Jani szybszy od Davidsona

Neel Jani uzyskał najlepszy czas drugiej sesji treningowej rundy WEC w Bahrajnie. W kategorii GTE Pro, do głosu doszli w końcu kierowcy Ferrari nr 51.

Drugi trening w Bahrajnie padł ofiarą Porsche – obydwie załogi znalazły się w czołowej trójce sesji, przedzielone jedynie przez Anthonego Davidsona z Toyoty nr 8. Nawet Brytyjczyk nie był w stanie przebić czasu Neela Janiego z pojazdu nr 14 – Szwajcar jako jedyny zszedł w czwartek poniżej granicy 1:44, i to zaledwie 4 minuty po rozpoczęciu wieczornego treningu. Niedługo później, Jani zrobił to jeszcze raz, wówczas uzyskując najlepszy czas przejazdu przez 3 sektor toru – później natomiast, już ani on, ani nikt inny, nie był w stanie przekroczyć owej granicy.

Godzinę po starcie sesji, drugi jej czas uzyskał Anthony Davidson – a 18 minut później, wynik bliski Brytyjczykowi uzyskał Mark Webber w drugim prototypie Porsche. Wyraźnie wolniejsze były tym razem oba Audi, lepsze nr 1 tracąc do lidera ponad 2 sekundy – najgorszym wśród prototypów LMP1-H była jednak druga z Toyot, uzyskując czas o 2.5 sekundy gorszy od Janiego.

Wśród pojazdów LMP1-L, lepszym okazał się tym razem prototyp Rebelliona nr 12 – a Lotus znów miał problemy techniczne, tracąc olej już w boksach. Z tego powodu, CLM pojawił się na torze dopiero 40 minut po starcie i uzyskał wynik gorszy od czołowych prototypów LMP2.

W ich przypadku, na czele znowu znalazł się Ligier zespołu G-Drive – i znowu dzięki Olivierowi Pla, tym razem o sekundę szybszemu od Antona Ładygina z SMP Racing nr 37. Trzeci rezultat uzyskał natomiast Richard Bradley z Oreca 03R zespołu KCMG – a kolega lidera klasyfikacji z prototypu nr 27 od SMP, Maurizio Mediani, był szybszy tylko od załogi OAK Racing.

Po słabej, pierwszej sesji treningowej, w GTE Pro dobrze wypadł Gianmaria Bruni i jego Ferrari nr 51 od AF Corse – lider klasyfikacji, o 0.3 sekundy wyprzedzając Richarda Lietza z Porsche nr 91, a o kolejne 0.1 sekundy Frédérica Makowieckiego z siostrzanego nr 92. Niewiele gorsi byli również kierowcy Aston Martina nr 97 – za to inny kierowca pojazdu GT okazał się nawet lepszy.

Tym kierowcą był Nicki Thiim z załogi Aston Martina nr 95, ponownie umieszczając załogę GTE Am w czołówce pojazdów GT. W sesji drugiej, wynik Duńczyka był zresztą najlepszym w tej części stawki – a wysoko uplasował się również Klaus Bachler z Porsche od Proton Competition, plasując załogę nr 88 za dwoma czołowymi pojazdami GTE Pro. Trzecie miejsce w tej kategorii również należało do Porsche, nr 75 od ProSpeed – a dopiero szósty był Aston Martin nr 98. 

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
1 LMP1-H Porsche Team 1:43.375  
2 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
2 LMP1-H Toyota Racing 1:44.233 +0.858
3 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
3 LMP1-H Porsche Team 1:44.457 +1.082
4 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
4 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:45.380 +2.005
5 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:45.536 +2.161
6 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
6 LMP1-H Toyota Racing 1:45.895 +2.520
7 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
1 LMP1-L Rebellion Racing 1:49.162 +5.787
8 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
2 LMP1-L Rebellion Racing 1:50.043 +6.668
9 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:51.581 +8.206
10 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
2 LMP2 SMP Racing 1:52.351 +8.976 
11 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
3 LMP2 KCMG 1:52.639 +9.264
12 9

Simon Trummer
Nathanaël Berthon
Pierre Kaffer
3 LMP1-L Lotus 1:53.271 +9.896
13 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
4 LMP2 SMP Racing 1:54.045 +10.670
14 35

David Cheng
Keiko Ihara
Mark Patterson
5 LMP2 OAK Racing 1:54.784 +11.409
15 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:58.440 +15.065
16 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
1 GTE Pro AF Corse 1:59.410 +16.035
17 91

Richard Lietz
Jörg Bergmeister
Nick Tandy
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:59.704 +16.329
18 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
2 GTE Am Proton Competition 1:59.867 +16.492
19 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:59.873 +16.498
20 97
Stefan Mücke
Darren Turner
4 GTE Pro Aston Martin Racing 1:59.900 +16.525
21 99

Alex MacDowall
Abdulaziz Al-Faisal
Fernando Rees
5 GTE Pro Aston Martin Racing 1:59.955 +16.580
22 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
3 GTE Am ProSpeed Competition 2:00.248 +16.873
23 61

Jeff Segal
Alessandro Pier Guidi
Alaksandr Talkanitsa
4 GTE Am AF Corse 2:00.295 +16.920
24 71
Davide Rigon
James Calado
6 GTE Pro AF Corse 2:00.735 +17.360
25 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
5 GTE Am Aston Martin Racing 2:00.937 +17.562
26 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
6 GTE Am AF Corse 2:01.458 +18.083
27 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
7 GTE Am 8Star Motorsports 2:01.929 +18.554

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze