Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła dalsze szczegóły dotyczące pierwszej edycji Igrzysk Sportów Motorowych, jakie odbędą się na przełomie października i listopada na torze Vallelunga niedaleko Rzymu.

Najważniejszym wydarzeniem będzie Puchar GT, w którym reprezentacje zgłoszonych państw będą rywalizować za kierownicą samochodów specyfikacji GT3. Auta będą na torze łącznie przez sześć godzin, z czego połowę stanowić będą trzy godzinne wyścigi – dwa biegi kwalifikacyjne ustalą kolejność do głównego wyścigu, w którym przyznawane będą medale.

Tak jak w przypadku ubiegłorocznego Pucharu Narodów GT, do rywalizacji dopuszczeni zostaną jedynie kierowcy z licencją srebrną i brązową, przy czym dwaj «srebrni» kierowcy nie mogą startować w jednej załodze. Pomysłodawcy twierdzą, że taka formuła zapewnia większą konkurencyjność, bowiem w wielu krajach wciąż trudno o doświadczonych, profesjonalnych kierowców.

Puchar samochodów turystycznych będzie toczyć się według nieco innej formuły. Kierowcy będą rywalizować w autach specyfikacji TCR na przestrzeni dwóch wyścigów – pierwszy potrwa przynajmniej 25 minut + jedno okrążenie, a drugi przynajmniej 30 minut + jedno okrążenie. Za pozycje na mecie przyznawane będą punkty, które po zsumowaniu zadecydują o tym, kto otrzyma medale.

W przypadku powyższych pucharów zawodnicy będą startować w różnych autach, przygotowanych prze swoje zespoły. Zupełnie inaczej będzie prezentować się Puchar Formuły 4 – tutaj uczestnicy otrzymają do swojej dyspozycji identyczne hybrydowe auta, zbudowane przez warsztat KCMG i obsługiwane przez zespół Hitech GP. Ustawienia wszystkich samochodów będą identyczne, a dane telemetryczne będą dostępne do wglądu przez rywali.

Puchar Driftingu odbędzie się na fragmencie toru obejmującym zakręty 10-14 oraz prostą startową. W początkowej fazie kierowcy będą oceniani podczas indywidualnych przejazdów, a na późniejszym etapie odbędzie się rywalizacja w parach.

Wirtualne zmagania w Pucharze Cyfrowym odbędą się na platformie GT Sport, która jest już wykorzystywana do certyfikowanych mistrzostw FIA. Arena dla uczestników składać się będzie z dwunastu identycznych stanowisk – po serii przejazdów kwalifikacyjnych oraz eliminacji, najlepsza dwunastka przejdzie do finału, a rywalizacja będzie ciągle nadzorowana przez sędziów i dyrektora wyścigu pracujących przy prawdziwych wyścigach FIA.

Ostatnią dyscypliną jest slalom kartingowy, gdzie wystartować może każdy w wieku 14-16 lat, nawet nie posiadając żadnej licencji czy doświadczenia. Zawody odbędą się na dwóch identycznych torach, zlokalizowanych obok siebie. Po mierzonych przejazdach kwalifikacyjnych, rywalizacja przyjmie format turniejowy.

Za nominowanie kierowców odpowiedzialne będą związki motorowe zgłoszonych krajów, biorąc pod uwagę pewne określone kryteria, jak doświadczenie czy rezultaty na arenie krajowej i międzynarodowej.

Źródło: fia.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race