Maserati MSG Racing ujawnia skład kierowców na dziesiąty sezon Formuły E

Ekipa Maserati MSG Racing ogłosiła podpisanie kontraktu z Jehanem Daruvalą oraz powrót Maximiliana Günthera. To właśnie ci zawodnicy poprowadzą bolidy Maserati w dziesiątym sezonie Mistrzostw Świata Formuły E.

Max i Jehan wspólnie utworzą jeden z najmłodszych duetów kierowców, jaki kiedykolwiek występował w Formule E. Zespół łączy swoje zwycięskie doświadczenie z toru wyścigowego z zaufaniem w kolejne pokolenie wyścigowych talentów.

Maserati kontynuuje swoją innowacyjną podróż w świat Formuły E od 2022 roku, gdy włoska marka ogłosiła powrót do rywalizacji w Mistrzostwach Świata z udziałem jednomiejscowych pojazdów. Nowa runda w Tokio sprawi, że kalendarz dziesiątego sezonu innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych bolidów będzie najdłuższym w jej dotychczasowej historii.

Choć 24-letni Jehan Daruvala to wciąż świeża twarz, zdążył się już dobrze zaznajomić z Formułą E. Po dwóch tegorocznych występach w testach debiutantów szykuje się do znaczącego kroku – w przyszłym sezonie zajmie stałe miejsce za kierownicą bolidu. Przełomowym sezonem w jego karierze był rok 2019, gdy zawodnik wyłonił się jako kluczowy bohater walki o tytuł w Formule 3. Ułatwiło mu to awans do Formuły 2 – kategorii stanowiącej zaplecze Formuły 1. W latach 2020-2023 odniósł tam cztery zwycięstwa i 18-krotnie stawał na podium, zyskując szacunek rywali oraz renomę jednego z najzacieklejszych zawodników tej serii. Kluczowe doświadczenie za kierownicą bolidu GEN3 ma szanse sprawić, że w przedsezonowych testach Formuły E, które odbędą się już w październiku, Jehan Daruvala wniesie cenny powiew świeżości.

Odkąd Max Günther został najmłodszym zwycięzcą wyścigu Formuły E – był to jego zaledwie trzynasty start w E-Prix, niezmiennie uchodzi za kierowcę skazanego na sukces i należy do grona najbardziej obiecujących młodych talentów tej serii. Mimo że ma zaledwie 26 lat, wśród obecnej stawki Formuły E dysponuje niebagatelnym doświadczeniem. W ubiegłym roku startował w przełomowym, pierwszym sezonie ekipy Maserati MSG Racing. Dwukrotnie zdobywając pole position, zajmując cztery miejsca na podium i odnosząc pierwsze zwycięstwo bolidem Maserati w Mistrzostwach Świata od czasu sukcesu Juana Manuela Fangio w 1957 roku, Max nie tylko świętował swój najlepszy dotychczas sezon w Formule E, ale napisał też dalszy ciąg wyścigowej historii Trójzębu. W przyszłorocznym sezonie Niemiec przystąpi do swojej szóstej kampanii w mistrzostwach świata w motorsporcie – z misją wskoczenia na jeszcze wyższy poziom, bazując przy tym na triumfach z przeszłości.

Max i Jehan będą kontynuować przygotowania do sezonu 2023/24 podczas przedsezonowych testów Formuły E na torze Ricardo Tormo w Walencji 23–27 października 2023.

James Rossiter, szef zespołu, Maserati MSG Racing: „Jesteśmy podekscytowani naszym mocnym składem kierowców na dziesiąty sezon – i mamy pewność, że połączenie doświadczenia Maxa z determinacją Jehana okaże się konkurencyjną kombinacją. Max robił na nas wrażenie przez cały miniony sezon, więc kontynuacja naszej współpracy była czymś naturalnym. To zawodnik, który ma niesamowite tempo, dobrze rozumie pakiet GEN3, a dzięki pięcioletniemu doświadczeniu – mimo zaledwie 26 lat – dysponuje imponującą wiedzą. To doświadczenie będzie bezcenne dla Jehana, który już na początku tego roku, podczas dwóch debiutanckich wyjazdów testowych z Mahindrą, zaprezentował obiecującą formę. Przez ostatnie cztery lata pokazywał głód i determinację w Formule 2 i wyraźnie zademonstrował, że ma wszystko, czego potrzeba, aby wygrywać wyścigi. Teraz jest gotowy do wykonania pracy niezbędnej do odniesienia sukcesu w Formule E. W dziewiątym sezonie doświadczyliśmy wielu wzlotów i upadków, ale każdy scenariusz, z którym się zmierzyliśmy, wiele nas nauczył. Latem wypracowaliśmy pewne pozytywne wyniki, a teraz nie możemy już doczekać się rozpoczęcia nowego sezonu. Z takim składem jesteśmy pewni, że stać nas na to, by walczyć o miejsca w czołówce”.

Maximilian Günther, kierowca, Maserati MSG Racing: „Jestem dumny, że mogę kontynuować współpracę z Maserati MSG Racing. Za nami wspaniały pierwszy wspólny sezon – mam tu na myśli zwłaszcza dynamikę, której nabraliśmy w drugiej połowie roku, z jednym zwycięstwem, czterema miejscami podium i dwoma pole position. Biorąc pod uwagę tak solidną bazę, z niecierpliwością czekam na nasze dalsze postępy w 2024 roku, podobnie jak na współpracę z Jehanem jako moim nowym kolegą z zespołu. Widząc, jak kształtowała się trajektoria naszych wyników w tym roku, jestem pewien, że w przyszłości możemy osiągnąć jeszcze więcej”.

Jehan Daruvala, kierowca Maserati MSG Racing: „Formuła E to mistrzostwa, które podziwiam od dawna. Jestem naprawdę szczęśliwy, że po udziale w dwóch sesjach testowych mogę awansować na pełnoetatowego kierowcę. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że prowadzenie bolidu GEN3 jest czymś zupełnie wyjątkowym – a jednocześnie uważam, że to bardzo satysfakcjonujące doświadczenie. Chciałbym podziękować Jamesowi i Maserati MSG Racing za danie mi tej szansy. No i nie mogę już doczekać się, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie i lepiej poznać zespół podczas przedsezonowych testów, nim w styczniu rozpoczniemy sezon w Meksyku”.

Giovanni Tommaso Sgro, szef Maserati Corse: „Cieszymy się, że możemy powitać Jehana w rodzinie Maserati. Wierzę, że razem z Maxem stworzą utalentowany młody duet, i odliczamy już czas do nowego sezonu. Co roku Formuła E wystawia doświadczonych kierowców, a także szereg najbardziej obiecujących młodych talentów – potwierdzając, że to seria oddana przyszłości. Jesteśmy pewni, że Jehan dodatkowo wzmocni cały zespół, a także wniesie istotne doświadczenie jako kierowca testowy. Dla nas w Maserati Corse oznacza to wyjście poza schemat typowej rywalizacji – i wpisuje się w koncepcję, która leży u podstaw naszego ducha. Kontynuując naszą przygodę w Formule E z zasłużonym kierowcą w osobie Maxa i obiecującym debiutantem, czyli Jehanem, wkraczamy w nowy sezon z determinacją i pasją, jakich potrzeba, aby ponownie dokonać przetasowań na torze i, miejmy nadzieję, w historii motorsportu”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze