André Lotterer był najszybszy w pierwszej, dwugodzinnej sesji treningowej na torze w Szanghaju. Niespodzianką był najlepszy wynik załogi Delta-ADR wśród prototypów LMP2.
Nie pierwszy już raz, nie należąca w tym sezonie do czołówki załoga Delta-ADR zaskoczyła w treningach, uzyskując najlepszy czas sesji. Tym razem, sprawcą był tu Robbie Kerr, który zaliczył okrążenie szybsze nawet od kolegów z siostrzanego i zdecydowanie silniejszego G-Drive – przy czym ten przejechał tylko 12 okrążeń. W całej stawce, najlepszy wynik uzyskał już na początku sesji Allan McNish w Audi nr 2 – a 0.4 sekundy gorszy, pół godziny później był Sébastien Buemi z Toyoty nr 8. Minimalna była różnica między dwoma pozostałymi, fabrycznymi prototypami LMP1 – podobnie zresztą, jak w czołówce fabrycznych GTE Pro, gdzie Aston Martin nr 97 tylko o 0.05 sekundy pokonał Porsche nr 92. W GTE Am, najlepszy wynik należał za to do Porsche nr 88 od Proton – a lepsza z załóg Aston Martina, nr 96, była dopiero trzecia.
W LMP1, co ciekawe, tylko załoga Toyoty nr 7 zaliczyła najlepszy czas w drugiej godzinie treningu. Załogom dwóch Audi wystarczył tu pierwszy kwadrans – później kierowcy nie schodzili już ani razu nawet poniżej granicy 1:50. Na trzecim okrążeniu po wyjeździe, czas najlepszy czas 1:47.442 zaliczył Allan McNish z Audi nr 2 – a 10 minut później, André Lotterer z Audi nr 1 uzyskał swoje 1:48.548. Przez całą sesję, poniżej 1:50 schodzili za to kierowcy obu Toyot – mimo tego, jadący od początku Sébastien Buemi z nr 8 przegrał z McNishem, 40 minut po starcie zaliczając 1:47.849 – a Nicolas Lapierre z nr 8 swoje najlepsze okrążenie przejechał 71 minut po starcie, wtedy też schodząc do 1:48.566 i przegrywając z Lottererem o 0.018 sekundy. Rebellion Racing jak zwykle jechał swoim tempem – i tu także najlepszy wynik pojawił się już po 30 minutach sesji, Nicolas Prost schodząc do 1:52.227.
Problemy z pojazdem sprawiły, że załoga G-Drive z kategorii LMP2 była obecna na torze tylko przez 50 minut – przez co nie zdołała pokonać rewelacyjnego wyniku Robbiego Kerra z Delta-ADR z pierwszego kwadransa sesji. Właśnie wtedy, obecny po raz drugi w tym sezonie Brytyjczyk uzyskał swoje 1:55.264 – co okazało się lepsze zarówno od 1:55.831 Johna Martina, jak i 1:55.984 najlepszego kierowcy załóg OAK, Alexa Brundle z nr 24. Ten jednak, swój wynik zaliczył dużo później, bo 72 minuty po starcie – a jeszcze później, najlepsze 1:57.116 uzyskał Bertrand Baguette z nr 35. Ten jednak przegrał także z Greaves Motorsport i Björnem Wirdheimem, który zastąpił w załodze nr 41 Toma Kimber-Smitha – a słabo wypadła załoga od PeCom, z szóstym czasem będąc lepsza tylko od dwóch Lotusów i "dżentelmeńskiej" załogi OAK nr 45.
Także i w GTE Pro, najlepsze wyniki padały w pierwszych minutach sesji. Najpóźniej zrobił to Gianmaria Bruni z Ferrari nr 51 od AF Corse – jego 2:04.894 uzyskane pół godziny po starcie dało jego załodze trzecie miejsce w klasyfikacji – na czele znalazł się natomiast Stefan Mücke z Aston Martina nr 97. Niemiec, 11 minut po rozpoczęciu treningu zszedł do 2:04.637 – o 0.05 sekundy pokonując Marca Lieba, który 5 minut wcześniej uzyskał 2:04.692. Poniżej granicy 2:05 zeszła jeszcze tylko załoga Porsche nr 91, a konkretnie Patrick Pilet – pozostałe dwie nie pokonały najlepszego kierowcy kategorii GTE Am.
Tym został Paolo Ruberti z Porsche ekipy Proton, który 10 minut po starcie uzyskał 2:05.030. 0.2 sekundy gorszy był tu Marco Cioci z Ferrari nr 61 od AF Corse – a trzeci w kategorii Jonathan Adam, który jednak zastąpił Roalda Goethego w załodze Aston Martina nr 96, uzyskał na początku treningu 2:05.759. Zaskakującym było w tej klasie, iż na ostatnich miejscach znalazły się załogi faworytów – Duńczycy z Aston Martina nr 95 oraz załoga nr 76 od IMSA była szybsza tylko od, także spisującej się ostatnio całkiem nieźle, Corvette od Larbre Competition.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 2 |
Tom Kristensen |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:47.442 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
2 | LMP1 | Toyota Racing | 1:47.849 | +0.407 | |||
3 | 1 |
André Lotterer |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:48.548 | +1.106 | |||
4 | 7 | Nicolas Lapierre Alexander Wurz |
4 | LMP1 | Toyota Racing | 1:48.566 | +1.124 | |||
5 | 12 | Nicolas Prost Andrea Belicchi Mathias Beche |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:52.227 | +4.785 | |||
6 | 25 | Tor Graves Robbie Kerr Craig Dolby |
1 | LMP2 | Delta-ADR | 1:55.264 | +7.822 | |||
7 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
2 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:55.831 | +8.389 | ||
8 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
3 | LMP2 | OAK Racing | 1:55.984 | +8.542 | |||
9 | 41 |
Mark Schulzhitsky |
4 |
LMP2 |
Greaves Motorsport | 1:56.966 | +9.524 | |||
10 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:57.116 | +9.674 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:04.637 | +17.195 | |||
16 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
2:04.692 | +17.250 | |||
17 | 51 |
Gianmaria Bruni |
3 |
GTE Pro |
AF Corse | 2:04.894 | +17.452 | |||
... | ... | ... | ||||||||
19 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
1 | GTE Am | Proton Competition | 2:05.030 | +17.588 | |||
20 | 61 |
Jack Gerber |
2 | GTE Am | AF Corse | 2:05.241 | +17.799 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Jonatham Adam |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.759 | +18.317 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.