Zawodnicy fabryczni M-Sportu - Ott Tänak i Elfyn Evans mają za sobą dodatkowe przygotowania do odbywającego się w ten weekend Rajdu Sardynii. Kierowcy testowali na włoskiej wyspie na początku tego tygodnia.

Podczas najbliższej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, czyli Rajdu Sardynii (11-14.06), Hayden Paddon świętować będzie rocznicę debiutu w WRC w barwach Hyundaia. Z związku z tym, Nowozelandczyk dostanie ulepszoną wersję Hyundaia i20. Nowa wersja samochodu wyposażona będzie w łopatkę do zmiany biegów umieszczoną przy kierownicy. Przypomnijmy, że z takiej wersji auta od Rajdu Argentyny korzystają już Thierry Neuville i Dani Sordo.

Lorenzo Bertelli postanowił zakończyć współpracę z Giovannim Bernacchinim. Jego pilotem od zbliżającego się Rajdu Sardynii będzie Lorenzo Granai.

Kris Meeke stara się nauczyć w jaki sposób wydłużyć żywotność opon. W Portugalii pod koniec rajdu miał z tym problemy, przez co spadł poza podium.

Szef Volkswagena, Jost Capito wyraził dumę i zadowolenie ze swojego zespołu, który po fatalnym występie w Rajdzie Argentyny, osiągnął wspaniały rezultat w Rajdzie Portugalii.

Robert Kubica uznał ubiegłotygodniowy Rajd Portugalii za jeden z najlepszych startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zespół RK World Rally Team był wspierany przez M-Sport i należy się spodziewać podobnych praktyk w najbliższych rundach.

Po nieudanym początku sezonu, Jari-Matti Latvala w świetnym stylu wygrał Rajd Portugalii, dzięki czemu znacznie poprawił swój dorobek punktowy i zaliczył spory awans w klasyfikacji generalnej. Fin przyznał, że to zwycięstwo zdjęło z niego ogromną presję.

Sébastien Ogier doprecyzował swoją wypowiedź, w której stwierdził, że Rajdu Portugalii nie wygrał najlepszy kierowca. Francuz przegrał rajd ze swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą o 8,2 sekundy.

Ostatniego dnia Rajdu Portugalii kierowcy mieli do przejechania 54,65 kilometra w ramach trzech odcinków specjalnych. Zwycięzcą został Jari-Matti Latvala z Volkswagena.

Podczas trzeciego dnia Rajdu Portugalii, piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata zawodnicy mieli do przejechania 165,08 kilometra w ramach sześciu odcinków specjalnych. Liderem rajdu pozostał Jari-Matti Latvala z Volkswagena.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race