Porsche najszybsze pierwszego dnia Prologu

Romain Dumas uzyskał najlepszy czas pierwszego dnia Prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata w Paul Ricard, o 1,4 sekundy pokonując najbliższych rywali z Audi.

Francuz uzyskał swój czas 1:37,960 na samym początku popołudniowej sesji, kiedy warunki do uzyskiwania dobrych rezultatów były najlepsze ze względu na niższe temperatury. Na drugim miejscu dzień zakończyło Audi nr 7 z wynikiem 1:39,393, lecz nowe R18 spędziło większość popołudnia w garażu z powodu awarii mechanicznej. Oznaczało to, że Audi pokonało najmniej okrążeń w ciągu dnia – 102. Porsche zdystansowało wszystkich, pokonując 175 kółek, a Toyota po wolniejszym początku, zakończyła dzień z 112 okrążeniami na koncie.

To właśnie Anthony Davidson w Toyocie nr 5 zajął trzecie miejsce. Anglik wykręcił 1:39,559 w aucie wyposażonym w pakiet aerodynamiczny na Le Mans, uzyskując po drodze najwyższą prędkość na prostej Mistral – 341 km/h, czyli odpowiednio o 30 i 40 km/h szybciej od Audi i Porsche.

W klasie LMP2 najszybszy był Bruno Senna w Ligierze od RGR Sport by Morand Racing. Brazylijczyk uzyskał czas 1:47,569, o 0,4 sekundy lepszy od Jonny’ego Kane’a w Gibsonie, który jako jeden z nielicznych popisał się swoim najlepszym osiągnięciem w końcówce sesji. Trzecie w tabeli z czasami zapisało się Alpine nr 36.

Wśród aut GTE początkowo prym wiodły Fordy, a konkretnie Stefan Mücke z wynikiem 1:58,781. W drugiej godzinie popołudniowej sesji z piedestału strącił go Davide Rigon w Ferrari, podnosząc poprzeczkę na 1:58,479. Ten czas nie został już poprawiony, pomimo późniejszego ataku Andy’ego Priaulx, który wystarczył jednak tylko na drugie miejsce – Brytyjczyk przejechał okrążenie w 1:58,697.

W klasie GTE Am najszybsze było Corvette od Larbre Competition, pokonując Ferrari nr 83 i Porsche nr 86 od Gulf Racing.

Wyniki porannej sesjiWyniki popołudniowej sesji 

Źródło: dailysportscar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze