Neel Jani uzyskał najlepszy czas drugiej sesji treningowej rundy WEC w Bahrajnie. W kategorii GTE Pro, do głosu doszli w końcu kierowcy Ferrari nr 51.
Drugi trening w Bahrajnie padł ofiarą Porsche – obydwie załogi znalazły się w czołowej trójce sesji, przedzielone jedynie przez Anthonego Davidsona z Toyoty nr 8. Nawet Brytyjczyk nie był w stanie przebić czasu Neela Janiego z pojazdu nr 14 – Szwajcar jako jedyny zszedł w czwartek poniżej granicy 1:44, i to zaledwie 4 minuty po rozpoczęciu wieczornego treningu. Niedługo później, Jani zrobił to jeszcze raz, wówczas uzyskując najlepszy czas przejazdu przez 3 sektor toru – później natomiast, już ani on, ani nikt inny, nie był w stanie przekroczyć owej granicy.
Godzinę po starcie sesji, drugi jej czas uzyskał Anthony Davidson – a 18 minut później, wynik bliski Brytyjczykowi uzyskał Mark Webber w drugim prototypie Porsche. Wyraźnie wolniejsze były tym razem oba Audi, lepsze nr 1 tracąc do lidera ponad 2 sekundy – najgorszym wśród prototypów LMP1-H była jednak druga z Toyot, uzyskując czas o 2.5 sekundy gorszy od Janiego.
Wśród pojazdów LMP1-L, lepszym okazał się tym razem prototyp Rebelliona nr 12 – a Lotus znów miał problemy techniczne, tracąc olej już w boksach. Z tego powodu, CLM pojawił się na torze dopiero 40 minut po starcie i uzyskał wynik gorszy od czołowych prototypów LMP2.
W ich przypadku, na czele znowu znalazł się Ligier zespołu G-Drive – i znowu dzięki Olivierowi Pla, tym razem o sekundę szybszemu od Antona Ładygina z SMP Racing nr 37. Trzeci rezultat uzyskał natomiast Richard Bradley z Oreca 03R zespołu KCMG – a kolega lidera klasyfikacji z prototypu nr 27 od SMP, Maurizio Mediani, był szybszy tylko od załogi OAK Racing.
Po słabej, pierwszej sesji treningowej, w GTE Pro dobrze wypadł Gianmaria Bruni i jego Ferrari nr 51 od AF Corse – lider klasyfikacji, o 0.3 sekundy wyprzedzając Richarda Lietza z Porsche nr 91, a o kolejne 0.1 sekundy Frédérica Makowieckiego z siostrzanego nr 92. Niewiele gorsi byli również kierowcy Aston Martina nr 97 – za to inny kierowca pojazdu GT okazał się nawet lepszy.
Tym kierowcą był Nicki Thiim z załogi Aston Martina nr 95, ponownie umieszczając załogę GTE Am w czołówce pojazdów GT. W sesji drugiej, wynik Duńczyka był zresztą najlepszym w tej części stawki – a wysoko uplasował się również Klaus Bachler z Porsche od Proton Competition, plasując załogę nr 88 za dwoma czołowymi pojazdami GTE Pro. Trzecie miejsce w tej kategorii również należało do Porsche, nr 75 od ProSpeed – a dopiero szósty był Aston Martin nr 98.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:43.375 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:44.233 | +0.858 | |||
3 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
3 | LMP1-H | Porsche Team | 1:44.457 | +1.082 | |||
4 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:45.380 | +2.005 | |||
5 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:45.536 | +2.161 | |||
6 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:45.895 | +2.520 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:49.162 | +5.787 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:50.043 | +6.668 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:51.581 | +8.206 | |||
10 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.351 | +8.976 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
3 | LMP2 | KCMG | 1:52.639 | +9.264 | |||
12 | 9 | Simon Trummer Nathanaël Berthon Pierre Kaffer |
3 | LMP1-L | Lotus | 1:53.271 | +9.896 | |||
13 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | 1:54.045 | +10.670 | |||
14 | 35 | David Cheng Keiko Ihara Mark Patterson |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:54.784 | +11.409 | |||
15 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:58.440 | +15.065 | |||
16 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | 1:59.410 | +16.035 | |||
17 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:59.704 | +16.329 | |||
18 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
2 | GTE Am | Proton Competition | 1:59.867 | +16.492 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:59.873 | +16.498 | |||
20 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:59.900 | +16.525 | |||
21 | 99 | Alex MacDowall Abdulaziz Al-Faisal Fernando Rees |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:59.955 | +16.580 | |||
22 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
3 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:00.248 | +16.873 | |||
23 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Alaksandr Talkanitsa |
4 | GTE Am | AF Corse | 2:00.295 | +16.920 | |||
24 | 71 | Davide Rigon James Calado |
6 | GTE Pro | AF Corse | 2:00.735 | +17.360 | |||
25 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
5 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:00.937 | +17.562 | |||
26 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
6 | GTE Am | AF Corse | 2:01.458 | +18.083 | |||
27 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
7 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:01.929 | +18.554 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.