Loïc Duval uzyskał najlepszy czas ostatniej, trzeciej sesji treningowej. W piątek, najszybsze w swojej kategorii były również Aston Martiny.
Już bez pogodowych przygód jak w czwartkowy wieczór, w piątek pojazdy ruszyły do ostatniego treningu na torze w Austin. Bez deszczu, najszybsze ponownie okazało się Audi – tym razem jednak, na czele znalazł się Loïc Duval, czasem grubo poniżej 1:50 uzyskując najlepszy wynik wszystkich sesji treningowych. Niewiele gorszy od Francuza był jego kolega z załogi nr 1, Lucas Di Grassi – za to granicy 1:50 nie udało się przekroczyć żadnej z pozostałych załóg, włącznie z siostrzanym Audi nr 2.
Tu, na czele znalazł się Marcel Fässler, gorszy od Francuza o prawie 0.7 sekundy – w przypadku kierowców, dwa kolejne rezultaty także należały do zawodników Audi. W praktyce dopiero szósty był więc Nicolas Lapierre – jego 1:50.677 dało trzecie miejsce Toyocie nr 8, o 0.3 sekundy pokonując Neela Janiego z Porsche nr 14. Jeszcze słabsze były drugie załogi Porsche i Toyoty – ich kierowcom nie udało się zejść nawet poniżej 1:51.
W przypadku pojazdów LMP1-L, zła pogoda wyraźnie poprawiała pozycję nowego Lotusa – przy suchym torze, Rebellion znów okazał się dużo, dużo szybszy. Ponownie zresztą, na torze pojawił się tylko Christophe Bouchut – a jego wynik ponownie był najgorszy z całej grupy prototypów. Podobieństwo do sesji pierwszej było widoczne także wśród kierowców Rebelliona – najszybszy był Nick Heidfeld z załogi nr 12.
W LMP2, w piątek mieliśmy za to już trzeciego, innego lidera – tym razem Olivier Pla wyprowadził na czoło tabeli załogę G-Drive, o 0.8 sekundy pokonując Richarda Bradleya z KCMG. Drugi z kierowców ekipy z Hong Kongu był za to minimalnie szybszy od drugiego kierowcy G-Drive, Romana Rusinowa – czołowy zawodnik zespołu Extreme Speed, Ryan Dalziel, znalazł się natomiast dopiero na pozycji trzeciej. Nowozelandczyk przegrał z Francuzem różnicą 1.4 sekundy – a ostatnie dwie pozycje znów zajęli kierowcy SMP.
Słowo "ponownie" pojawia się w piątek także wśród pojazdów GT – choć z drugiej strony, w GTE Pro najszybszy nie był kierowca załogi nr 97, ale Fernando Rees z siostrzanego nr 99. Ponadto, Brazylijczyk wygrał nie z Darrenem Turnerem, ale Stefanem Mücke – a trzeci był nie Toni Vilander, ale jego partner z załogi nr 51 od AF Corse, Gianmaria Bruni. Porsche uzyskały znów gorsze czasy, zajmując miejsca czwarte i piąte – najgorzej wypadła jednak Corvette.
W GTE Am, między dwa Aston Martiny wkradł się natomiast Paolo Ruberti z Ferrari od 8Star Motorsports, niewiele zresztą przegrywając z najszybszym w piątek Pedro Lamy z załogi nr 98. Po raz pierwszy w ten weekend, sesji nie wygrał tu Richie Stanaway – czas 2:06.6 wystarczył mu na trzecie miejsce, o 0.4 sekundy pokonując Michela Rugolo z Ferrari nr 81 od AF Corse.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
1 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:49.480 | ||||
2 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
2 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:50.160 | +0.680 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:50.677 | +1.197 | |||
4 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
4 | LMP1-H | Porsche Team | 1:50.976 | +1.496 | |||
5 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
5 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:51.506 | +2.026 | |||
6 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
6 | LMP1-H | Porsche Team | 1:51.828 | +2.348 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:54.417 | +4.937 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:56.107 | +6.627 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:56.601 | +7.121 | |||
10 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
2 | LMP2 | KCMG | 1:57.438 | +7.958 | |||
11 | 30 | Ed Brown Scott Sharp Ryan Dalziel |
3 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:58.004 | +8.524 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 9 | Christophe Bouchut James Rossiter Lucas Auer |
3 | LMP1-L | Lotus | 2:01.558 | +12.078 | |||
15 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.382 | +15.902 | |||
16 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.422 | +15.942 | |||
17 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
3 | GTE Pro | AF Corse | 2:05.480 | +16.000 | |||
... | ... | ... | ||||||||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.198 | +16.718 | |||
21 | 90 | Jeff Segal Gianluca Roda Paolo Ruberti |
2 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:06.230 | +16.750 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.596 | +17.116 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.