Porsche pozostaje w GTE

Fabryczny zespół Porsche wystartuje w przyszłym sezonie także w kategorii GTE Pro. Producent poinformował także, iż wspomoże prywatnych nabywców wyścigowego 911 RSR.

Zarówno obecność fabrycznych Porsche 911 RSR w przyszłym sezonie FIA WEC, jak i pomoc prywatnym ekipom ewentualnie startującym takimi pojazdami, były ostatnio obiektem wielu spekulacji. Na deklaracje w tej sprawie, marka kazała czekać bardzo długo – jednak tuż po zakończeniu sezonu 2013, Porsche ogłosiło w końcu swoje decyzje w obydwu sprawach. W przyszłym sezonie, w Długodystansowych Mistrzostwach Świata zobaczymy nie tylko nowe prototypy LMP1, ale i dwa fabryczne 911 RSR walczące w kategorii GTE Pro – łatwiejszą drogę będą mieli także prywatni nabywcy 911 RSR, których Porsche będzie wspomagało podczas ich startów w wyścigach długodystansowych.

Obecność fabrycznych 911 w przyszłym sezonie FIA WEC oznacza dalszą współpracę z zespołem Team Manthey – gdyż to właśnie ta ekipa była podstawą dla reprezentantów marki w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W przyszłym roku, na torach znów zobaczymy więc dwa 911 RSR – zmiany obejmą jednak m.in. kierowców, z których Marc Lieb prawdopodobnie przejdzie do jednego z prototypów LMP1.

Powód tak długiego zwlekania z decyzją opisuje szef Porsche Motorsport, Harmut Kristen: "obecność w dwóch kategoriach to dla koncernu poważna decyzja; musieliśmy mieć pewność, że mamy odpowiednie zasoby, a to zajmuje sporo czasu".

Należy także pamiętać, że Porsche zadeklarowało już starty swojego pół-fabrycznego zespołu w innej serii wyścigów, amerykańskiej United SportsCar Championship – tam, dwa 911 RSR zobaczymy w barwach zespołu Porsche North America, opartego o tamtejszy CORE Autosport.

Za oceanem, w przyszłym sezonie zobaczymy również jeszcze jedno 911 RSR – zakup takowego, już chwilę temu zadeklarował zespół Team Falken Tire, który podpisał z Porsche osobną umowę dotyczącą wspomagania go w wyścigach USCC. Inne zespoły czekały natomiast na deklarację Porsche, że producent ogólnie będzie wspomagał prywatne zespoły przy np. naprawach i wymianie części – ta pojawiła się niedługo po informacji Porsche dotyczącej startów 911 w sezonie 2014.

W praktyce oznacza to, że w Europie, nowe 911 RSR zakupi niemiecki zespół Proton, który zamierza wystartować nawet dwoma takimi pojazdami w przyszłorocznej serii FIA WEC – choć drugi samochód najprawdopodobniej pojawiłby się tylko na Le Mans 24h lub ewentualnie w rundach w Europie. Oparcie zakupu na decyzji Porsche uzależnione jest głównie od kosztów użytkowania takiego pojazdu – sam zakup ocenia się na wydatek rzędu 660 tys. Euro. Nawet wsparcie Porsche nie zainteresowało jednak francuskiego zespołu IMSA Performance, który w przyszłym roku wystartuje w serii FIA WEC w starszej wersji 997 GT3-RSR – za oceanem natomiast, już wcześniej z Porsche zrezygnował zespół Paul Miller Racing, który w serii USCC pojawi się w Audi R8 LMS w tamtejszej kategorii GTD.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze