Rosberg z najlepszym czasem w piątkową noc

Nico Rosberg po przygodzie z pierwszej sesji treningowej zrehabilitował się podczas popołudniowych zajęć, wykręcając najlepszy czas na torze Marina Bay. Za nim uplasowali się tym razem Kimi Räikkönen i Max Verstappen.

Druga sesja treningowa przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 na ulicach Singapuru rozpoczęła się już przy całkowitej ciemności i zawodnicy mogli polegać jedynie na zlokalizowanych wzdłuż toru reflektorów. Tym razem nie musieliśmy długo czekać aż zawodnicy na dobre zaczną swoją pracę. Z początku najlepszy czas był na poziomie 1:47.475s, a jego autorem był podróżujący na miękkich oponach Sebastian Vettel.

Taka sytuacja nie utrzymywała się jednak przez dłuższy czas, ponieważ gdy z garaży na super-miękkiej mieszane wyjechali Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton poprzeczka szybko powędrowała w najpierw do 1:46s, a następnie do 1:45s.

Nie musieliśmy długo czekać na pierwszą przygodę, ponieważ Fernando Alonso po ośmiu minutach otarł się tylnym kołem o bandę. Hiszpan zameldował swojej ekipie, że nie czuje z tego powodu żadnych zmian, więc kontynuował jazdę. Chwilę później podobna sytuacja spotkała Daniela Ricciardo, który obrócił się na wyjściu z zakrętu numer 16 i delikatnie uderzył w barierę Tech-Pro. Zniszczenia nie były duże, więc zdołał bezpiecznie wrócić do swojego garażu.

Bliskość band nie ułatwiła również życia Estebanowi Oconowi, który na ulicach Singapuru zaliczał swój trzeci występ w Grand Prix Formuły 1. Młody Francuz na jednym z okrążeń zaliczył za szeroki wyjazd w zakręcie numer 14 i otarł się o beton, co następnie zmusiło go do złożenia nadprogramowej wizyty w garażu.

Po pół godzinie w ruch poszła mieszanka ultra-miękka, z której użytek od razu zrobili kierowcy Ferrari. Najpierw to Sebastian Vettel znalazł się na szczycie tabeli, a chwilę później jeszcze lepszy rezultat zaliczył Kimi Räikkönen. Ostatnie słowo należało jednak do Nico Rosberga, który jako pierwszy zszedł poniżej 1:45s i ustanowił 1:44.152s. Na kolejnym kółku rezydował już w swoim klimatyzowanym garażu.

Następnym zawodnikiem, które upomniały bandy toru w Singapurze był Romain Grosjean, który nie opanował swojego samochodu w ostatnim zakręcie. Francuz nie poradził sobie z bardzo dużą nadsterownością, przez co tył wyprzedził przód i pomknął w kierunku bariery. Jako że było już za późno aby wrócić do alei serwisowej kierowca Haasa musiał pokonać pełne kółko ze zniszczonym tylnym skrzydłem.

W drugiej części drugiego treningu większość zawodników zdecydowała się sprawdzać zachowanie opon, głównie ultra-miękkiej mieszanki, w trakcie dłuższych przejazdów. Zagadkę stanowić mógł jedynie Lewis Hamilton, który przebywał w swoim garażu nadzwyczaj długo. W pewnym momencie 3-krotny mistrz świata zdecydował się jednak wysiąść z samochodu, co potwierdzało, że w mechanicy mają z nim problem.

Wielu zawodników narzekało na formę swoich samochodów, których odpowiednie ustawienie na torze w Singapurze jest wyjątkowo trudne. Spory wpływ może mieć na to ewolucja poziomu przyczepności i większe niż zwykle różnice w pracy poszczególnych mieszanek.

Sergio Pérezowi nie podobał się balans, Nico Rosbergowi hamulce, a Nico Hülkenbergowi wszystko.

Ostatecznie do końca sesji nie mieliśmy już żadnych zmian w klasyfikacji. Po wywieszenie flagi w szachownice z powodu awarii skrzyni biegów zatrzymał się jedynie Fernando Alonso.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:44,152
2 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 0,275
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing + 0,380
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 0,405
5 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 1,009
6 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 1,030
7 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team + 1,123
8 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 1,355
9 14 Fernando Alonso McLaren Honda + 1,627
10 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso + 1,877
11 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 1,911
12 22 Jenson Button McLaren Honda + 2,422
13 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 2,575
14 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 2,704
15 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 2,808
16 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team + 3,009
17 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 3,014
18 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 3,379
19 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 4,239
20 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 4,335
21 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 4,353
22 31 Esteban Ocon Manor Racing MRT + 4,671

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze