Nico Rosberg po przygodzie z pierwszej sesji treningowej zrehabilitował się podczas popołudniowych zajęć, wykręcając najlepszy czas na torze Marina Bay. Za nim uplasowali się tym razem Kimi Räikkönen i Max Verstappen.
Druga sesja treningowa przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 na ulicach Singapuru rozpoczęła się już przy całkowitej ciemności i zawodnicy mogli polegać jedynie na zlokalizowanych wzdłuż toru reflektorów. Tym razem nie musieliśmy długo czekać aż zawodnicy na dobre zaczną swoją pracę. Z początku najlepszy czas był na poziomie 1:47.475s, a jego autorem był podróżujący na miękkich oponach Sebastian Vettel.
Taka sytuacja nie utrzymywała się jednak przez dłuższy czas, ponieważ gdy z garaży na super-miękkiej mieszane wyjechali Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton poprzeczka szybko powędrowała w najpierw do 1:46s, a następnie do 1:45s.
Nie musieliśmy długo czekać na pierwszą przygodę, ponieważ Fernando Alonso po ośmiu minutach otarł się tylnym kołem o bandę. Hiszpan zameldował swojej ekipie, że nie czuje z tego powodu żadnych zmian, więc kontynuował jazdę. Chwilę później podobna sytuacja spotkała Daniela Ricciardo, który obrócił się na wyjściu z zakrętu numer 16 i delikatnie uderzył w barierę Tech-Pro. Zniszczenia nie były duże, więc zdołał bezpiecznie wrócić do swojego garażu.
Bliskość band nie ułatwiła również życia Estebanowi Oconowi, który na ulicach Singapuru zaliczał swój trzeci występ w Grand Prix Formuły 1. Młody Francuz na jednym z okrążeń zaliczył za szeroki wyjazd w zakręcie numer 14 i otarł się o beton, co następnie zmusiło go do złożenia nadprogramowej wizyty w garażu.
Po pół godzinie w ruch poszła mieszanka ultra-miękka, z której użytek od razu zrobili kierowcy Ferrari. Najpierw to Sebastian Vettel znalazł się na szczycie tabeli, a chwilę później jeszcze lepszy rezultat zaliczył Kimi Räikkönen. Ostatnie słowo należało jednak do Nico Rosberga, który jako pierwszy zszedł poniżej 1:45s i ustanowił 1:44.152s. Na kolejnym kółku rezydował już w swoim klimatyzowanym garażu.
Następnym zawodnikiem, które upomniały bandy toru w Singapurze był Romain Grosjean, który nie opanował swojego samochodu w ostatnim zakręcie. Francuz nie poradził sobie z bardzo dużą nadsterownością, przez co tył wyprzedził przód i pomknął w kierunku bariery. Jako że było już za późno aby wrócić do alei serwisowej kierowca Haasa musiał pokonać pełne kółko ze zniszczonym tylnym skrzydłem.
W drugiej części drugiego treningu większość zawodników zdecydowała się sprawdzać zachowanie opon, głównie ultra-miękkiej mieszanki, w trakcie dłuższych przejazdów. Zagadkę stanowić mógł jedynie Lewis Hamilton, który przebywał w swoim garażu nadzwyczaj długo. W pewnym momencie 3-krotny mistrz świata zdecydował się jednak wysiąść z samochodu, co potwierdzało, że w mechanicy mają z nim problem.
Wielu zawodników narzekało na formę swoich samochodów, których odpowiednie ustawienie na torze w Singapurze jest wyjątkowo trudne. Spory wpływ może mieć na to ewolucja poziomu przyczepności i większe niż zwykle różnice w pracy poszczególnych mieszanek.
Sergio Pérezowi nie podobał się balans, Nico Rosbergowi hamulce, a Nico Hülkenbergowi wszystko.
Ostatecznie do końca sesji nie mieliśmy już żadnych zmian w klasyfikacji. Po wywieszenie flagi w szachownice z powodu awarii skrzyni biegów zatrzymał się jedynie Fernando Alonso.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:44,152 | |||
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,275 | |||
3 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 0,380 | |||
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0,405 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 1,009 | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 1,030 | |||
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 1,123 | |||
8 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,355 | |||
9 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1,627 | |||
10 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 1,877 | |||
11 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,911 | |||
12 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 2,422 | |||
13 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 2,575 | |||
14 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 2,704 | |||
15 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 2,808 | |||
16 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 3,009 | |||
17 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 3,014 | |||
18 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 3,379 | |||
19 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 4,239 | |||
20 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 4,335 | |||
21 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 4,353 | |||
22 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 4,671 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.