Marcel Fässler był najszybszy w drugim treningu na torze w Szanghaju. Wskutek dwukrotnego przerywania sesji, została ona przedłużona o przeszło 20 minut.
Zaskakujący przebieg miała druga sesja treningowa na torze w Szanghaju. Nie jest co prawda niczym dziwnym, że podczas treningów także zdarzają się czerwone flagi – ale półgodzinne zatrzymanie sesji z powodu zalegającej na torze reklamy to jednak rzecz niespotykana. Wskutek półgodzinnej przerwy, 120-minutową sesję przedłużono o kolejne 20 minut – a najlepszym okazał się tym razem Marcel Fässler z Audi nr 1, któremu uznano czas z początku sesji. Owy wynik przebił rezultaty dwóch prototypów Toyoty – te, z czasami poniżej 1:50, pokonały ostatecznie tylko drugą załogę Audi Sport oraz prywatnego Rebellion Racing. W LMP2, najlepszą w sesji drugiej była załoga nr 35 od OAK, pokonując G-Drive i Delta-ADR – a w GTE Pro, nieco szybsi od konkurentów byli Włosi z AF Corse nr 51. Dwa Ferrari były najszybsze również w kategorii GTE Am – przy czym lepsza od AF Corse okazała się załoga nr 81 od 8Star.
W LMP1, lepsze wyniki Toyoty tym razem mogły przełożyć się na ostateczne rezultaty sesji – choć czasy te były gorsze od wyników pierwszego treningu. Z uzyskanym już na pierwszym szybkim okrążeniu 1:49.302, najlepszym kierowcą sesji miał być Stéphane Sarrazin z Toyoty nr 8 – kolega z nr 7, Alex Wurz, swój najlepszy czas 1:49.549 uzyskał natomiast dopiero na pół godziny przed ostatecznym zakończeniem treningu. Ostatecznie jednak, pod uwagę wzięto również czas Marcela Fässlera z początku treningu – i to on znalazł się na czele tabeli wyników, choć potem już ani razu nie udało się kierowcom Audi zejść poniżej granicy 1:50. 80 minut po starcie, Allan McNish uzyskał 1:50.037 – a najlepszy wynik załogi Rebellion należał tym razem do Mathiasa Beche , który 20 minut przed końcem sesji zaliczył 1:53.008.
W kategorii LMP2, najszybsza była tym razem załoga liderów klasyfikacji generalnej – a konkretnie znów Bertrand Baguette, który 90 minut po starcie zaliczył dwa szybkie okrążenia, lepsze z wynikiem 1:56.330. Co ciekawe – pozostałe czasy załogi nr 35 były jednak dużo gorsze – podobnie zresztą jak u drugich w tabeli kierowców od G-Drive. Tu, trzy okresy szybkich okrążeń zaliczyli Mike Conway i John Martin – ten pierwszy schodząc do 1:56.366 – drugi, na ostatnim okrążeniu sesji poprawiając wynik na 1:56.337. Kolejny czas należał do najlepszego w sesji pierwszej Robbiego Kerra z Delta-ADR – przy czym załoga ta spowodowała także drugie zatrzymanie sesji, wypadając z toru. Kolejny słabszy trening zaliczyła argentyńska PeCom Racing – niecałą sekundę do liderów stracili kierowcy OAK nr 24.
W kategorii GTE Pro wydawało się, że na czele staną tym razem oba Aston Martiny, Stefan Mücke już na początku sesji schodząc do 2:05.230. Nieco później, obecny jednak w Szanghaju Richie Stanaway uzyskał niewiele gorszy wynik 2:05.384 – lecz 105 minut po starcie, kibiców zaskoczył Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, zaliczając 2:04.607. Prócz jeszcze dwóch okrążeń na poziomie 2:05.5-2:05.08, był to jedyny tak dobry wynik tej załogi w drugim treningu – okazał się on jednak najlepszym w sesji. Mücke pozostał na miejscu drugim, czas Stanawaya poprawił 2 godziny po starcie Bruno Senna, uzyskując 2:05.292 – a dopiero za tą trójką znalazły się dwa Porsche z czasami na poziomie 2:05.5.
O ile w GTE Pro na czele znów był Aston Martin – o tyle w GTE Am ponownie go tu nie było. Tym razem jednak, miejsce Porsche ekipy Proton zajął Davide Rigon, który w Ferrari nr 81 od 8Star zaliczył czas 2:06.027. Drugie miejsce znów padło ofiarą załogi AF Corse, tym razem w 106 minutcie (kwadrans po Rigonie), 2:06.239 uzyskał Marco Cioci – a Aston Martin znowu był trzeci, choć tu za sprawą Nickiego Thiima i jego pierwszego okrążenia przejechanego w czasie 2:06.247. Cioci okazał się więc tylko o 0.008 sekundy lepszy – a Proton, konkretnie Paolo Ruberti, zajął miejsce czwarte z 2:06.309.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 1 |
André Lotterer |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:48.655 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
2 | LMP1 | Toyota Racing | 1:49.302 | +0.647 | |||
3 | 7 | Nicolas Lapierre Alexander Wurz |
3 | LMP1 | Toyota Racing | 1:49.549 | +0.894 | |||
4 | 2 |
Tom Kristensen |
4 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:50.037 | +1.382 | |||
5 | 12 | Nicolas Prost Andrea Belicchi Mathias Beche |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:53.008 | +4.353 | |||
6 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
1 | LMP2 | OAK Racing | 1:56.330 | +7.675 | |||
7 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
2 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:56.337 | +7.682 | ||
8 | 25 | Tor Graves Robbie Kerr Craig Dolby |
3 | LMP2 | Delta-ADR | 1:56.473 | +7.818 | |||
9 | 41 |
Mark Schulyhitckz |
4 |
LMP2 |
Greaves Motorsport | 1:57.142 | +8.487 | |||
10 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:57.210 | +8.555 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 51 |
Gianmaria Bruni |
1 |
GTE Pro |
AF Corse | 2:04.607 | +15.952 | |||
16 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.230 | +16.575 | |||
17 | 99 | Pedro Lamy Bruno Senna Richie Stanaway |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.292 | +16.637 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 81 | Vicente Potolicchio Rui Aguas Davide Rigon |
1 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:06.027 | +17.372 | |||
22 | 61 |
Jack Gerber |
2 | GTE Am | AF Corse | 2:06.239 | +17.584 | |||
23 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.247 | +17.592 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.