Michelin poprawi przednie opony przed wyścigiem w Katarze

Firma Michelin zdecydowała, że na rozpoczynający sezon wyścig w Katarze udostępni zawodnikom nieco zmienioną specyfikację przednich opon wykonanych z miękkiej mieszanki. Decyzja francuskiego dostawcy to efekt problemów jakie pojawiły się w trakcie testów.

Podczas ostatnich przedsezonowych testów na torze Losail doszło do mniejszej ilości wypadków niż na Phillip Island dwa tygodnie wcześniej. To jednak nie oznacza, że wszystkie problemy z przednimi oponami udało się rozwiązać. W Katarze wielu zawodników skarżyło się bowiem na nadmierne zużycie miękkiej przedniej opony, szczególnie podczas dłuższych wyjazdów na tor.

„Tutaj [w Katarze] [specyfikacja] 36. dla niektórych była dobra, dla innych zbyt miękka” – powiedział Jorge Lorenzo w piątek tuż po zakończeniu testów. „Michelin poinformował nas, że przywiezie nową mieszankę – twardszą, ale nie tak twardą jak 34. To powinny być idealne opony”.

Michelin potwierdził, że na wyścig w Katarze 20 marca dostarczy nową wersję swoich miękkich opon, z większą ilością gumy z prawej strony.

„Zakończyliśmy proces wyboru opon przednich i tylnych” – oznajmił Nicolas Goubert, Dyrektor Techniczny firmy Michelin. „Warunki na torze znacznie zmieniały się przez trzy dni w Katarze, sporadycznie odnotowywaliśmy zbyt duże zużycie miękkich przednich opon. Będziemy konsekwentnie dostosowywać je tak, by były jeszcze lepsze”.

Nowa mieszanka ma być kompromisem pomiędzy oponami 36. i 34., zwłaszcza, że opinie zawodników na temat tego, która z nich jest lepsza - są podzielone. Jak podaje sportrider.com niektórzy z nich - jak chociażby Rossi czy Márquez - są niezdecydowani. Maverick Viñales – autor trzeciego najlepszego czasu całych testów – w ogóle nie chciał korzystać ze specyfikacji 34. i preferował 36., podobnie jak Dani Pedrosa. Z kolei Lorenzo wolałby właśnie 34.

Jeśli chodzi o twardszą mieszankę – ta podczas testów w Katarze spisywała się dobrze i nie ma potrzeby dokonywania w niej żadnych zmian. „Nie mieliśmy jakichkolwiek kłopotów z twardymi oponami.” – potwierdził Goubert. „Opony, które udostępnimy zawodnikom za mniej niż dwa tygodnie [w twardszej specyfikacji] będą identyczne”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze