18. grudnia Audi odkryło kolejne karty

Podczas oficjalnej premiery nowego Audi R18 e-tron quattro, producent poinformował o swoich planach na sezon 2014. W Le Mans 24h znów wystartują trzy prototypy.

Oficjalna prezentacja nowego prototypu LMP1 była głównym wydarzeniem imprezy, którą Audi zorganizowało 18. grudnia w Ingolstadt. Prezentowany dotychczas tylko na zdjęciach pojazd, w środę wieczorem wyjechał na scenę między tegorocznym modelem e-tron quattro, a wyścigowym A5 RS 5 DTM – rozwiewając w ten sposób wszelkie wątpliwości co do wyglądu nowego oręża Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Z drugiej jednak strony, wciąż tajemniczo wygląda lista nowinek, w które wyposażony jest owy prototyp – Audi postanowiło znów ujawnić tylko niektóre z nich.

Tym razem wybór padł na światła – nie chodzi tu jednak o ich nowy kształt, ale o to, jak będą działały. Po raz pierwszy mianowicie, w prototypie Le Mans pojawi się reflektor laserowy – niebieska wiązka ma w nich przechodzić przez kryształowe soczewki z fosforem, dzięki czemu ma ona wspomagać stosowane nadal reflektory diodowe. Jak stwierdza sam Wolgang Ullrich, Audi nie ujawnia na tak wczesnym etapie wszystkich nowych rozwiązań, gdyż sezon 2014 będzie niezwykle ciężkim i pełnym wyzwań dla Audi Sport.

Nowy prototyp LMP1 pojawi się w dwóch egzemplarzach we wszystkich ośmiu rundach sezonu 2014 FIA WEC – w kultowym Le Mans 24h, marka z Ingolstadt ponownie jednak zapowiada obecność aż trzech swoich pojazdów. Wciąż nie znamy natomiast składów poszczególnych załóg – te mają być ujawnione dopiero za jakiś czas. Wiadomo tylko, że nie pojawi się tu Allan McNish, który właśnie ogłosił zakończenie kariery.

Podczas imprezy, Audi poinformowało również o programie dotyczącym innych serii wyścigowych. W przypadku DTM, producent będzie kontynuował współpracę z zespołami Abt, Phoenix i Rosbert – na starcie pojawić się ma łącznie osiem nowych RS 5 DTM, na czele z triumfatorem sezonu 2013, Mike'em Rockenfellerem. Resztę kierowców poznany nieco później – podobnie, jak ich rozkład w poszczególnych ekipach.

Sporo pracy Audi planuje włożyć w starty swoich pojazdów w wyścigach GT. Program wspomagania prywatnych zespołów walczących w R8 LMS Ultra, w sezonie 2014 Audi dzieli na prestiżowe wyścigi pojedyncze, serie oraz markowy puchar. Z tych pierwszych, najważniejsze będą tu 24-godzinne batalie na torach Daytona, Nürburgring oraz Spa-Francorchamps; w przypadku serii, Audi będzie się starała o sukces w amerykańskiej United SportsCar Championship, gdzie pojawić ma się kilka R8 LMS przygotowanych specjalnie pod tamten regulamin – w końcu, Audi liczy na większe zainteresowanie azjatyckim Pucharem R8 LMS (R8 LMS Cup), który oprócz trzech rund w Chinach, ma pojawić się także w Malezji, Japonii oraz Korei Południowej.

Pierwsza odsłona nowego programu Audi będzie miała miejsce już w styczniu na torze Daytona w USA – pierwszy start nowego prototypu R18 odbędzie się natomiast podczas wyścigu FIA WEC na Silverstone.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze