Kazuki Nakajima będzie zmiennikiem ubiegłorocznych Mistrzów Świata Endurance. Stałym partnerem drugiej załogi Toyoty zostanie Mike Conway.
Po pojawieniu się Conwaya w drugiej załodze Toyoty, część komentatorów zastanawiała się nad dalszą obecnością Nakajimy w Mistrzostwach Świata Endurance. Mówiło się m.in. o całkowitej rezygnacji Japończyka z WEC i skupieniu się na startach w rodzimych seriach Super GT i Super Formula – a niektórzy rozważali nawet powrót Nakajimy do Formuły 1. Z drugiej jednak strony, obserwatorów zastanawiało "wolne miejsce" w załodze, która w ubiegłym roku zdobyła mistrzostwo WEC – i jak się okazało, rację mieli ci, którzy na tym wolnym miejscu widzieli właśnie Japończyka.
W dzień po zakończeniu przyjmowania przez FIA chęci startów w WEC i Le Mans, Toyota ogłosiła, że właśnie Nakajima zostanie nowym zmiennikiem Sébastiena Buemiego i Anthonego Davidsona, zastępując tam Nicolasa Lapierre. W pojeździe z numerem 1 pojawi się więc załoga składająca się w całości z weteranów Formuły 1 – co ciekawe, Nakajima walcząc tam z Buemim w sezonie 2009, a z Davidsonem w czterech wyścigach sezonu 2008.
W drugiej załodze Toyoty, stałe miejsce otrzymał Mike Conway. Walczący podczas nieobecności Nakajimy, Brytyjczyk ponownie wystartuje obok Alexandra Wurza i Stéphane Sarrazina – ci potwierdzeni jako kierowcy Toyoty na nowy sezon. Szczególnie w przypadku Sarrazina, ostatecznie zamyka to możliwość jego przejścia do Nissana, o której mówiło się jeszcze pod koniec sezonu 2014.
Przy okazji, Toyota ogłosiła również kilka innych informacji dotyczących sportu samochodowego. W serii Super Formula, głównym reprezentantem marki będzie zespół Petronas TOM – w pojazdach z silnikami Toyoty walczyć będą Nakajima oraz André Lotterer. Z silników Toyoty korzystać będą także inne ekipy, w których pojawią się m.in. Kamui Kobayashi, James Rossiter czy João Paulo de Oliveira.
Pojazdy z logo Toyoty pojawią się także w amerykańskich wyścigach NASCAR, do których marka przygotowała nową wersję modelu Camry. Dla Toyoty będzie to już dziewiąty sezon startów, jak na razie bez tytułu mistrza wśród konstruktorów.
W innych wyścigach, firmę Toyota reprezentować będzie Lexus – w czołowej kategorii GT500 serii Super GT wystawiając sześć super-pojazdów RC-F. Co nie zdarza się tam zbyt często, ten sam model będzie podstawą również dla samochodu w słabszej kategorii GT300 – a będzie nim nic innego, jak oczekiwany od dłuższego czasu Lexus RC-F GT3. Toyota potwierdziła, że wyścigówka pojawi się również w Europie – łącznie jednak, pierwsza seria produkcji ma wynosić tylko trzy samochody.
Tradycyjnie, nietypowe wyścigowe Lexusy pojawią się również w wyścigu Nürburgring 24h. W tym roku mają być to dwa samochody – ekipa Gazoo Racing wystawi do walki jednego LFA w najnowszej wersji "Code X" oraz jednego RC.
Osobną kwestią jest zapowiedź Toyoty dotycząca powrotu marki do Rajdowych Mistrzostw Świata. Nieobecna tam od 1999 roku, Toyota zamierza pojawić się tam w sezonie 2017, w tym celu budując rajdową wersję modelu Yaris. Nie wiadomo, czy (tak, jak to było z rajdami i Formułą 1) pojawienie się w WRC wpłynie na obecność marki w wyścigach WEC – jak na razie, Toyota nic na ten temat nie mówi.
Źródło: Toyota
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.