Kierowcy Red Bulla odnotowali podczas pierwszego treningu na torze Marina Bay najlepsze rezultaty. Na trzecim miejscu uplasował się Sebastian Vettel, a dalej Lewis Hamilton i Nico Rosberg, który w końcowej fazie sesji uderzył w bandę niszcząc znacznie samochód. Pod uwagę należy wziąć jednak fakt, że obaj reprezentanci ekipy z Brackley jeździli na oponach miękkich, podczas gdy „byki" i Vettel korzystali z opon ultra-miękkich.
Pierwszy trening Formuły 1 na ulicach Singapuru rozpoczął się o godzinie 18 czasu miejscowego, a więc jeszcze przy dziennym świetle. Tym razem nie mieliśmy żadnych zmian w składach zespołów, ale na uwagę zasługiwał system halo, który tym razem testowany był przez Sergio Peraza, Fernando Alono i Lewisa Hamiltona
Pierwszą przygodę mieliśmy już podczas okrążenia instalacyjnego, kiedy w trzecim sektorze toru Marina Bay swój samochód zatrzymał Jenson Button. Sędziowie zdecydowali się aktywować system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, a porządkowi, mimo sporego dystansu dopchali samochód mistrza świata z sezonu 2009 do alei serwisowej.
Na okrążenia rozgrzewkowe większość z kierowców zdecydowała się założyć super-miękkie lub ultra-miękkie opony, które w ten weekend dominują we wszystkich garażach.
Po pierwszych przejazdach na czele klasyfikacji plasował się Lewis Hamilton, który jeszcze wczoraj był bardzo niepewny swojej formy w trakcie tegorocznej edycji Grand Prix Singapuru. Brytyjczyk w trakcie kilku okrążeń ustanowił najlepszy rezultat na poziomie 1:47.369s, jednak drugi Vettel, który w międzyczasie zdążył już „pocałować” delikatnie bandę na wyjściu z 20. zakrętu, był jednie o 0.006s wolniejszy.
Nie najlepiej pierwszą sesję zaczął także Romain Grosjean, który meldował swojemu inżynierowi, że w jego samochodzie występuje problem z baterią. Ten odpowiedział mu z kolei, że nie chodzi jedynie a baterię, a o coś więcej, dlatego Francuz szybko pojawił się z powrotem w boksach.
Powody do zadowolenia mógł mieć natomiast Max Verstappen, który na ultra-miękkich oponach, z zestawami sensorów po obu stronach samochódu Red Bulla, zdołał zaliczyć jeszcze szybsze kółko od Hamiltona, wykręcając 1:47.335s.
Ekipie McLarena nie zajęło dużo czasu aby zdiagnozować i naprawić problem związany z systemem paliwowym, dlatego po 40. minutach Brytyjczyka z powrotem oglądaliśmy na torze. W przypadku Grosjeana sytuacja była jednak dużo poważniejsza, przez co kierowca Haasa musiał pogodzić się z stratą pierwszej sesji treningowej.
Po wizycie u mechaników tempo znacznie podkręcili kierowcy Red Bulla. Na kolejny stint obaj zdecydowali się ponownie na ultra-miękką mieszankę, która zaowocowała czasem na poziomie 1:45.872s w wykonaniu Ricciardo i 1:45.823s w przypadku Verstappena. W tym samym czasie kierowcy Mercedesa wykonywali przejazdy na opnie miękkiej i notowali rezultaty o blisko sekundę wolniejsze. Na tym etapie weekendu liczby te nie mają jednak większego znaczenia, ponieważ wraz z tak dramatycznym wzrostem przyczepności w niedziele różnice te będą wyglądać inaczej.
Kolejnym pechowcem dzisiejszego dnia okazał się być Nico Rosberg. Kierowca Mercedesa na 15 minut przed końcem sesji zaliczył groźny kontakt z bandą w zakręcie numer 18, przed wjazdem pod popularną trybunę. Niemiec wbił się w barierę Tech-Pro niszcząc mocno przednie skrzydło i część zawieszenia. Mimo to zdołał wrzucić bieg wsteczny i dojechać do alei serwisowej.
Do końca sesji nie działo się już nic ciekawego i duet Red Bulla pozostał na prowadzeniu. Na trzecim miejscu uplasował się Sebastian Vettel, a czwarta lokata należała do Lewisa Hamiltona, który zdołał zmniejszyć swoją stratę do 0.6s.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:45.823s | |||
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0.049s | |||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0.464s | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0.603s | |||
5 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0.690s | |||
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 1.067s | |||
7 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1.113s | |||
8 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 1.860s | |||
9 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 2.221s | |||
10 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 2.286s | |||
11 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 2.379s | |||
12 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 2.391s | |||
13 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 2.536s | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 2.630s | |||
15 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 3.772s | |||
16 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 3.792s | |||
17 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 3.971s | |||
18 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 4.440s | |||
19 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 5.289s | |||
20 | 29 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 5.656s | |||
21 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 6.556s | |||
22 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | brak czasu |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.