Marcel Fässler z Audi nr 2 był najszybszy w pierwszym czwartkowym treningu w Austin. Wśród pojazdów GT, z mocnym akcentem wystartowały Aston Martiny.
Gorące, choć dość pochmurne południe, przyniosło nam w czwartek pierwsze wyniki zapowiadające kolejną rundę Mistrzostw Świata Endurance. W USA, od dubletu na czele, treningu rozpoczęło Audi – Marcel Fässler z załogi nr 2 wyprzedzając Lucasa Di Grassiego z nr 1 o niecałe 0.2 sekundy. Bardzo dobry czas uzyskał również zmiennik Brazylijczyka, Loïc Duval – gorszym od Francuza okazał się być Mark Webber, który także schodząc poniżej granicy 1:52, dał trzecie miejsce w tabeli załodze Porsche nr 20.
Dopiero czwarty i piąty wynik zanotowali kierowcy Toyot, z lepszym czasem Alexandra Wurza z załogi nr 7 – z całej szóstki kierowców Audi, gorszym od Sébastiena Buemiego z Toyoty nr 8 był natomiast tylko Benoît Tréluyer. Szóstkę fabrycznych prototypów LMP1-H zamknęło Porsche nr 14, z wynikiem Marca Lieba o prawie 2 sekundy gorszym od lidera z Audi.
W przypadku podkategorii LMP1-L, wyższość pojazdów Rebelliona nad nowym Lotusem była przewidywalna – jako pierwszy, okrążenia prototypu P1/01 w imprezie WEC zaliczył Christophe Bouchut. Jego ostateczny rezultat 2:01.942 okazał się najgorszym spośród czasów wszystkich prototypów Le Mans (także LMP2) – w przypadku Rebellionów, lepszym była załoga nr 12, startujący mimo groźnie wyglądającego wypadku w Formule E Nick Heidfeld uzyskując czas o 6.5 sekundy gorszy od Audi.
Miłym akcentem dla gospodarzy był najlepszy czas Ryana Dalziela w kategorii LMP2 – Nowozelandczyk startujący w goszczącym w tej rundzie, amerykańskim zespole Extreme Speed Motorsport, jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:59 i wyraźnie pokonał konkurentów. Wśród nich, najszybszym okazał się być Olivier Pla z Ligiera ekipy G-Drive – trzy kolejne czas uzyskali natomiast kierowcy Oreca 03R od KCMG, na czele z 1:59.383 Matthew Howsona. Najlepszym z ekipy SMP Racing był Kirył Ładygin z załogi nr 27, przegrywając z Dalzielem różnicą prawie 2.4 sekundy.
Kolejnym amerykańskim akcentem mogła być postawa, goszczącej w kategorii GTE Pro, Corvette C7.R – jej czołowy kierowca uzyskał jednak dopiero piąty wynik w tej klasie. Najszybszym był tu Darren Turner z Aston Martina nr 97 – a co ciekawe, druga załoga tej kategorii przegrała tu także z dwoma Astonami kategorii GTE Am. Drugi w GTE Pro, a czwarty wśród wszystkich pojazdów GT był więc Toni Vilander z liderującego w klasyfikacji Ferrari nr 51 –Tommego Milnera z Corvette pokonały także dwa fabryczne Porsche.
Przegrana tylko z liderem kategorii GTE Pro automatycznie oznaczała prowadzenie w kategorii GTE Am – sprawcami sytuacji byli Richie Stanaway i Pedro Lamy, wyraźnie szybsi od pozostałej części stawki. Nowozelandczyk z Astona nr 95 pokonał Portugalczyka z nr 98 różnicą 0.343 sekundy – kierowca trzeciej w stawce ekipy 8Star, Jeffrey Segal, był natomiast wolniejszy o prawie 2 sekundy. Kierowcy Aston Martinów okazali się najlepsi nie tylko jako zespół, ale i pojedynczo – najlepszy zawodnik czwartej w stawce załogi nr 81 od AF Corse był słabszy od pięciu z sześciu kierowców Aston Martin Racing.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
1 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:51.136 | ||||
2 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
2 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:51.323 | +0.187 | |||
3 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
3 | LMP1-H | Porsche Team | 1:51.919 | +0.783 | |||
4 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
4 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:52.405 | +1.269 | |||
5 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
5 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:52.657 | +1.521 | |||
6 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
6 | LMP1-H | Porsche Team | 1:53.020 | +1.884 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:57.627 | +6.491 | |||
8 | 30 | Ed Brown Scott Sharp Ryan Dalziel |
1 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:58.111 | +6.975 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:59.209 | +8.073 | |||
10 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
3 | LMP2 | KCMG | 1:59.383 | +8.247 | |||
11 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:59.609 | +8.473 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 9 | Christophe Bouchut James Rossiter Lucas Auer |
3 | LMP1-L | Lotus | 2:01.942 | +10.806 | |||
15 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:06.399 | +15.263 | |||
16 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.427 | +15.291 | |||
17 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.770 | +15.634 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | 2:06.806 | +15.670 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:07.388 | +16.252 | |||
... | ... | ... | ||||||||
24 | 90 | Jeff Segal Gianluca Roda Paolo Ruberti |
3 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:08.392 | +17.256 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.