Toyota w drodze po tytuł

Sébastien Buemi był najszybszy w pierwszej czwartkowej sesji treningowej na torze w Bahrajnie. Niewiele gorszy wynik zaliczył jego kolega z drugiej załogi Toyoty, Alex Wurz.

O ile do Toyoty należały dwa najlepsze czasy pierwszego z treningów – dwa kolejne były gorsze od lidera o co najwyżej 0.11 sekundy. Przewaga japońskiej marki jest więc tylko teoretyczna – a co więcej, mogła w ogóle nie zaistnieć, gdyby nie awaria w Audi nr 1. Rozpoczynający w nim sesję Lucas Di Grassi, już na swoim pierwszym szybkim okrążeniu uzyskał rezultat o owe 0.11 sekundy gorszy od lidera – niestety, później samochód zatrzymał się na torze, a po półgodzinnej wizycie w boksach, jego wyniki nie były już tak dobre.

Kwadrans po Audi, minimalnie lepszy czas uzyskał Alex Wurz – a czołowy wynik, Buemi zaliczył dopiero godzinę po starcie sesji. Na kwadrans przed jej końcem, Di Grassiego przebił również Mark Webber w Porsche nr 20 – do Toyot, Australijczykowi zabrakło jednak 0.005 sekundy. Nieco gorzej wypadli kierowcy dwóch pozostałych pojazdów LMP1-H – Audi nr 2 nieco lepsze od Porsche nr 14.

Wśród prototypów LMP1-L, całą sesję zaliczyły jedynie te od Rebelliona – pojedynczy Lotus uległ awarii 37 minut po starcie, wymuszając jedyną w tym treningu, czerwoną flagę. Co ciekawe, lepszy czas uzyskała załoga nr 13 – Fabio Leimer pokonując Nicka Heidfelda różnicą 0.2 sekundy.

W przypadku prototypów LMP2, w pierwszym treningu, w bojowym nastroju ukazał się zespół G-Drive – z drugiej jednak strony, Olivier Pla uzyskał czas tylko o 0.15 sekundy lepszy od Kiryła Ładygina z SMP nr 37. Nie tu jednak, a w załodze nr 27 startuje obecny lider klasyfikacji generalnej – kolega Siergieja Żłobina, Nicolas Minassian, uzyskał wynik gorszy od Pla o niecałe 0.9 sekundy.

W kategorii GTE Pro, z bardzo dobrej strony pokazał się Aston Martin nr 97 – jadący nim Stefan Mücke uzyskując wynik o przeszło sekundę lepszy od czołowego konkurenta. Tym okazał się być Davide Rigon z Ferrari nr 71 – i dopiero różnice między nim, a innymi kierowcami, były już minimalne. Zaledwie 0.02 sekundy stracił do Włocha Fréderic Makowiecki, kolejne 0.1 sekundy gorszy był Richard Lietz – a 0.2 sekundy Abdulaziz Al-Faisal, gość załogi Aston Martina nr 99 najszybszy spośród jego kierowców. Zastanawiająco słabo wypadło, odbudowane po wypadku w Szanghaju, Ferrari nr 51 – wskutek owej kraksy, załoga wciąż nie jest pewna mistrzostwa sezonu.

Aston Martin okazał się najszybszy również w kategorii GTE Am – tu Pedro Lamy z nr 98 pokonując Nickiego Thiima z liderującej załogi nr 95. Co nieco zaskakuje, oba te wyniki były gorsze tylko od czołowego rezultatu Stefana Mücke – i dopiero trzeci Klaus Bachler z Porsche ekipy Proton znalazł się za wszystkimi pojazdami silniejszej kategorii GTE Pro. Kolejne miejsca należały do trzech pojazdów Ferrari – stawkę zamknęło Porsche zespołu ProSpeed. 

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
1 LMP1-H Toyota Racing 1:45.447  
2 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
2 LMP1-H Toyota Racing 1:45.505  +0.058
3 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
3 LMP1-H Porsche Team 1:45.510 +0.063
4 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
4 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:45.557 +0.110
5 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:46.283 +0.836
6 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
6 LMP1-H Porsche Team 1:46.356 +0.909
7 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
7 LMP1-L Rebellion Racing 1:49.732 +4.285
8 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
8 LMP1-L Rebellion Racing 1:49.977 +4.530
9 9

Simon Trummer
Nathanaël Berthon
Pierre Kaffer
9 LMP1-L Lotus 1:51.682 +6.235
10 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:51.807 +6.360
11 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
2 LMP2 SMP Racing 1:51.948 +6.501
12 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
3 LMP2 SMP Racing 1:52.668  +7.221
13 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
4 LMP2 KCMG 1:53.295 +7.848
14 35

David Cheng
Keiko Ihara
Mark Patterson
5 LMP2 OAK Racing 1:55.391 +9.944
15 97
Stefan Mücke
Darren Turner
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:59.087 +13.640
16 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:59.717 +14.270
17 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
2 GTE Am Aston Martin Racing 2:00.056 +14.609
18 71
Davide Rigon
James Calado
2 GTE Pro AF Corse 2:00.090 +14.643
19 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:00.108 +14.661
20 91

Richard Lietz
Jörg Bergmeister
Nick Tandy
4 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:00.199 +14.752
21 99

Alex MacDowall
Abdulaziz Al-Faisal
Fernando Rees
5 GTE Pro Aston Martin Racing 2:00.292 +14.845
22 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
6 GTE Pro AF Corse 2:00.741 +15.294
23 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
3 GTE Am Proton Competition 2:00.903 +15.456
24 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
4 GTE Am 8Star Motorsports 2:01.091 +15.644
25 61

Jeff Segal
Alessandro Pier Guidi
Alaksandr Talkanitsa
5 GTE Am AF Corse 2:01.595 +16.148
26 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
6 GTE Am AF Corse 2:02.086 +16.639
27 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
7 GTE Am ProSpeed Competition 2:02.212 +16.765

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze