Nie było Fuji, Toyoty w Szanghaju

Dwie Toyoty pojawią się w przedostatniej rundzie tegorocznego sezonu FIA WEC. Na torze w Szanghaju w Chinach, łącznie wystartuje 28 pojazdów.

Co najmniej zastanawiającym był fakt, że po fatalnej imprezie na Fuji, sędziowie w ogóle przyznawali tam punkty. W końcu, rywalizacji nie było tam w ogóle, wszystkie okrążenia pojazdy przejechały za samochodami bezpieczeństwa – tak więc wyniki opierały się bądź na rezultatach kwalifikacji, bądź też na decyzjach z pierwszych minut. Właśnie w taki sposób, swoje "zwycięstwo" "straciło" Audi, zjazdem do boksów oddając je Toyocie – ta jednak, bynajmniej, nie jest z tego faktu zadowolona. Jeszcze bardziej, japońską ekipę zasmucił fakt, że w Fuji nie mogła ona pokazać możliwości obu swoich prototypów – to jednak postanowiła ona odrobić właśnie w Szanghaju, powiększając listę prototypów LMP1 o piąty pojazd. Do niewielkich zmian dojdzie także w słabszej kategorii prototypów – za to w GT, praktycznie wszystko dotyczyć będzie załóg Aston Martinów.

W LMP1 pojawią się dwa Audi, Lola oraz dwie Toyoty – z tym, że w pojeździe nr 7 nie wystartuje tym razem Kazuki Nakajima, który ma tu kontrakt także z zespołami w innych seriach wyścigów. Toyota postanowiła nie dobierać nikogo z zewnątrz – przez co w prototypie nr 7 zobaczymy tym razem tylko Alexa Wurza i Nicolasa Lapierre. Rebellion zdecydował się natomiast na pozostawienie Andrea Belicchiego i Mathiasa Bechego za kierownicą swojej Loli B12/60 – skład zasili jednak niedawny zwycięzca Petit Le Mans, Nicolas Prost.

W przypadku prototypów LMP2, "wyścig" na Fuji przerwał passę zwycięstw załogi G-Drive – ta jednak, mimo wszystko zdobyła nieco punktów, gdyż sklasyfikowana została na miejscu drugim. Gorzej wypadli kierowcy argentyńskiego PeCom – piąta pozycja przy "zwycięstwie" załogi nr 35 od OAK powiększyła różnicę między nimi w klasyfikacji generalnej – a w końcu są to dwie czołowe tu załogi. G-Drive wciąż jest czwarty, wyraźnie tracąc do trzecich w klasyfikacji kierowców OAK  nr 24 – w Szanghaju, wszystkie te załogi pojawią się w niezmienionych składach. Zmieni się za to skład Delty-ADR, w której pojawią się Brytyjczycy Craig Dolby i Robbie Kerr – a Greaves Motorsport zastąpi japońską ekipę Gainer, która na Fuji chciała sprawdzić się przed, zaplanowanym na przyszły sezon, pełnym cyklem startów w WEC. W Zyteku już w barwach Greaves wystartują Tom Kimber-Smith i Eric Lux – a po raz pierwszy, w WEC zobaczymy znanego z wygranej w Nissan GT Academy i startach w wyścigach GT Marka Schulzhitckiego. W prototypie OAK nr 45 pojawi się natomiast jedyny Chińczyk w całej stawce – Jacquesa Nicoleta i Keiko Iharę wspomoże David Cheng.

Układ na Fuji nieco zwiększył przewagę liderów także w kategorii GTE Pro – nadal jednak, różnica między Giancarlo Fisichellą i Gianmaria Brunim z AF Corse a Marciem Liebem i Richardem Lietzem jest bardzo mała. Jeszcze mniej, do kierowców Porsche tracą Stefan Mücke i Darren Turner – którzy tym razem wystartują bez Frédérica Makowieckiego. Francuz w ogóle nie pojawi się w Szanghaju, do drugiego Aston Martina w tej kategorii powróci Bruno Senna – a jego partnerem będzie tu Pedro Lamy.

Bruno Senna powróci do Aston Martina z kategorii GTE Pro, gdyż w tym z nr 95 z GTE Am ponownie wystartuje Nicki Thiim. Załoga będzie więc znów w pełni duńska – w pełni brytyjska nie będzie natomiast załoga nr 96, gdyż partnerem Jamiego Campbell-Waltera i Stuarta Halla w drugim Astonie znów zostanie Niemiec, Roald Goethe. Jego zadaniem będzie pomoc w utrzymaniu przewagi Brytyjczyków nad Francuzami z IMSA Performance – Jean-Karl Vernay i Raymond Narac tracą obecnie 8 punktów do kierowców Astona. Kolejne 11 straty mają Rui Aguas i Enzo Potolicchio z Ferrari od 8Star – ich partnerem znów będzie Włoch Davide Rigon, a partnerem Francuzów z IMSA Fin Marcus Palttala. Bez zmian pozostanie reszta składów, czyli Ferrari od Krohn i AF Corse, Porsche od Protona i Corvette ekipy Larbre.

Rywalizacja na torze w Szanghaju rozpocznie się praktykami w piątek o godzinie 1:00 i 5:00 czasu polskiego – tego samego dnia o 9:00 odbędą się kwalifikacje. Wyścig tym razem przewidziany jest nie na niedzielę – ale już na sobotę, za to rozpocznie się tak, jak ten w Fuji, o godzinie 4:00.

Nr Kierowcy Zespół Samochód
1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

LMP1

Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

LMP1

Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
7
Nicolas Lapierre
Alexander Wurz
LMP1 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid
8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
LMP1 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid
12

Nicolas Prost
Andrea Belicchi
Mathias Beche
LMP1 Rebellion Racing Lola B12/60 Toyota
24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
LMP2 OAK Racing Morgan OAK Nissan
25

Tor Graves
Robbie Kerr
Craig Dolby
LMP2 Delta-ADR Oreca 03 Nissan
26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
LMP2

G-Drive Racing Oreca 03 Nissan
31

Kevin Weeda
Vitantonio Liuzzi
Christophe Bouchut
LMP2 Lotus Lotus T128
32

Thomas Holzer
Dominik Kraihamer
Jan Charouz
LMP2 Lotus Lotus T128
35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
LMP2 OAK Racing Morgan OAK Nissan
41


Mark Schulyhitckz
Eric Lux
Tom Kimber-Smith
Björn Wirdheim*

LMP2

Greaves Motorsport Zytek Z11SN Nissan
45

Jacques Nicolet
Keiko Ihara
David Cheng
LMP2 OAK Racing Morgan OAK Nissan
49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
LMP2 Pecom Racing Oreca 03 Nissan
51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella

GTE Pro

AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
71
Kamui Kobayashi
Toni Vilander
GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
91
Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
Porsche 911 RSR (991)
92
Marc Lieb
Richard Lietz
GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
Porsche 911 RSR (991)
97
Darren Turner
Stefan Mücke
GTE Pro Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE
99

Pedro Lamy
Bruno Senna
Richie Stanaway*
GTE Pro Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE
50

Patrick Bornhauser
Julien Canal
Fernando Rees
GTE Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C6-ZR1
57

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Maurizio Mediani
GTE Am Krohn Racing Ferrari 458 Italia GTC
61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci

GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
76

Raymond Narac
Marcus Palttala
Jean-Karl Vernay
GTE Am IMSA Performance
Matmut
Porsche 911 GT3 RSR (997)
81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Davide Rigon
GTE Am 8Star Motorsports Ferrari 458 Italia GTC
88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
GTE Am Proton Competition Porsche 911 GT3 RSR (997)
95

Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
GTE Am Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE
96


Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Roald Goethe
Jonathan Adam*
GTE Am Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE

* - pojawili się na liście startowej w ostatniej chwili

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze