Audi przed Toyotą w sesji pierwszej

André Lotterer był najszybszy w pierwszej, dwugodzinnej sesji treningowej na torze w Szanghaju. Niespodzianką był najlepszy wynik załogi Delta-ADR wśród prototypów LMP2.

Nie pierwszy już raz, nie należąca w tym sezonie do czołówki załoga Delta-ADR zaskoczyła w treningach, uzyskując najlepszy czas sesji. Tym razem, sprawcą był tu Robbie Kerr, który zaliczył okrążenie szybsze nawet od kolegów z siostrzanego i zdecydowanie silniejszego G-Drive – przy czym ten przejechał tylko 12 okrążeń. W całej stawce, najlepszy wynik uzyskał już na początku sesji Allan McNish w Audi nr 2 – a 0.4 sekundy gorszy, pół godziny później był Sébastien Buemi z Toyoty nr 8. Minimalna była różnica między dwoma pozostałymi, fabrycznymi prototypami LMP1 – podobnie zresztą, jak w czołówce fabrycznych GTE Pro, gdzie Aston Martin nr 97 tylko o 0.05 sekundy pokonał Porsche nr 92. W GTE Am, najlepszy wynik należał za to do Porsche nr 88 od Proton – a lepsza z załóg Aston Martina, nr 96, była dopiero trzecia.

W LMP1, co ciekawe, tylko załoga Toyoty nr 7 zaliczyła najlepszy czas w drugiej godzinie treningu. Załogom dwóch Audi wystarczył tu pierwszy kwadrans – później kierowcy nie schodzili już ani razu nawet poniżej granicy 1:50. Na trzecim okrążeniu po wyjeździe, czas najlepszy czas 1:47.442 zaliczył Allan McNish z Audi nr 2 – a 10 minut później, André Lotterer z Audi nr 1 uzyskał swoje 1:48.548. Przez całą sesję, poniżej 1:50 schodzili za to kierowcy obu Toyot – mimo tego, jadący od początku Sébastien Buemi z nr 8 przegrał z McNishem, 40 minut po starcie zaliczając 1:47.849 – a Nicolas Lapierre z nr 8 swoje najlepsze okrążenie przejechał 71 minut po starcie, wtedy też schodząc do 1:48.566 i przegrywając z Lottererem o 0.018 sekundy. Rebellion Racing jak zwykle jechał swoim tempem – i tu także najlepszy wynik pojawił się już po 30 minutach sesji, Nicolas Prost schodząc do 1:52.227.

Problemy z pojazdem sprawiły, że załoga G-Drive z kategorii LMP2 była obecna na torze tylko przez 50 minut – przez co nie zdołała pokonać rewelacyjnego wyniku Robbiego Kerra z Delta-ADR z pierwszego kwadransa sesji. Właśnie wtedy, obecny po raz drugi w tym sezonie Brytyjczyk uzyskał swoje 1:55.264 – co okazało się lepsze zarówno od 1:55.831 Johna Martina, jak i 1:55.984 najlepszego kierowcy załóg OAK, Alexa Brundle z nr 24. Ten jednak, swój wynik zaliczył dużo później, bo 72 minuty po starcie – a jeszcze później, najlepsze 1:57.116 uzyskał Bertrand Baguette z nr 35. Ten jednak przegrał także z Greaves Motorsport i Björnem Wirdheimem, który zastąpił w załodze nr 41 Toma Kimber-Smitha – a słabo wypadła załoga od PeCom, z szóstym czasem będąc lepsza tylko od dwóch Lotusów i "dżentelmeńskiej" załogi OAK nr 45.

Także i w GTE Pro, najlepsze wyniki padały w pierwszych minutach sesji. Najpóźniej zrobił to Gianmaria Bruni z Ferrari nr 51 od AF Corse – jego 2:04.894 uzyskane pół godziny po starcie dało jego załodze trzecie miejsce w klasyfikacji – na czele znalazł się natomiast Stefan Mücke z Aston Martina nr 97. Niemiec, 11 minut po rozpoczęciu treningu zszedł do 2:04.637 – o 0.05 sekundy pokonując Marca Lieba, który 5 minut wcześniej uzyskał 2:04.692. Poniżej granicy 2:05 zeszła jeszcze tylko załoga Porsche nr 91, a konkretnie Patrick Pilet – pozostałe dwie nie pokonały najlepszego kierowcy kategorii GTE Am.

Tym został Paolo Ruberti z Porsche ekipy Proton, który 10 minut po starcie uzyskał 2:05.030. 0.2 sekundy gorszy był tu Marco Cioci z Ferrari nr 61 od AF Corse – a trzeci w kategorii Jonathan Adam, który jednak zastąpił Roalda Goethego w załodze Aston Martina nr 96, uzyskał na początku treningu 2:05.759. Zaskakującym było w tej klasie, iż na ostatnich miejscach znalazły się załogi faworytów – Duńczycy z Aston Martina nr 95 oraz załoga nr 76 od IMSA była szybsza tylko od, także spisującej się ostatnio całkiem nieźle, Corvette od Larbre Competition.

Poz Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

1

LMP1

Audi Sport
Team Joest
1:47.442  
2 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
2 LMP1 Toyota Racing 1:47.849 +0.407
3 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

3

LMP1

Audi Sport
Team Joest
1:48.548 +1.106
4 7
Nicolas Lapierre
Alexander Wurz
4 LMP1 Toyota Racing 1:48.566 +1.124
5 12

Nicolas Prost
Andrea Belicchi
Mathias Beche
5 LMP1 Rebellion Racing 1:52.227 +4.785
6 25

Tor Graves
Robbie Kerr
Craig Dolby
1 LMP2 Delta-ADR 1:55.264 +7.822
7 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
2 LMP2

G-Drive Racing 1:55.831 +8.389
8 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
3 LMP2 OAK Racing 1:55.984 +8.542
9 41

Mark Schulzhitsky
Eric Lux
Björn Wirdheim

4

LMP2

Greaves Motorsport 1:56.966 +9.524
10 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
5 LMP2 OAK Racing 1:57.116 +9.674
...     ...       ...      
15 97
Darren Turner
Stefan Mücke
1 GTE Pro Aston Martin Racing 2:04.637 +17.195
16 92
Marc Lieb
Richard Lietz
2 GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
2:04.692 +17.250
17 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella

3

GTE Pro

AF Corse 2:04.894 +17.452
...     ...       ...      
19 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
1 GTE Am Proton Competition 2:05.030 +17.588
20 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci

2 GTE Am AF Corse 2:05.241 +17.799
...     ...       ...      
23 96

Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Jonatham Adam
3 GTE Am Aston Martin Racing 2:06.759 +18.317

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze