcem tego roku. W grudniu 2014 roku podpisał umowę na dziewięć startów startów w sezonie 2015, ale program został rozszerzony i startuje we wszystkich rundach poza Monte Carlo.

Stéphane Lefebvre zaliczył bardzo udany debiut w aucie WRC w sierpniowym Rajdzie Niemiec - dziewiątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Jego dobra postawa pomogła podjąć zespołowi Citroëna decyzję o ponownym wystawieniu francuskiego kierowcy w samochodzie najwyższej rajdowej klasy.

Sezon 2015 nie jest zbyt udany w wykonaniu Thierry'ego Neuville'a. Belgijski kierowca solidnie rozpoczął ten rok, stając nawet na drugim stopniu podium w Szwecji. Niestety, w ostatnich kilku rundach było nieco gorzej, włączając w to także przygody i wypadki. Lepszy występ pojawił się w Rajdzie Niemiec, gdzie kierowca Hyundaia uplasował się na piątym miejscu, zyskując uznanie swojego szefa, który był zadowolony zarówno z Neuville'a, jak i czwartego na mecie Sordo.

Rajd Niemiec nie należał do udanych dla polskiego kierowcy - Roberta Kubicy, jednak tego samego nie można powiedzieć o francuskim zawodniku Sébastienie Ogierze, który triumfował na pierwszym stopniu podium przed Jari-Mattim Latvalą i Andreasem Mikkelsenem.

Organizowane przez promotora WRC przy wsparciu automobilklubu niemieckiego ADAC warsztaty, objęły tematy zdarzeń i planowania trasy, strategii WRC,  a także rozwoju PR i komunikacji podczas współpracy.

Zwycięstwo w Rajdzie Niemiec było priorytetem dla Sébastiena Ogiera, w ten sposób na dalszy plan zeszła walka o obronę mistrzowskiego tytułu.

Sébastien Ogier z Volkswagena wygrał Rajd Niemiec - dziewiątą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Pokonał o 23 sekundy Jari-Matti Latvalę i o 1:56,6 minuty Andreasa Mikkelsena, również jeżdżących w barwach niemieckiego teamu.

Po dwóch dniach rywalizacji w Rajdzie Niemiec na czele wciąż znajduje się Sébastien Ogier, który stale powiększa przewagę nad Jari-Mattim Latvalą. Obecnie Fin traci do mistrza świata 33,8 s. Trzeci Andreas Mikkelsen ma już 1:47,5 min stratę.

Po pierwszej pętli drugiego dnia rajdu na czele nie widać większych zmian. Prowadzi wciąż Sébastien Ogier, który powiększył swoją przewagę nad Jari-Mattim Latvalą (+18,5 s) oraz trzecim w generalce Andreasem Mikkelsenem (+1:07.0 min).

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race