Nowe przepisy LMP1 na 2018

ACO potwierdziło plany stworzenia zupełnie nowego zestawu przepisów klasy LMP1 na sezon 2018, kładącego jeszcze większy nacisk na energię pochodzącą z układów hybrydowych.

Zgodnie z tym założeniem, liczba systemów hybrydowych w pojeździe miałaby wzrosnąć z dwóch do trzech, a najwyższa klasa energetyczna wynosić 10 megadżuli, o dwa więcej niż dotychczas.

„Systemy hybrydowe będą większe. Zmniejszymy ilość paliwa oraz wprowadzimy nowy monokok” – powiedział dyrektor sportowy ACO Vincent Beaumesnil. „Wszyscy nad tym pracują, to tylko kwestia czasu aż dojdziemy do porozumienia w kwestii szczegółów, ale cała koncepcja została przyjęta”.

Wspomniane szczegóły miałyby dotyczyć przepisów silników spalinowych, które nie są jeszcze kompletne. Beaumesnil stwierdził, że celem jest zmniejszenie przepływu paliwa o kolejne 7-10% względem aktualnej specyfikacji.

Początkowo nowe przepisy miały wejść w życie już w przyszłym roku, lecz producenci zasugerowali ich odroczenie o rok, m.in. w celu redukcji kosztów. Te już zostały ograniczone poprzez ograniczenie ilości testów i czasu pracy w tunelu aerodynamicznym oraz ograniczenie producentów do trzech pakietów aerodynamicznych w trakcie sezonu.

„Pracujemy również nad ograniczeniem rozwoju samochodów, lecz nie chcemy spowalniać rozwoju technologii” – stwierdził Beaumesnil. „Chcemy mieć pewność, że pieniądze są inwestowane w przydatną technologię, a nie wydawane na egzotyczne rozwiązania, które nigdy nie znajdą się w samochodach drogowych, a dają jakąś przewagę na torze. Staramy się rozwiązać tę kwestię”.

Mówi się o tym, że przynajmniej jeden nowy producent rozważa dołączenie do stawki w sezonie 2018. Beaumesnil jest przekonany, że wysokość budżetu nie jest żadnym ograniczeniem.

„Nie sądzę, by budżety znacząco wzrosły. Nikt nie wie, jakie są prawdziwe liczby, ale wiadomo że jeden producent z trójki wydaje znacznie mniej niż pozostali i mimo tego może zdobyć mistrzostwo lub wygrać Le Mans”.

„Wydawanie mnóstwa pieniędzy nie jest koniecznością i to chcemy udowodnić. Można być konkurencyjnym, dysponując rozsądnym budżetem”.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze