Toyota najszybsza, pogoda wredna

Ulewny deszcz przeszkodził w drugiej, nocnej sesji treningowej na torze w Austin. Trening przyniósł tym razem najlepsze czasy Toyoty i 911-stek Porsche.

Burza nad stolicą Teksasu nie tylko zmoczyła tor – sprawiła ona również, że zaplanowana na wieczór sesja treningowa odbyła się w praktyce już w nocy. Kierowcy trenowali więc w warunkach odpowiednich praktycznie tylko dla nocnej odsłony 24-godzinnego Le Mans – a najszybszym okazał się być tu Anthony Davidson z Toyoty nr 8, który na finiszu sesji uzyskał czas o półtorej sekundy lepszy od Toma Kristensena z Audi nr 1. Kolejna spora różnica dzieliła kierowców z miejsc 2-3, gdyż Mike Conway z Toyoty nr 7 był wolniejszy od Duńczyka o następne 1.5 sekundy – za to jego i Benoîta Tréluera z Audi nr 2 dzieliło już tylko 0.4 sekundy.

Porsche tym razem znalazło się nieco z tyłu – głównie jednak dlatego, iż obie załogi zdecydowały się ograniczyć swoją obecność w drugiej sesji. Załoga nr 20 była więc w boksach łącznie przez 45 minut – a nr 14 przez pół godziny, w tym zjeżdżając z toru na kwadrans przed końcem treningu.

Wśród pojazdów LMP1-L, nowy Lotus ponownie wylądował wyraźnie za konkurentami z Rebelliona – najszybszym jego kierowcą był Lucas Auer, a na torze pojawiali się już wszyscy trzej członkowie załogi nr 9. Na finiszu sesji, do poziomu 2:08.9 zszedł natomiast Mathias Beche z R-One nr 12 – a jego rodak, Fabio Leimer z nr 13, był w tym samym czasie gorszy o 0.9 sekundy.

W kategorii LMP2, bardzo szybkim znów okazał się być Ryan Dalziel z Extreme Speed – tym razem jednak, Nowozelandczyka pokonał Richard Bradley z załogi nr 47 od KCMG. Z drugiej strony, Brytyjczyk był tu lepszy tylko o 0.087 sekundy – a co więcej, tylko 0.011 wolniejszy od Dalziela był Roman Rusinow, na trzecim miejscu plasując załogę G-Drive. Dwie załogi SMP ponownie okazały się najsłabsze – tym razem najszybszy był tu Anton Ładygin z pojazdu nr 37.

 Tuż za prototypami LMP2 uplasowało się Porsche nr 92, wygrywając w ten sposób w kategorii GTE Pro. Frédéric Makowiecki pokonał Gianmarię Bruniego z Ferrari nr 51 zespołu AF Corse – trzecie miejsce natomiast także padło łupem Porsche, konkretnie Nicka Tandego z nr 91. W kiepskich warunkach atmosferycznych, słabiej spisali się kierowcy Aston Martinów – a także gości z Corvette, którzy pokonali tylko Astona nr 99. Pecha mieli również kierowcy Ferrari nr 71 – po kwadransie, ich pojazd uległ awarii i wymusił zatrzymanie sesji, a do treningu powrócił dopiero po godzinie.

Aston Martiny były za to znów najszybsze w kategorii GTE Am – tu, Richie Stanaway pokonując tym razem Christoffera Nygaarda. Nowozelandczyk był szybszy o 0.8 sekundy – trzeci czas należał natomiast do Matthieu Vaxiviéra z Porsche ekipy Prospeed, przegrywając ze Stanawayem o prawie 2 sekundy. Dalej byli Marco Cioci z Ferrari nr 61 od AF Corse oraz Klaus Bachler z Porsche od Proton Competition – a amerykańskie ekipy 8Star Motorsport i Krohn Racing zamknęły tabelę.  

P Nr   Kierowcy       Zespół   Rezultat Strata
1 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Nicolas Lapierre
1 LMP1-H Toyota Racing 2:01.333  
2 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
2 LMP1-H Audi Sport Team Joest 2:02.901 +1.568
3 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
3 LMP1-H Toyota Racing 2:04.419 +3.086
4 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
4 LMP1-H Audi Sport Team Joest 2:05.057 +3.724
5 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
5 LMP1-H Porsche Team 2:07.342 +6.009
6 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
1 LMP1-L Rebellion Racing 2:08.957 +7.624
7 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
2 LMP1-L Rebellion Racing 2:09.888 +8.555
8 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
6 LMP1-H Porsche Team 2:11.248 +9.915
9 9

Christophe Bouchut
James Rossiter
Lucas Auer
3 LMP1-L Lotus 2:13.835 +12.502
10 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Tsuigo Matsuda
1 LMP2 KCMG 2:17.000 +15.667
11 30

Ed Brown
Scott Sharp
Ryan Dalziel
2 LMP2 Extreme Speed Motorsports 2:17.087 +15.754
12 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
3 LMP2 G-Drive Racing 2:17.098 +15.765
13 92


Marco Holzer
Frédéric Makowiecki

1 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:17.588 +16.255
14 51


Gianmaria Bruni
Toni Vilander

2 GTE Pro AF Corse 2:18.195 +16.862
15 91


Nick Tandy
Jörg Bergmeister

3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:18.844 +17.511
...       ...         ...      
19 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Richie Stanaway
1 GTE Am Aston Martin Racing 2:24.111 +22.778
20 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
2 GTE Am Aston Martin Racing 2:24.909 +23.576
...       ...         ...      
23 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
3 GTE Am ProSpeed Competition 2:26.012 +24.679

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze