Nico Rosberg ponownie odnotował najlepszy czas w trakcie ostatniej sesji treningowej do Grand Prix Singapuru. Niemiec wyprzedził Maxa Verstappena i Kimiego Riakkonena. Problemy techniczne nie opuściły natomiast Lewisa Hamiltona, który dwukrotnie ostro przyblokował swoją przednią oś, niwecząc szanse na konkurencyjny rezultat.
Trzecia sesja treningowa przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Singapuru rozpoczęła się przy lekko zachmurzonym niebie, jednak z uwagi na lokalizację toru, temperatura i tak przekraczała 30 stopni Celsjusza. Zgodnie z prognozami taki stan rzeczy miał utrzymać się do końca dzisiejszych zajęć.
Tradycyjnie zaczęliśmy od okrążeń instalacyjnych, na które większość kierowców wybrała opony ultra-miękkie. Jako jedyny dłużej na torze zdecydował się zostać Pascal Wehrlein, który jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie. Niestety jego stint zakończył się nieco wcześniej niż było to w planach, ponieważ już na trzecim kółku stracił przyczepność na tylnej osi i obrócił się w stosunkowo wolnym zakręcie numer 10. Niemiec uderzył tylnym skrzydłem w bandę całkowicie je niszcząc, przez co sędziowie zdecydowali się zawiesić na kilka minut sesję.
Po wznowieniu zajęć mieliśmy kolejną, niecodzienna przygodę, ponieważ na tor nagle wtargnął… waran! W ostatnich latach na różnych torach zdarzało się nam widywać psy, koty, ptaki czy małe gryzonie, ale takiego gościa jeszcze nie było. Na szczęście żaden z zawodników nie doświadczył bliskiego spotkania z tym zwierzęciem, które jedynie przebiegło przez nitkę obiektu Marina Bay. Mimo że było to w pierwszym sektorze, a więc miejscu, gdzie zaraz obok toru znajduje się spory park, obecność takiego stworzenia na wolności może budzić spore zdziwienie.
Po chwili konsternacji skupiliśmy się na tabeli czasów, gdzie na czele z wynikiem 1:46.813s pojawił się Kimi Räikkönen. Fin miał w swoim samochodzie opony wykonane z mieszanki ultra-miękkiej. Zaraz za niego wskoczył Max Verstappen, a niewiele tracili jeszcze Carlos Sainz, Valtteri Bottas i Sergio Pérez.
Sytuacja zmieniła się nieco kiedy z garaży wyjechali kierowcy Mercedesa, których tempo mogło świadczyć o tym, że odrobili pracę domową z wczoraj i rozwiązali wszystkie trapiące ich problemy. Pierwszy czas Nico Rosberga był na poziomie 1:45.544s, a 0.25s wolniej pojechał Hamilton. W obu samochodach srebrnych strzał zamontowane były opony z czerwonym paskiem.
Powodów do zadowolenia nie miał natomiast Jenson Button, który od pierwszego okrążenia na torze w Singapurze nie mógł dogadać się ze swoim samochodem. Tym razem narzekał na bardzo dużą podsterowność, która uniemożliwiała mu jazdę.
Mniej więcej w połowie sesji kolejną niebezpieczną przygodę zaliczył Esteban Gutierrez, który otarł się o ścianę w ostatnim sektorze. Spod felgi Meksykanina poszły iskry, ale ten nie odczuł dzięki temu większych zmian w prowadzeniu maszyny Haasa.
Chwilę później niebezpieczną sytuację przeżył Lewis Hamilton, który próbował wyprzedzić swojego kolegę z zespołu po zewnętrznej siódmego zakrętu, ale zblokował koła i musiał uciekać na pobocze. W tym przypadku był to ewidentny błąd 3-krotnego mistrza świata, ponieważ Rosberg zostawił mu nadzwyczaj dużo miejsca.
Nie brakowało również kierowców, którzy narzekali na nadsterowność. W tej grupie byli m.in. Max Verstappen i Sebastian Vettel, który informował swój zespół, że czuje się jak pasażer w samochodzie. W istocie jazda Niemca w kilku zakrętach przypominała bardziej rajd, niż wyścig. Podobnie było z resztą z zawodnikiem Red Bulla.
Dzisiejsze popołudnie w Singapurze było pełne problemów i przygód, ponieważ następnym człowiekiem, który zdecydował się na uwolnienie swoich emocji był Romain Grosjean. Ten narzekał z kolei na niestabilność samochodu, a także podsterowność, która w pewnym momencie zmusiła go do ucieczki na pobocze, przed wjazdem pod trybunę w zakręcie numer 18.
Gdy kierowcy Mercedesa założyli ultra-miękką mieszankę od razu pojawiły się… problemy. Nico Rosberg był w stanie poprawić w prawdzie swój najlepszy czas o ponad półtorej sekundy, jednak nie obyło się bez kilku zblokowań przedniej osi. Jeszcze gorzej radził sobie Lewis Hamilton, który już na pierwszym dohamowaniu do zakrętu numer 7 puścił sporo dymu z przedniej osi i musiał ratować się wyjazdem na pobocze. W samochodzie Brytyjczyka oglądaliśmy wcześniej nadzwyczaj intensywny bottoming.
Standardowo w końcówce ostatniego treningu większość kierowców decydowało się na wykonanie przejazdów kwalifikacyjnych na najbardziej miękkiej mieszance. Kierowcy Red Bulla zrobili to na 15. minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę i zdołali przeskoczyć dzięki temu za drugie i trzecie miejsce. Co ciekawe, Verstappen stracił do Niemca jedynie 0.059s, natomiast Ricciardo był już z tyłu o ponad pół sekundy.
Następnie przyszła pora na Ferrari. Jako pierwszy szybkie kółko zaliczył Räikkönen, który przedzielił kierowców Red Bulla. Sebastian Vettel nie był na tyle szybki i w związku z błędem na wyjściu z 7. zakrętu musiał zadowolić się 5. miejscem i 0.7s straty.
Na 4 minuty przed końcem sesji na torze pojawił się znowu Lewis Hamilton, który wcześniej dwa razy zniszczył swoje opony w związku z ostrym dohamowaniem do 7. zakrętu, ale nie zdecydował się jednak na przejechanie kwalifikacyjnego okrążenia. Brytyjczyk wyjechał na zapoznawcze kółko i od razu schował się w swoim garażu.
Do końca sesji nie mieliśmy żadnych zmian i na czele, z czasem 1:44.352s pozostał Nico Rosberg.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:44,352 | |||
2 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 0,059 | |||
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,508 | |||
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0,551 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,752 | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 0,964 | |||
7 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 1,151 | |||
8 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 1,454 | |||
9 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,527 | |||
10 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 1,595 | |||
11 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,760 | |||
12 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1,812 | |||
13 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 1,964 | |||
14 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 2,177 | |||
15 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 2,764 | |||
16 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 2,925 | |||
17 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 2,941 | |||
18 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 3,059 | |||
19 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 3,604 | |||
20 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 4,337 | |||
21 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 4,997 | |||
22 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 5,213 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.