Ulewny deszcz przeszkodził w drugiej, nocnej sesji treningowej na torze w Austin. Trening przyniósł tym razem najlepsze czasy Toyoty i 911-stek Porsche.
Burza nad stolicą Teksasu nie tylko zmoczyła tor – sprawiła ona również, że zaplanowana na wieczór sesja treningowa odbyła się w praktyce już w nocy. Kierowcy trenowali więc w warunkach odpowiednich praktycznie tylko dla nocnej odsłony 24-godzinnego Le Mans – a najszybszym okazał się być tu Anthony Davidson z Toyoty nr 8, który na finiszu sesji uzyskał czas o półtorej sekundy lepszy od Toma Kristensena z Audi nr 1. Kolejna spora różnica dzieliła kierowców z miejsc 2-3, gdyż Mike Conway z Toyoty nr 7 był wolniejszy od Duńczyka o następne 1.5 sekundy – za to jego i Benoîta Tréluera z Audi nr 2 dzieliło już tylko 0.4 sekundy.
Porsche tym razem znalazło się nieco z tyłu – głównie jednak dlatego, iż obie załogi zdecydowały się ograniczyć swoją obecność w drugiej sesji. Załoga nr 20 była więc w boksach łącznie przez 45 minut – a nr 14 przez pół godziny, w tym zjeżdżając z toru na kwadrans przed końcem treningu.
Wśród pojazdów LMP1-L, nowy Lotus ponownie wylądował wyraźnie za konkurentami z Rebelliona – najszybszym jego kierowcą był Lucas Auer, a na torze pojawiali się już wszyscy trzej członkowie załogi nr 9. Na finiszu sesji, do poziomu 2:08.9 zszedł natomiast Mathias Beche z R-One nr 12 – a jego rodak, Fabio Leimer z nr 13, był w tym samym czasie gorszy o 0.9 sekundy.
W kategorii LMP2, bardzo szybkim znów okazał się być Ryan Dalziel z Extreme Speed – tym razem jednak, Nowozelandczyka pokonał Richard Bradley z załogi nr 47 od KCMG. Z drugiej strony, Brytyjczyk był tu lepszy tylko o 0.087 sekundy – a co więcej, tylko 0.011 wolniejszy od Dalziela był Roman Rusinow, na trzecim miejscu plasując załogę G-Drive. Dwie załogi SMP ponownie okazały się najsłabsze – tym razem najszybszy był tu Anton Ładygin z pojazdu nr 37.
Tuż za prototypami LMP2 uplasowało się Porsche nr 92, wygrywając w ten sposób w kategorii GTE Pro. Frédéric Makowiecki pokonał Gianmarię Bruniego z Ferrari nr 51 zespołu AF Corse – trzecie miejsce natomiast także padło łupem Porsche, konkretnie Nicka Tandego z nr 91. W kiepskich warunkach atmosferycznych, słabiej spisali się kierowcy Aston Martinów – a także gości z Corvette, którzy pokonali tylko Astona nr 99. Pecha mieli również kierowcy Ferrari nr 71 – po kwadransie, ich pojazd uległ awarii i wymusił zatrzymanie sesji, a do treningu powrócił dopiero po godzinie.
Aston Martiny były za to znów najszybsze w kategorii GTE Am – tu, Richie Stanaway pokonując tym razem Christoffera Nygaarda. Nowozelandczyk był szybszy o 0.8 sekundy – trzeci czas należał natomiast do Matthieu Vaxiviéra z Porsche ekipy Prospeed, przegrywając ze Stanawayem o prawie 2 sekundy. Dalej byli Marco Cioci z Ferrari nr 61 od AF Corse oraz Klaus Bachler z Porsche od Proton Competition – a amerykańskie ekipy 8Star Motorsport i Krohn Racing zamknęły tabelę.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | 2:01.333 | ||||
2 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
2 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 2:02.901 | +1.568 | |||
3 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | 2:04.419 | +3.086 | |||
4 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 2:05.057 | +3.724 | |||
5 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
5 | LMP1-H | Porsche Team | 2:07.342 | +6.009 | |||
6 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 2:08.957 | +7.624 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 2:09.888 | +8.555 | |||
8 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
6 | LMP1-H | Porsche Team | 2:11.248 | +9.915 | |||
9 | 9 | Christophe Bouchut James Rossiter Lucas Auer |
3 | LMP1-L | Lotus | 2:13.835 | +12.502 | |||
10 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
1 | LMP2 | KCMG | 2:17.000 | +15.667 | |||
11 | 30 | Ed Brown Scott Sharp Ryan Dalziel |
2 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 2:17.087 | +15.754 | |||
12 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
3 | LMP2 | G-Drive Racing | 2:17.098 | +15.765 | |||
13 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:17.588 | +16.255 | |||
14 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | 2:18.195 | +16.862 | |||
15 | 91 | Nick Tandy Jörg Bergmeister |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:18.844 | +17.511 | |||
... | ... | ... | ||||||||
19 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:24.111 | +22.778 | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:24.909 | +23.576 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
3 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:26.012 | +24.679 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.