Dwie czerwone flagi przerywały drugi trening

Marcel Fässler był najszybszy w drugim treningu na torze w Szanghaju. Wskutek dwukrotnego przerywania sesji, została ona przedłużona o przeszło 20 minut.

Zaskakujący przebieg miała druga sesja treningowa na torze w Szanghaju. Nie jest co prawda niczym dziwnym, że podczas treningów także zdarzają się czerwone flagi – ale półgodzinne zatrzymanie sesji z powodu zalegającej na torze reklamy to jednak rzecz niespotykana. Wskutek półgodzinnej przerwy, 120-minutową sesję przedłużono o kolejne 20 minut – a najlepszym okazał się tym razem Marcel Fässler z Audi nr 1, któremu uznano czas z początku sesji. Owy wynik przebił rezultaty dwóch prototypów Toyoty – te, z czasami poniżej 1:50, pokonały ostatecznie tylko drugą załogę Audi Sport oraz prywatnego Rebellion Racing. W LMP2, najlepszą w sesji drugiej była załoga nr 35 od OAK, pokonując G-Drive i Delta-ADR – a w GTE Pro, nieco szybsi od konkurentów byli Włosi z AF Corse nr 51. Dwa Ferrari były najszybsze również w kategorii GTE Am – przy czym lepsza od AF Corse okazała się załoga nr 81 od 8Star. 

W LMP1, lepsze wyniki Toyoty tym razem mogły przełożyć się na ostateczne rezultaty sesji – choć czasy te były gorsze od wyników pierwszego treningu. Z uzyskanym już na pierwszym szybkim okrążeniu 1:49.302, najlepszym kierowcą sesji miał być Stéphane Sarrazin z Toyoty nr 8 – kolega z nr 7, Alex Wurz, swój najlepszy czas 1:49.549 uzyskał natomiast dopiero na pół godziny przed ostatecznym zakończeniem treningu. Ostatecznie jednak, pod uwagę wzięto również czas Marcela Fässlera z początku treningu – i to on znalazł się na czele tabeli wyników, choć potem już ani razu nie udało się kierowcom Audi zejść poniżej granicy 1:50. 80 minut po starcie, Allan McNish uzyskał 1:50.037 – a najlepszy wynik załogi Rebellion należał tym razem do Mathiasa Beche , który 20 minut przed końcem sesji zaliczył 1:53.008.

W kategorii LMP2, najszybsza była tym razem załoga liderów klasyfikacji generalnej – a konkretnie znów Bertrand Baguette, który 90 minut po starcie zaliczył dwa szybkie okrążenia, lepsze z wynikiem 1:56.330. Co ciekawe – pozostałe czasy załogi nr 35 były jednak dużo gorsze – podobnie zresztą jak u drugich w tabeli kierowców od G-Drive. Tu, trzy okresy szybkich okrążeń zaliczyli Mike Conway i John Martin – ten pierwszy schodząc do 1:56.366 – drugi, na ostatnim okrążeniu sesji poprawiając wynik na 1:56.337. Kolejny czas należał do najlepszego w sesji pierwszej Robbiego Kerra z Delta-ADR – przy czym załoga ta spowodowała także drugie zatrzymanie sesji, wypadając z toru. Kolejny słabszy trening zaliczyła argentyńska PeCom Racing – niecałą sekundę do liderów stracili kierowcy OAK nr 24.

W kategorii GTE Pro wydawało się, że na czele staną tym razem oba Aston Martiny, Stefan Mücke już na początku sesji schodząc do 2:05.230. Nieco później, obecny jednak w Szanghaju Richie Stanaway uzyskał niewiele gorszy wynik 2:05.384 – lecz 105 minut po starcie, kibiców zaskoczył Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, zaliczając 2:04.607. Prócz jeszcze dwóch okrążeń na poziomie 2:05.5-2:05.08, był to jedyny tak dobry wynik tej załogi w drugim treningu – okazał się on jednak najlepszym w sesji. Mücke pozostał na miejscu drugim, czas Stanawaya poprawił 2 godziny po starcie Bruno Senna, uzyskując 2:05.292 – a dopiero za tą trójką znalazły się dwa Porsche z czasami na poziomie 2:05.5.

O ile w GTE Pro na czele znów był Aston Martin – o tyle w GTE Am ponownie go tu nie było. Tym razem jednak, miejsce Porsche ekipy Proton zajął Davide Rigon, który w Ferrari nr 81 od 8Star zaliczył czas 2:06.027. Drugie miejsce znów padło ofiarą załogi AF Corse, tym razem w 106 minutcie (kwadrans po Rigonie), 2:06.239 uzyskał Marco Cioci – a Aston Martin znowu był trzeci, choć tu za sprawą Nickiego Thiima i jego pierwszego okrążenia przejechanego w czasie 2:06.247. Cioci okazał się więc tylko o 0.008 sekundy lepszy – a Proton, konkretnie Paolo Ruberti, zajął miejsce czwarte z 2:06.309. 

Poz Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

1

LMP1

Audi Sport
Team Joest
1:48.655  
2 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
2 LMP1 Toyota Racing 1:49.302 +0.647
3 7
Nicolas Lapierre
Alexander Wurz
3 LMP1 Toyota Racing 1:49.549 +0.894
4 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

4

LMP1

Audi Sport
Team Joest
1:50.037 +1.382
5 12

Nicolas Prost
Andrea Belicchi
Mathias Beche
5 LMP1 Rebellion Racing 1:53.008 +4.353
6 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
1 LMP2 OAK Racing 1:56.330 +7.675
7 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
2 LMP2

G-Drive Racing 1:56.337 +7.682
8 25

Tor Graves
Robbie Kerr
Craig Dolby
3 LMP2 Delta-ADR 1:56.473 +7.818
9 41

Mark Schulyhitckz
Eric Lux
Björn Wirdheim

4

LMP2

Greaves Motorsport 1:57.142 +8.487
10 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
5 LMP2 OAK Racing 1:57.210 +8.555
...     ...       ...      
15 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella

1

GTE Pro

AF Corse 2:04.607 +15.952
16 97
Darren Turner
Stefan Mücke
2 GTE Pro Aston Martin Racing 2:05.230 +16.575
17 99

Pedro Lamy
Bruno Senna
Richie Stanaway
3 GTE Pro Aston Martin Racing 2:05.292 +16.637
...     ...       ...      
21 81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Davide Rigon
1 GTE Am 8Star Motorsports 2:06.027 +17.372
22 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci

2 GTE Am AF Corse 2:06.239 +17.584
23 95

Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
3 GTE Am Aston Martin Racing 2:06.247 +17.592

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze