Zespół Yamahy stał się pierwszym producentem, który zaprezentował swoje rozwiązanie na zmiany w regulaminie, które zakazują używania skrzydełek aerodynamicznych.
Podczas drugiego dnia testów na torze Sepang, zarówno Maverick Viñales jak i Valentino Rossi przejechali kilka okrążeń z nowymi owiewkami. W dolnej części owiewek ukryte są skrzydełka, które są integralną częścią motocykla i nie wystają poza ich obrys. Pewne jest, że wszyscy producenci znajdą jakieś rozwiązanie na tę zmianę w regulaminie, w szczególności zespół Ducati. Testowy kierowca Yamahy, Kohta Nozane testował nowe owiewki na swoim motocyklu w poniedziałkowe popołudnie.
„Nie mogę podać konkretnych informacji na temat tego co testujemy. Są to kontrolne badania i chcemy porównać opinie, które otrzymamy od dwóch zawodników”
– powiedział Massimo Meregalli.
Aby powstrzymać ciągłe zmiany i nowości wymyślane przez zespoły, zostanie określona liczba nowinek, którą można homologować. Nad wszystkim będzie czuwał dyrektor techniczny MotoGP - Danny Aldridge. To on zadecyduje, czy dane rozwiązanie będzie mogło zostać wykorzystane w warunkach wyścigowych. Oczywiste jest, że Aldridge zezwolił zespołowi Yamahy na jazdę z przygotowaną przez nich nowością.
Ducati również testowało podobne rozwiązanie, ale można się spodziewać, że włoski zespół ostateczną wersję owiewek zaprezentuje dopiero podczas wyścigu w Katarze.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.